لوگو امرداد
دوازدهمین گزارش هفتگی انجمن زرتشتیان تهران

نخستین نشست غیرعلنی در گردش 44 رقم خورد

 نخستین نشست غیرعلنی هیات‌مدیره در گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران با موضوع تصمیم‌گیری در باره‌ی ادامه‌ی ساخت‌وساز ساختمان خرمن گیو در نشست دوازدهم رقم خورد.

با پیشنهاد افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران و اکثریت آرای هیات‌مدیره، گفت‌وگو پیرامون چگونگی ادامه‌ی اجرای ساخت ساختمان خرمن گیو و اعلام نقطه نظرها و تعهدهای اجرایی هر یک از کمیسیون‌های مرتبط، ساختمان، مالی و خزانه‌داری، غیرعلنی برگزار شد.

 پس از گذشت دوازده سال رییس دبیرخانه مشخص شد

کمیسیون خدمات مصوبه‌ی اشتغال به کار رییس دبیرخانه‌ی انجمن زرتشتیان تهران و تعرفه‌های جدید اماکن خدماتیِ زیر پوشش را مطرح کرد. بابک شهریاری، دبیر کمیسیون، مصوبه‌ را با این درون‌مایه خواند: «پیرو مذاکراتی که با رستم فولادی انجام شد، موافقت وی را جلب کردیم تا ریاست دبیرخانه انجمن زرتشتیان تهران را به عهده بگیرد و مشغول به کار شود.»

افشین نمیرانیان، فرنشین گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران، درباره‌ی این مصوبه‌ی کمیسیون خدمات گفت: «پیشنهاد بسیار خوب و اتفاق بسیار مبارکی است که نیاز به گفت‌وگو نیست.»

کامبیز میزانیان، هموند انجمن زرتشتیان تهران با گفتن این که با رستم فولادی و روش کار وی آشنایی دارد، افزود:«رستم فولادی معمولا با شرایط خاصی کار می‌کند. آیا پیشنهاد خاصی را مطرح کردند.»

فرنشین انجمن زرتشتیان تهران با اشاره به این که لزومی نیست به جزییات پرداخت، در پاسخ به میزانیان گفت: «ایشان شرح وظایفی را برای رییس دبیرخانه مشخص کردند که پیش از اشتغال وی جزییاتی از آن نقد و اصلاح می‌شود.  یک یا دو نکته از بندهای خاص آن، بنا به شرایط روز، نیاز به بازبینی یا تغییر دارد. ولی کلیات آن براساس تجربه‌ای که داشتند بسیار مناسب است.»

مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسیون خدمات انجمن زرتشتیان تهران، گفت: «همه با نقطه نظرهای آقای فولادی موافق هستیم.»

بهمن تیمساری، هموند انجمن زرتشتیان تهران، با اشاره به این که ایجاد تغییر نیاز هست یا خیر بحثی نیست، حتما کار کارشناسی شده است، گفت: سیستم به روال و مکانیسم خاصی در حال کار است به یکباره تغییر و جایگزینی انجام می‌دهید و به نظر کار ساده‌ای در سیستم نیست. جایگاه ایشان از نظر عنوان سازمانی چیست؟

افشین نمیرانیان تاکید کرد که رستم فولادی به عنوان رییس دبیرخانه‌ی انجمن زرتشتیان تهران مشغول به کار می‌شود و درباره‌ی تعریف شرح وظایف رییس دبیرخانه گفت: «آخرین رییس دبیرخانه آقای هوشنگی بودند. آقای ملک‎پور در تمام این مدت خیلی زحمت کشیدند و ادامه می‌دهند. شان و وظایف ایشان در جای خود است فقط  قسمتی از مسوولیت ایشان کاسته می‌شود و آقای فولادی با تجربه‌ی کاری خودشان مسوولیت را انجام می‌دهند. هماهنگی کامل میان اعضای دبیرخانه و آقای فولادی وجود دارد.»

وی در ادامه افزود: «آقای ملک‌پور در تمام این سال‌ها، به مدت 12 سال، به عنوان سرپرست موقت دبیرخانه مشغول به کار بودند. آقای فولادی بخش ریاست دبیرخانه با آن تعریفی که همیشه برای سال‌ها وجود داشته، مدیرعامل مجموعه‌ی اجرایی و یا به نوعی معاون اجرایی انجمن، در دبیرخانه مشغول به کار می‌شوند. تعریف شرح وظایف رییس دبیرخانه در گردش 40 نوشته شده و هیچوقت تصویب نشده است و در حقیقت باید به روز شود. آخرین شرح وظایف را آقای فولادی نوشته که در صورت نیاز بعضی از نکته‌های ریز آن تغییر داده می‌شود.»

شاه‌بهرام سیروسی هموند گردش 40 و 44 درباره‌ی تدوین شرح وظایف دبیرخانه گفت: در گردش 40 برای دبیرخانه شرح وظایف کامل و جامع تعریف و نوشته شد که طبق شرح وظایف، دبیرخانه زیر نظر رییس انجمن زرتشتیان فعالیت می‌کرد. حال اگر شرح وظایف را می‌خواهید عوض کنید بحث جداگانه است.

نمیرانیان گفت: آخرین شرح وظایف را رستم فولادی نوشته است که بعضی از نکات با همکاری وی اصلاح و اجرا می‌شود.

