لوگو امرداد

برنامه‌های فردا، 31 امردادماه

آرمیتی (=سپندارمز) یعنی پاکدلی و یکرنگی. عشق و فروتنی. آرامش. در زبان پارسی امروزی به آرمئیتی اسفند(اسپند) می‌گوییم. واژه‌ی آرمئیتی برابر واژه Aramato ودایی است. آرمئیتی به‌گونه‌ی بانو است و نماینده مهروزی، عشق، فروتنی و باورمندی‌ست. به یاری آرمئیتی یک انسان می‌کوشد که از اشا پیروی کند. جایگاه آرمئیتی در آیین زرتشتی آنچنان بالاست که گاهی مادر پارسایی Ashi Vanghuhi خوانده می‌شود. در وداها نیز «آرماتی» که همان آرمئیتی است پیوندی نزدیک با اشا دارد. این واژه پاک و سپنت آرمئیتی در گاتها ۴۰ بار آمده ا۷ست. آرامش پس‌آمدی است از چیرگی به خود و سهش‌های ویرانگر درونی انسان.

در اوستا «سپنتا آرمییتی» و به چم بردباری و فروتنی مقدس است. این امشاسپند در جهان مینوی نماد بردباری، شکیبایی و از خودگذشتگی‌ست و در جهان مادی نگهبان مادر زمین است. خویشکاری سپندارمز خرم و پاک و آباد و بارور نگه داشتن زمین است. خشنودی سپندارمز هنگامی فراهم می‌شود که روی زمین کشت و کار شود. ایزدان آبان، دین و ارد از یاران امشاسپند سپندارمز است. مسعود سعد سلمان گوید: «سپندارمز روز خیز ای نگار / سپند آر ما را و جام می آر». چه نیکوست در این روز آغاز به ساختن و آبادانی کردن.
گل نماد امشاسپند سپندازمز، پلنگ مشك است.


برنامه‌های یک‌شنبه، 31 امردادماه 1395 خورشیدی 

فرهنگی

tavazoneحمید جعفری‌شکیب آثار نقاشی خود را در نمایش‌گاهی با نام «توازن _ balance» به نمایش گذاشته است. درون‌مایه(:موضوع) این نمایش‌گاه، توازن است که در آن موجودهای ترکیبی و اساتیری را به نمایش درآورده است تا به توازن در جهان هستی اشاره کند.

هنردوستان می‌توانند از ساعت 16 تا 20 به گالری «ویستا‌ پلاس» به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم ، شماره 11 بروند و از این نمایش‌گاه دیدن کنند.

 

 

 

 

adam ghool sang«آدم غول سنگ»، نام نمایش‌گاه نقاشی شبنم آدبر است که در گالری «کارگاه هنر» به نمایش درآمده است.

ساعت بازدید از این نمایش‌گاه از ساعت 16 تا 20 است.

نشانی: پاسداران، خیابان شهید ‌کشوری ،خیابان فرخی‌یزدی ،کوچه شهید طاهری‌شرقی ،بن‌بست یاس ،شماره دو

 

 

فردا واپسین روز از برگزاری نمایش کودک «سفید برفی و جادوگر سرزمین سونوریا» است. این نمایش از ساعت 16 در فرهنگسرای ابن‌سینا آغاز می‌شود.

نشانی: شهرک قدس، فاز یک خیابان ایران زمین شمالی، روبروی پارک خوردین

 

chaldoranفردا برنامه‌ی «بزرگداشت حماسی چالدران» برگزار می‌شود. این بزرگ‌داشت از ساعت 17 در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود و با شاهنامه‌خوانی و اجرای ورزش پهلوانی همراه خواهد بود. دوست‌داران می‌توانند برای باشندگی در این بزرگ‌داشت به نشانی خیابان کریم‌خان، خیابان نجات‌اللهی(ویلا)، جنب پارک ورشو بروند.

 

 

 

 

 

 

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-10