لوگو امرداد

پیکر سرهنگ خلبان کیقباد اردشیری‌چم به خاک سپرده شد

پیکر روانشاد سرهنگ خلبان کیقباد (کیخسرو) فریدون اردشیری‌چم روز آبان و خوردادماه در گاهشمار زرتشتی برابر با چهارشنبه هشتم خوردادماه در آرامگاه زرتشتیان چم به خاک سپرده شد.

کیقباد اردشیری‌چم، پس از گذراندن یک دوره بیماری نخستین ساعات سه‌شنبه هفتم خوردادماه 1398 خورشیدی در سن 64 سالگی چشم از جهان هستی فروبست. در آیین خاکسپاری شماری از زرتشتیان، خویشاوندان، دوستان و نزدیکان، خانواده‌های سوگوار را همراهی کردند. فرمانده گروه پدافند استان یزد، مدیر کل پدافند غیرعامل استان یزد، نماینده نیروی دریایی، نماینده مجمع کانون ارتش استان یزد، نماینده اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در استان یزد در آیین خاکسپاری باشنده بودند. پیام آرامش باد اسفندیار اختیاری، نماینده‌ی زرتشتیان در مجلس، به آگاهی رسانده شد. پس از برگزاری آیین خاکسپاری، آیین سوم نیز با اوستاخوانی موبد رستم کاووسیان‌زاده در تالار آرامگاه چم برگزار شد. آیین چهارم ساعت 5 بامداد روز خور ایزد برابر با پنج‌شنبه 9 خوردادماه در دبستان خدابخشی چم برگزار می‌شود.

کیقباد اردشیری‌چم، دوم خوردادماه ۱۳۳۴ در روستای زرتشتی‌نشین چم یزد چشم به جهان گشود. وی پس از گذراندن تحصیلات متوسطه به شوند علاقه‌مندی برای گذراندن دوره‌ی خلبانی به آمریکا رفت. پس از گرفتن مدرک T38 از نیروی هوایی آمریکا به میهن بازگشت و برای خدمت به نیروی هوایی ارتش پیوست. سرهنگ خلبان اردشیری‌چم در دوران جنگ هشت ساله‌ی ایران وعراق به دفاع از میهن پرداخت. وی پس از بازنشستگی نیز به عنوان خلبان خطوط هوایی کیش‌ایر مشغول به کار شد. پروانه جمشیدیان، کامدل و کامران، همسر و فرزندان آن زنده‌یاد هستند.

«امرداد» درگذشت سرهنگ خلبان کیقباد فریدون اردشیری‌چم را به خانواده، خویشان و دوستان آن روانشاد آرامش‌باد می‌گوید و برای آنان صبر و شکیبایی خواستار است.

k

شادروان کیقباد اردشیری‌چم، دوم خوردادماه ۱۳۳۴ در چم چشم به جهان گشود.

در آیین خاکسپاری سرهنگ خلبان کیقباد اردشیری‌چم شماری از زرتشتیان، خویشاوندان، دوستان و نزدیکان، خانواده‌های سوگوار را همراهی کردند

در آیین خاکسپاری سرهنگ خلبان کیقباد اردشیری‌چم شماری از زرتشتیان، خویشاوندان، دوستان و نزدیکان، خانواده‌های سوگوار را همراهی کردند

3

کیقباد اردشیری‌چم، پس از گذراندن یک دوره بیماری نخستین ساعات سه‌شنبه هفتم خوردادماه 1398 خورشیدی در سن 64 سالگی چشم از جهان هستی فروبست.

کیقباد اردشیری‌چم، پس از گذراندن یک دوره بیماری نخستین ساعات سه‌شنبه هفتم خوردادماه 1398 خورشیدی در سن 64 سالگی چشم از جهان هستی فروبست.

5

6

آیین سوم شادروان کیقباد اردشیری‌چم در تالار آرامگاه زرتشتیان چم برگزار شد

آیین سوم شادروان کیقباد اردشیری‌چم در تالار آرامگاه زرتشتیان چم برگزار شد

7

فرتور رسیده است.

0256

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

7 پاسخ

  1. درود بر روان پاک میهن پرستشان . بهشت جایگاهشان باد

  2. روانش به مینو شاد و بهشت برین جایگاهش باد.پروانه جان از اهورامزدا برایت صبر و شکیبایی آرزو دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-29