 این مصوبه با 17 رای موافق هیات‌مدیره به تصویب رسید. 

مصوبه‌های کمیسیون خدمات:

  • پیرو مذاکراتی که با رستم فولادی انجام شد ایشان موافقت کردند که به عنوان رییس دبیرخانه‌ی انجمن مشغول به کار شوند.
  • تعرفه‌های خدمات انجمن که در اماکن خدماتی انجمن اعمال می‌شود، مطابق فهرست پیوست مورد تایید قرار گرفت. این تعرفه‌ها در مورد خدمات تالار پذیرایی برای آیین‌ها و جشن‌ها از تاریخ 15 خوردادماه 1398 و سایر موارد از یکم خوردادماه اعمال می‌شود. (اعمال تعرفه سالن پذیرایی سه ماهه است و دیگر تعرفه‌ها تا پایان سال اعتبار دارد. تعرفه‌ی مجموعه پذیرایی مارکار تهران‌پارس اعلام خواهد شد.) مصوبه با 15 رای مثبت تصویب شد.

بابک شهریاری در باره‌ی این مصوبه گفت: «تعرفه‌های مربوط به مکان‌ها و یا وظایفی که به عهده‌ی کمیسیون خدمات است را تصویب کرده‌ایم که تعرفه‌های جدید مربوط به  سنگ قبر و از این دست تا پایان سال است. تعرفه‌های مربوط به منوهای سالن‌های پذیرایی موقت است که مجدد با توجه به افزایش قیمت‌ها باید دوباره در باره‌ی آن تصمیم‌گیری کرد که به اتفاق آقای میزانیان این وظیفه را به عهده گرفتیم تا بتوانیم روند درست آن را اجرا کنیم.»

مهردخت شهریاری با اشاره به این که تعیین تعرفه‌های جدید درمانگاه کار کارشناسی است درباره‌ی چگونگی تنظیم آن گفت: بر طبق دو تعرفه‌ای که از دیگر درمانگاه‌ها شاخص شد و پزشکان با نظارت من تعرفه‌ها را مقایسه و میزان کردند که مصوبه‌ی آن اعلام خواهد شد.

فرانک زنده‌نوش، خزانه‌دار گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران در راستای دفاع از تعرفه‌های جدید و در پاسخ به کسانی که انتظار  کار علمی را دارند توضیح داد: در شرایطی همکاران کمیسیون خدمات می‌توانند کار علمی انجام دهند که اطلاعات و پیشینه‌ی هزینه‌کرد سال گذشته را از بخش مالی در اختیار بگیرند تا با مقایسه‌ی تعداد نفرات و میزان مصرف و دیگر شاخصه‌ها، با آگاهی، درصد افزایش را پیشنهاد بدهند. قصور من به عنوان بخش مالی بود که نتوانستم این اطلاعات را در اختیارشان قرار بدهم و آنها با دانش و روش‌های دیگری به این ارقام رسیده‌اند.

وی افزود: دو سال است که سالن خسروی کامل زیان می‌دهد. افزایش قیمت سال گذشته نیز در تعیین تعرفه‌ها هرگز هزینه‌های واقعی سالن منظور نشده هزینه‌های جانبی مانند استهلاک، هزینه‌های تعمیرات اساسی یا هزینه‌های مدیر هرگز به قیمت تمام شده‌ی خدمات سالن اضافه نشده است. بدون در نظر گفتن این موارد هم سالن زیان می‌دهد. به هر حال انجمن در قبال جامعه وظایفی دارد، بنابراین باید سوبسید هم بدهد و آگاهانه باشد. چون این اطلاعات تاریخی از پیشینه فعلا وجود ندارد، این قیمت‌ها نهایی نیست.

فرانک زنده‌نوش در ادامه گفت: واقعیت این است که قراردادی که با این قیمت برای شام و پذیرایی کامل با سالن تنظیم می‎‌کنیم به اندازه‌ی پول یک ساندویچ است و معقول نیست، این را همگی می‌دانیم که این قیمت معقول نیست. امیدواریم در این سه ماهه با به دست آوردن اطلاعات لازم، قیمت کارشناسی و معقول را ارایه دهیم.

مهردخت شهریاری با سپاسداری از همکاری حسابدار سالن پذیرایی، درباره‌ی تعرفه‌ی سالن پذیرایی گفت: قیمت منوی معمولی 510 هزار ریال برای منوی معمولی در ماه‌های اسفند و فروردین برآورد شده است. حرف از 10 درصد ضرر و زیان نیست  بلکه 100 درصد ضررده است.

بابک شهریاری با اشاره به این که وقت هیات‌مدیره باارزش‌تر از این است که به جزییات بپردازد، گفت: برنامه‌ریزی شده تا به اتفاق دکتر میزانیان بر روی این موضوع کار کنیم و کاملا برپایه‌ی علمی، مبنایی را قرار دهیم تا در آینده نیز به کار گرفته شود. در حال حاضر به این تعرفه‌های جدید رای مثبت بدهید تا از این شرایط خارج شویم.

وی در ادامه دوباره از هیات‌مدیره درخواست کرد تا برای پیشگیری از اتلاف وقت هیات‌مدیره در آینده به جزییات پرداخته نشود و خارج از نشست، وی به پرسش‌ها پاسخ می‌دهد.

مصوبه‌ کمیسیون موقوفات:

  • تعدیل اجاره بهای یکی از واحدهای خانه‌ی مهربانی از تاریخ یکم مهرماه 1397 تا تاریخ 31 شهریورماه 1398 مصوب شد.

مصوبه‌های کمیسیون مالی:

  • پرداخت بخشی از مبلغ هزینه‌ی لایروبی و آجرچینی سه میله قنات قصرفیروزه به مبلغ 60 میلیون ریال.
  • پرداخت هزینه‌های تنخواه فروردین‌ماه تا 15 اردیبهشت‌ماه 1398 مارکار تهران‌پارس به مبلغ 10 میلیون و 380 هزار ریال.
  • هزینه‌ی ارسال پیامک در دو نوبت به مبلغ یک میلیون و 962 هزار ریال.
  • پرداخت هزینه‌های تنخواه درمانگاه یگانگی از تاریخ یکم تا 15 اردیبهشت‌ماه به مبلغ 29 میلیون و761 هزار و 650 ریال.
  • پرداخت هزینه‌ی لرک گهنبار پذیرشگاه پارسایی به مبلغ 13 میلیون و 590 هزار ریال.
  • هزینه‌ی تنخواه کتابخانه‌ی یگانگی از تاریخ 8 تا 23 اردیبهشت‌ماه 1398 به مبلغ 3 میلیون و 260 هزار ریال.
  • پرداخت هزینه‌‌های جاری اردیبهشت‌ماه مهدکودک پرورش جمعا به مبلغ 23 میلیون و 256 هزار و 376 ریال.
  • هزینه‌ی کلاس فوق برنامه‌ی اردیبهشت‌ماه مهدکودک پرورش به مبلغ 6 میلیون و800 هزار ریال.
  • هزینه‌ی تعمیرات شیروانی دبیرستان فیروز بهرام و تالار لعل گودرز جمعا به مبلغ 27 میلیون ریال.
  • هزینه‌ی تعمیرات شیروانی سالن غربی آتشکده‌ی آدریان تهران جمعا به مبلغ 17 میلیون ریال.
  • پرداخت 4 فقره هزینه‌ی خرید تجهیزات و لوازم پزشکی درمانگاه یگانگی به مبلغ 48 میلیون و 300 هزار ریال.
  • مبلغ 170 میلیون ریال هزینه‌ی تک برگی کردن خانه‌ی شهرآرا.

مصوبه‌ی کمیسیون دینی فرهنگی:

  • مصوب شد کاغذهای باطله‌ی کتابخانه‌ی یگانگی که در طبقه‌ی بالای درمانگاه یگانگی انبار شده است به فروش برسد.

 

گزارش کمیسیون امور اجتماعی و روابط عمومی:

–           درباره‌ی لوگوی انجمن و برنامه‌ریزی هفته‌ی انجمن با فرامرز پوررستمی، بازرس پیشین انجمن زرتشتیان تهران، نویسنده‌ی تاریخچه‌ی انجمن و پیشکسوت در روزنامه‌نگاری، گفتگو شد.

–           رامین خسروی، فرنشین  کمیسیون امور اجتماعی و روابط عمومی تاکنون هموندی از انجمن زرتشتیان تهران به عنوان سخنگو داوطلب نشده، با توجه به این که برخی از اعضای گردش 44 به انجمن وارد شده‌اند و اطلاعات کافی نداشته باشند، از این رو به مدت شش ماه تمام اطلاعات و خبرها از سوی کمیسیون روابط عمومی به آگاهی رسانده خواهد شد. در صورتی که پس از گذشت این زمان کسی داوطلب نشد سخنگو معرفی خواهیم کرد.

خسروی در بخشی دیگر گفت طراحی لوگوی انجمن زرتشتیان در دست اقدام است و کارت عضویت انجمن نیز در تعامل دو کمیسیون برنامه‌ریزی و بودجه و نظارت راهبردی با کمیسیون روابط عمومی در دست اقدام است.

گزارش کمیسیون خدمات:

–             سپاسداری از دبیرخانه که به روال هر ساله در برگزاری گهنبار سالروز گشایش پذیرشگاه پارسایی همکاری کرده است.

–             از دهش خانم امانت برای مانیتورینگ قصرفیروزه دوربین مدار بسته در منطقه نصب شده است.

مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسیون خدمات انجمن زرتشتیان تهران با سپاسداری و قدرشناسی از نیک‌اندیشی دهشمندان، درباره‌ی هماهنگی و تعامل میان هیات‌مدیره و دهشمندان گفت: روشی باید اجرا شود تا در صورتی که خیراندیشی کاری انجام می‌دهد حداقل هیات‌مدیره‌ی انجمن در جریان کار قرار بگیرد. هیات‌مدیره در تعامل با دهشمند اهم و فی‌الاهم کنیم تا در جایی که بیشتر به کار می‌آید از دهش بهره گرفت. برای اجرای دهش نیاز به آماده‌سازی پیش‌زمینه است . مانند نصب اسپیلت در شاه‌ورهرام ایزد که ممکن بود برق ساختمان کشش بار اسپلیت را نداشته باشد. صرفا به نیت خیراندیش کار انجام نشود، شاید در جایی دیگر هزینه شود بیشتر جامعه از آن بهره بگیرد. در شاه‌ورهرام ایزد در ماه یک روز آیین برگزار می‌شود، شاید اسپلیت در کتابخانه یگانگی کار گذاشته می‌شد کارآمدتر بود.

گزارش کمیسیون دینی فرهنگی:

–           از جامعه‌ی کنکاش موبدان، موبد مهربان پولادی، موبد مهراب وحیدی همچنین فرشاد فرهی‌فر به نمایندگی از انجمن زرتشتیان تهران برای نشست مشترک معرفی شدند.

–           با آقای معاونت در مورد وضعیت کتابخانه‌ی هورشت چم و وضعیت کتاب‌های آن گفتگو شد.

گزارش کمیسیون آموزش، اشتغال و جوانان:

–          پیشنهاد نام‌نویسی دانش‌آموز غیرزرتشتی در مدرسه‌ی جمشیدجم رد شد.

–          جلسه‌ای با اولیای مدارس فیروزبهرام و رستم‌آبادیان گذاشته شد.

–          برگزاری نشست پرسش و پاسخ با مسوولان دبیرستان پسرانه‌ی دوره‌ی ‌یکم رستم‌آبادیان پیش‌بینی شده است.

گزارش کمیسیون مالی:

–        نماینده‌ای از اداره‌ی دارایی دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه از تمام مدارک و چند مکان زیر مجموعه‌ی انجمن بازدید کرد. شاه‌بهرام سیروسی، فرنشین کمیسیون مالی از همکاری امور مالی و خزانه‌دار در این رابطه سپاسگزاری کرد.

گزارش فرنشین انجمن زرتشتیان تهران:

–        افشین نمیرانیان، پیشنهاد افزایش حقوق مستمری‌بگیران را مطرح کرد.

–        هشتم خوردادماه 1398 روز تقدیم گل به مزار امام خواهد بود که با انجمن موبدان هماهنگ می‌شود. حرکت ساعت 14 روز چهارشنبه از مقابل آتشکده‌ی تهران انجام خواهد گرفت. این مراسم و آیین جشن‌خوانی عمومی است.

–        آیین جشن‌خوانی و سخنرانی به مناسبت بزرگداشت امام روز سه‌شنبه 14 خوردادماه 1398 ساعت 9 بامداد در تالار ایرج به صورت همگانی برگزار می‌شود.

–        شماری از نمایندگان هازمان زرتشتی به عنوان مهمان سه‌شنبه 14 خوردادماه 1398 ساعت 14 در آیین سخنرانی مقام رهبری در آرامگاه امام شرکت می‌کنند.

–        فرنشین انجمن زرتشتیان از کمیسیون امور اجتماعی و روابط عمومی درخواست کرد تا هموندان کارگروه مددکاری را مشخص کنند.

نشست دوازدهم گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران غیرعلنی شد

با پیشنهاد افشین نمیرانیان برای تصمیم‌گیری درباره‌ی ادامه‌ی کار ساخت‌وساز خانه‌ی خرمن گیو، نشست غیرعلنی پیگیری شد، نمیرانیان در این باره گفت: درباره‌ی ادامه‌ی کار ساختمان خرمن گیو نظرها و صحبت‌هایی وجود دارد. با توجه به این که ساختمان خرمن گیو باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود پس پیشنهاد می‌دهم در این باره گفت‌وگو کنیم. کمیسیون ساختمان، مالی و خزانه‌دار نقطه‌ نظرها را اعلام کنند، مجموعه‌ای از تصمیم‌ها گرفته شود، تعهدهایی به یکدیگر داده و اجرا شود. برای این که گفت‌وگو به راحتی انجام شود پیشنهاد جلسه‌ی غیرعلنی را می‌دهم.

افشین نمیرانیان در ادامه افزود: در صورتی که رای هیات‌مدیره به غیرعلنی برگزار شدن نشست باشد، غیرعلنی شدن لزوما به معنای خروج شرکت‌کنندگان نیست بلکه با نظر کمیسیون‌های مالی و ساختمان، هر یک می‌توانند در نشست غیرعلنی حضور داشته باشند.

فرنشین گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران پیشنهاد غیرعلنی شدن ادامه‌ی نشست دوازدهم را مطرح کرد و پیرو آیین‌نامه‌ی داخلی به رای هیات‌مدیره گذاشت و با 13 رای موافق و 3 رای مخالف و 3 رای ممتنع ادامه‌ی نشست با موضوع گفت‌وگو درباره‌ی ساخت خانه‌ی خرمن گیو غیرعلنی شد.

پیش از رای‌گیری هیات مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران، شاه‌‌بهرام سیروسی، فرنشین کمیسیون مالی خطاب به افشین نمیرانیان گفت: شما رییس هیات‌مدیره هستید، زمانی که اعلام می‌کنید جلسه غیرعلنی باشد، تصمیم‌گیری با شما است.

افشین نمیرانیان با اعلام این که با غیرعلنی شدن نشست و درخواست شاه‌بهرام سیروسی موافق است ولی آیین‌نامه‌ی داخلی را لازم‌الاجرا دانست.

بهمن تیمساری فرنشین کمیسیون ساختمان انجمن زرتشتیان تهران، به دلیل این که ادامه‌ی جلسه و نوع گفتار را قابل پیش‌بینی ندانست، فقط باشندگی فهیم فرهادی را با توجه به این که بازرس پیشین انجمن، آگاه و صاحب‌نظر به موضوع مورد بحث است را در نشست غیرعلنی درخواست کرد و گفت:  گزارش نشست غیرعلنی را می‌توان بعدا اعلام کنیم.

گفتنی است، ادامه‌ی نشست یازدهم نیز با موضوع موقوفه‌ی گیو نیز غیرعلنیِ غیررسمی (با حضور شرکت‌کنندگان بدون انتشار گزارش خبری) پیگیری شده بود.

درخواست بازرسان:

فربد فرهی، فرشاد خورشیدیان و آرش آذرگشسب در درخواست‌نامه‌ای به افشین نمیرانیان، فرنشین هیات‌مدیره‌ی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران، تعیین زمان برگزاری مجمع همگانی و در اختیار قرار گرفتن گزارش تراز و بیلان 30 روز پیش از مجمع خواستار شدند.

فرانک زنده‌نوش، خزانه‌دار انجمن زرتشتیان تهران از بازرسان خواست از هم اکنون کار بازرسی را آغاز کنند و گفت: بازرسان قبل از این که صورت مالی را بگیرند باید به حسابداری ورود کنند. حسابرسی و بازرسی ضمنی که قطعا باید قبل از تنظیم صورت‌های مالی باشد چرا که شاید اشتباهی شده باشد نیاز به نظرات اصلاحی دارد. در هر لحظه می‌توانید به صورت‌حساب‌های مالی دسترسی داشته باشید. از همین لحظه کارها را آغاز کنید از نظرهای اصلاحی و راهنمایی شما استفاده می‌کنیم و به یک اجماع خواهیم رسید. در هر لحظه ما پاسخگو هستیم.

فربد فرهی، بازرس انجمن زرتشتیان تهران با تاکید بر این که طبق قانون باید تاریخ مجمع همگانی مشخص شود، گفت: همکاری آقای نمیرانیان را نیاز داریم چون در خیلی از موارد برای دسترسی به مدارک اعلام می‌شود که نیاز به دستور رییس انجمن است در حالی که از لحاظ قانونی این محدودیت نباید باشد چرا که ما به عنوان بازرسان قانونی شناخته شده‌ایم و بازرسان در هر لحظه می‌توانند به مدارک دسترسی داشته باشند. حال ما بازرسان به آن چه که تا به حال عرف بوده احترام می‌گذاریم و از شما درخواست می‌کنیم بیشتر همکاری کنید.

متن درخواست‌نامه:

«نظر به برگزاری مجمع نخست در تیرماه سال جاری و با توجه به لزوم ارایه گزارش توسط بازرسان، 15 روز پیش از آن تاریخ، مستدعی است ترتیبی اتخاذ گردد تا ضمن مشخص شدن تاریخ مجمع، گزارش تراز و بیلان جهت بررسی و صحه‌گذاری 30 روز زودتر در اختیار اینجانبان قرار گیرد. واضح است که در صورت عدم وجود زمان کافی، امکان تایید وجود نخواهد داشت.»

سخنران پیش از دستور:

فرهاد کاویانی، هموند پیشین انجمن زرتشتیان تهران که با شرکت در نشست‌های گردش 44 پیوسته گفت‌وگوهای هیات‌مدیره  را پیگیری می‌کند، پیش از دستور نشست دو پیشنهاد را مطرح کرد. یکی از موارد درباره‌ی روند اجرایی نصب سنگ قبر بود که در مورد سنگ پدر خودش به مشکل برخورد کرده و با همکاری بابک شهریاری، هموند کمیسیون خدمات، مشکل رفع شده است. وی گفت: درخواست‌کننده با انتخاب طرح سنگ قبر و پرداخت نقدی مبلغ، پس از گذشت دو هفته طرح مورد نظر به سنگ‌ساز اعلام می‌شود. درباره‌ی سنگ مزار پدر من، درخواست خط نوشته کرده بودیم که تا سه هفته‌ی گذشته انجام نشده بود و گفتند خود من شخصا با سنگ‌ساز گفت‌وگو کنم. این کار را در شان انجمن زرتشتیان تهران نمی‌دانم و در مواردی مشابه درگیری فیزیکی نیز اتفاق افتاده است. از کمیسیون خدمات و مالی که در جریان فرآیند سفارش سنگ هستند، درخواست می‌کنم در صورت تایید اجرای سنگ مزار مطابق با طرح درخواست‌دهنده، دستمزد به سنگ‌ساز پرداخت شود.

کاویانی در بخش دوم سخنانش به پیشنهادی که به خزانه‌دار گردش 43 انجمن زرتشتیان تهران ارایه داده بود، اشاره کرد و گفت:  در گردش گذشته به خزانه‌دار وقت پیشنهاد دادم تا مبالغ رهن دریافتی را می‌توان برای ساخت‌وساز املاکی که به گفته‌ی کمیسیون موقوفات در حال تخریب و متروکه است، به کار گرفت که وی اعلام کرد، مبلغ رهن را نمی‌شود برای بازسازی ساختمان‌ها از حساب خارج کرد.

کاویانی افزود: با بازسازی و بهینه کردن ساختمان‌ها می‌توان از آنها بهره گرفت و به سوددهی رساند.

دوازدهمین نشست از گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه 1398 خورشیدی در نبود جمشید دارابیان از ساعت 18:45 دقیقه آغاز شد و یک‌ساعت و نیم به درازا کشید و پس از آن با اکثریت آرا‌ی هیات‌مدیره برای گفت‌وگو درباره‌ی خانه‌ی خرمن گیو غیرعلنی ادامه یافت.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

25 پاسخ

  1. سلام.
    دست کمیسیون خدمات درد نکنه دیگه باید بریم تو زیارتگاه ها عروسی بگیریم که هنوز کمیسیون خدمات تعرفش زیاد نکردند. چقدر واقعا تشکیل خانواده زوج های جوان برای انجمن زرتشتیان تهران مهمه.
    واقعا متاسفم.

  2. چه اتفاقی افتاده که بازرسین بخصوص جناب اقای فربد فرهی یزدی در خصوص پیگیری و به نتیجه رساندن موضوع حسابرسی انجمن که خواست اکثریت جامعه میباشد کوتاه امده و دیگر حرفی از این موضوع مهم نیست.

  3. کمیسون خدمات با چه منطق و مستنداتی به طور ناگهانی به این قیمت ها رسیده است؟؟؟؟؟؟ایا انجمن با این شرایط بد اقتصادی برای زوج های جوان تمهیداتی در نظر گرفته؟؟؟؟؟

  4. درود.
    انجمنی که مدعی هست کمیسیون خدمات دارد. چطور الان به زیان دهی سال پی برده و چرا از ۱۵ خرداد؟؟؟
    چرا از ۱۵ فروردین افزایش قیمت نداشته؟
    واقعا برای انجمن تهران متاسفم.

  5. واقعا متاسفم برای اعضای انجمن که بنظر خارج از ایران زندگی میکنن و شرایط اقتصادی مردم نمیبینن که به سادگی با افزایش قیمتها موافقت کردند.

  6. ممنون از قیمت‌های کارشناسی شده خدمات تالار خسروی.
    لطفا قبل از این مسوبه‌ها یکم در اینترنت جستجو کنید و قیمت‌های مجموعه‌ای مثل گیترینگ فارسی که در کیفیت و خدمات حرفی واسه گفتن داره هم با مسوبه‌های خود مقایسه کنید.

    http://farsifood.com/download/catalogue%20majales%201398-2-31.pdf

    این هم لینک برای مقایسه.

    توجه داشته باشید که این مجموعه این هزینه‌ها رو با توجه به هزینه‌هایی مانند اجاره محل کار و سود سرمایه گزاران تعیین کرده و مسوبه‌های شما گرامیان به دلیل وقفی بودن تالار خسروی شامل این هزینه‌ها نخواهد بود.

  7. متاسفانه ، کسی حق پرسش ندارد و بدتر از آن کسی پاسخگو نیست ، انجمن سازمان غیر انتفاعی است ، که با موقوفات افراد خیر اندیش اداره می شود ، نشست غیر علنی یعنی چی؟کدام موضوع امنیتی یا محرمانه مطرح می‌شود که جلسه غیر علنی برگزار می کنید ؟

  8. جناب گرشاسب عزیز از شما دعوت میکنم تعرفه ای برای سالن خسروی بر اساس آنالیز بها مواد غذایی و پرسنل و سایر هزینه ها تهیه فرموده و به کمسیون خدمات ارائه دهید . حتما استقبال خواهیم کرد .
    در ضمن یک خواهش از شما دارم آن هم این است که این گام را برای جامعه بردارید و خدای نکرده عنوان نفرمائید که وظیفه من نیست یا وظیفه انجمن است و …
    به یاد داشته باشیم انجمن خود شما هستید و اعضاء انجمن هم بجز خود شما کس دیگری نیست .

  9. یک نکته دیگر برای آگاهی همه همکیشان اینکه انجمن وظیفه دارد که از تشکیل خانواده زوجهای جوان پشتیبانی کند و این کار را هم میکند و خواهد کرد . پذیرای پیشنهادات شما در مورد چگونگی این حمایت هستیم . پیشنهادات باید شفاف و روشن و به شکل عملی طرح گردند و منبع تامین مالی آنها نیز مشخص باشد . حتما مطلع هستید که درآمد انجمن از محل مستغلات باید بر طبق نیت واقف هزینه گردد و از آنجا که در بسیاری از این نیت نامه ها نمیتوان پرداخت کمک هزینه مخارج عروسی زوجهای جوان را استنتاج کرد لذا لازم است شخص پیشنهاد دهنده روشی برای تولید درآمد به همراه داشته باشد تا جبران سوبسید این موضوع بشود .

  10. آقای سام بزرگوار از اینکه در فضای مجازی اینترنت جست و جو نموده اید تشکر ویژه دارم.اما من در فضای واقعی بسر میبرم و مشاهده می کنم صرویس های بهداشتی َ سالن مستهلک شده.مشاهده می کنم علی الرغم اینکه سالن خسروی موقوفه است اما هزینه استهلاکات بر آن هم مترتب است . لذا همانطور که آقای شهریاری کامنت گذاشته چه خوب است که آنالیز تمام این هزینه ها دیده شود و بعد قضاوت کنیم.

  11. جناب اقای شهریاری بنظر شما انتظار بجایی نیست از هموندان انجمن که ادعای تعهد و خدمت با جامعه زرتشتی دارند خودشون هم دست به کار بشوند برای حل مشکلات و فقط منتظر پیشنهادات نباشند. بنظر شما این دوستان این توانایی در خودشون دیدند که مسولیت قبول کردند.

  12. فقط خواستم از جناب اقای بابک شهریای تشکر کنم که حداقل برای دیدگاه همکیشان ارزش قائل شدند و نظرشان را گفتند وخواستار دیدگاه و پیشنهاد دیگر همکیشان نیز گردیدند و این در تاریخ گردشهای اخیر انجمن بی سابقه میباشد.با امید به اینکه مدیران لایق وکارامدی در فراخوان مدیریت مجموعه خسروی شرکت وبرگزیده شوند وبا مدیریت صحیح خود بتوانند نه تنها از افزایش قیمت بکاهند بلکه حتی ان را به سودهی نیز برسانند.

  13. درود بر اعضاء گرامی انجمن زرتشتیان تهران، با عرض پوزش از تمامی دیدگاه گذاران و تحلیلگران ، در این مورد و در تمامی مواردی که انجمن تهران و سایر شهرها به هازمان در قبال دریافت وجه ارائه خدمات میدهند، یک نکته وجود دارد و آن هیچگاه دیده نمیشود، و این است که قانون عرضه و تقاضا در اینگونه موارد اصلا صدق نمیکند و کاملا برعکس است. زیرا خدمات گیرندگان محدود هستند و با هیچ روشی هم افزایش نخواهند یافت. همچنین همانطور که ایران عزیزمان را نمیتوانیم به دلایل ویژه بودنش با جهان مقایسه کنیم، هازمان زرتشتی اویژه را اصلا و با هیچ معیاری نمیتوانیم با کل جامعه ایران مقایسه کنیم.
    با آرزوی تندرستی و شادزیوی شمایان
    فرامرز بختیاری

  14. درود. متاسفانه انجمن و بخصوص کمیسیون خدمات ساده ترین روش برای حل مشکلات پیدا کرده که اونم افزایش قیمته بنظرم ساده ترین مجموعه های اقتصادی از جمله کسبه هم به این نتیجه میرسند و تشکیلات انجمن ندارند. واقعا این انتظار از انجمن بجا نیست اولا در جلسات علنی این موضوع مطرح شود
    دوما کمیسیون به ظاهر خدمات قبل از ارایه نظرات کارشناسی تخصصی ارایه نماید.

  15. درود.
    چقدر واقعا قیمتها کارشناسی شده. برخی قیمتها رند شده. مثلا ۴۸ تومن رند شده ۵۰ تومن. مثلا شما ۵۰۰ نفر مهمان دارید یک میلیون تومن بابت رند شدن قیمت توسط کمیسیون خدمات پرداخت میکنید.
    بنظر کارشناسی اقتصادی بهینه کردن قیمت هست نه رند کردن قیمت ها. ولی کمیسیون خدمات بنظر متفاوت فکر می کنند و تصمیم گیری میکنند.

  16. خانم شهریاری جهت اطلاع می گم بیشتر کسانی که دهش می کنند میخواهند نامشان دیده شود پس در مکانهای پر رفت و آمد با تابلوی دهش نصب می کنند که به چشم بیاد در کتابخانه یگانگی که رفت و آمدی نیست اسپیلت چند میلیونی که دیده نمیشه

  17. ایرج جان اولا ساده ترین روش افزایش قیمت نیست بلکه ساده ترین روش این است که بجای اینکه من و شما بریم و در کمسیون خدمات شرکت کنیم و باری از دوش جامعه برداریم بسینیم پشت کیبورد و انتقاد کنیم و ثانیا این موضوع در جلسه علنی طرح شده اگر غیر علنی بود که خبرنگار امرداد حضور نداشت تا به ما اطلاع رسانی بکنه .

  18. من منظور شما را از اینکه دهشمندها میخواهند نامشان دیده شود متوجه نشدم . در واقع متوجه نشدم یک جور متلک بود به خیر اندیشان یا واقعا قصد آگاه کردن ریاست کمسیون خدمات را داشتید . به نظر من اجر معنوی کسی که بدون توجه به دیده شدن اسمش کار خیر میکنه اصلا قابل مقایسه با کسی نیست که دنبال اسم خودش میگرده . به باور من ماهیت وجودی انجمن های خیریه برای این است که مشکلات هازمان حل بشه و نه اینکه بیلبورد تبلیغاتی برای ثروت مندان باشند

  19. آقای شهریاری. نکته کلیدی در انجمن درآمدزایی است که بتوان در مقابل به جامعه خدمات داد.
    هر دانشجوی سال اول حسابداری میتواند جمع و تفریق هزینه ها را انجام بدهد. ولی یک مدیر میتواند راهکارهای تعدیل و تامین هزینه ها را خلق کند. ما به شما به عنوان مدیر و هیات مدیره رای داریم نه اینکه بگویید خودتان حساب کنید.

  20. درودسرکارخانم شهریاری در مورداولویت پیشکش و تعامل با انجمن چه خوب است که این گردش لیستی از موارد نیاز خود تهیه و در انجمن قرارداده و به اگاهی همکیشان برساتدچون خیراندیش فکر کنم از نظرشما بیخبر است.و دیگر اینکه وضعیت سرویس بهداشتی سالن خسروی بخصوص فرنگی بسیار نامناسب است و نیازمند بازسازی جدی و توجه است.از شما و سایر هموندان بخاطر وقتی که برای حل مشکلات میگذارید سپاسگزارم

  21. خانم شهریاری نتیجه فراخوان پیمانکاری مجموعه پذیرایی مارکار را اعلام کنید فراخوانی که از سه روز قبل از پایان گردش 43 با فوریت منتشر کردید سه ماه در دوره فترت و الان 4 ماه از گردش 44 می گذرد
    فراخوان سرپرستی تالارهای خسروی و بهمن و ایرج را اعام کنید چند پیشنهاد به دستتان رسیده؟ شفاف سازی کنید تا بعدها قضاوت نشود که دوباره نورچشمی ها مدیر شدند

  22. درود بر همکیشان گرامی ودلسوز جامعه بویژه هموندان انجمن.پرسش اینست که:1_چرا آقای شهریاری در جلسه انجمن اجازه بحث در مورد موضوع به این مهمی را نمیدهند ومیگویند وقت هیات مدیره…2_چرابه این راحتی وبدون توجه به تبعات آن هیات مدیره پیشنهاد را میپذیرد؟ 3_آیا چنانکه امکان بررسی وحسابرسی ویافتن دلایل همگان پسند بایاری آقای میزانیان وجود دارد چرا با این عجله وپیش از انتخاب فرنشین تازه سازمان پذیرایی چنین اقدامی صورت میگیرد؟ 4_در گردشهای پیشین هزینه های زیادی برای باز سازی ونوسازی وبهسازی وتامین نیازمندیهای مجموعه از محل بودجه انجمن وهمیاری دهشمندان انجام شده است وامیدوارم نقش وارزشهای این گرامیان نا دیده گرفته نشود4_خدا را شکر درآمد خوبی از محل اجاره دو ساختمان تازه ساز نصیب انجمن شده ومیشود.4_در صورتیکه انجمن دوره های 41 به بعد باتصمیم گیری درست آنچنانکه صلاح بود برای گرفتن حقوق معوق جامعه از جمله اجاره زمینهای قصر فیروزه ومدارس شش گانه تهران اقدام مینمودند نیازمالی انجمن مرتفع میگردید اگر چه هر کدام از در آمدها محل خرجکرد خودش را دارد. به هر روی امیدوارم باکنکاش در هزینه ها و درآمدهای اکنون سازمان پذیرایی ونیازهای مالی از جمله حقوق و مزایای مناسب ودرشان کارکنان ارزشمند سالنهاوهزینه های خرید مایحتاج روزانه و بازسازی که از بودجه انجمن تامین میشود ویا قابل استهلاک در مدت چند سال آینده خواهد بود تصمیم شایسته ای اندیشیده واجرا شود که مورد تایید هکیشان ارجمند قرار گیرد. ایدون باد

  23. روزتان بخیر و شا ی .مقصود خانم شهریاری اسپیلت برای کتابخانه مهر مارکار تهرانپارس بوده حالایا اشتباه لپی بوده و یا خبرنگار درست متوجه نشده .در کتابخانه مارکار تهرانپارس دو ویا سه اسپیلت قوی مورد نیاز است و بجز استفاده دانش اموزان و دانشجویان غرب تهران از سالن مطالعه اونجا سه برنامه بزرگ کانون دانشجویان هم دراونجا برگزار میشود .برای جام جانباختگان مسابقات شطرنج و برای اردو و برای مانتره که هوای گرم ودم گرده اونجا مناسب شرکت کنندگان و تماشاچیان.و همینطور کولر ابی و بخاری گاز سوز مناسب هیچ کتابحانه ایی نیست

  24. کمیسیون خدمات انجمن چگونه به این نتیجه رسیده که سالن پذیرایی
    زیان ده میباشدوبایستی
    فوری ‌بدون کارشناسی
    افزایش قیمت داده شود
    بایک بررسی ساده واخذ
    قیمت از کترینگ می‌توان
    نتیجه گرفت که سالن نباید زیان ده باشدبادر
    حدمجانی بودن آب وبرق
    گازبا مصوبه مجلس و
    موقوفه بودن سالن هر
    گونه افزایش قیمت منطقی
    نیست ازمدیران انجمن
    درخواست بررسی بیشتر
    باحضور صاحبنظران رادارم

  25. چگونه کمیسیون خدمات انجمن زرتشتیان تهران به این نتیجه رسیده که صرفا بر مبنای هزینه دفاتر سازمان پذیرایی ، سالن بر مبنای تعرفه قبلی زیان ده میباشد ؟؟؟ آیا اعضای کمیسیون به خود اجازه داده که اسناد و مدارک مواد اولیه و مصرفی را مورد بررسی قرار داده و بر مبنای آن تصمیم گیری نماید؟؟ چه کسی در خرید و مصرف مواد اولیه نظارت داشته است؟؟ که صرفا هزینه دفتری مبنای تصمیم گیری کمیسیون قرار می گیرد، لطفا ابتدا آنها بررسی شود و سپس نسبت به افزایش قیمت سالن اقدام گردد. آیا مقایسه قیمت خدمات سالن خیریه (موقوفه) و معاف از مالیات و هرگونه هزینه جانبی با ساندویچی مورد نظر خزانه دار درست است ؟؟؟؟!!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09