لوگو امرداد

روستای شیان سنندج میزبان جشنواره‌ی توت‌فرنگی

دومین جشنواره‌ی «توت فرنگی» پنجشنبه ششم تیرماه 1398 خورشیدی، از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سنندج، فرمانداری و جهادکشاورزی شهرستان سنندج  و بخشداری سیروان و با باشندگی (:حضور) اهالی روستای گردشگری شیان مسوولان استان کردستان، مسوولان شهرستان سنندج، گردشگران داخلی و خارجی، و مردم خونگرم و مهمان‌نواز روستاهای منطقه ژواره در روستای گردشگری شیان برگزار شد.

سیدمحسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان در دومین جشنواره‌ی توت فرنگی شیان با سپاسگزاری ازهمکاری ارگان‌های دولتی و مردم روستاهای منطقه در برگزاری این رویداد گفت: در جهان کنونی رویدادها از آن‌چنان توانمندی‌ای در شناساندن یک مکان و تبدیل آن به مقصد گردشگری موثر هستندکه از عهده‌ کمتر وسیله تبلیعاتی بر می‌آید.

علوی با اشاره به نوپا بودن جشنواره توت فرنگی در روستای شیان افزود: دو سال از برگزاری این جشنواره می‌گذرد و ما شاهد حضور شمار بسیاری از دوستداران این رویداد از داخل و خارج از کشور هستیم که این جای خرسندی بسیار دارد.

علوی به نیاز منطقه‌ ژاوه‌رود به گسترش زیرساخت‌ها اشاره کرد و افزود: از همه‌ی دستگاه‌های مربوط درخواست می‌کنیم برای گسترش زیرساخت‌های این منطقه‌ی زیبا و بکر گام‌های جدی‌تری بردارند.

وی به آمادگی اداره‌کل میراث فرهنگی استان و شهرستان سنندج برای پشتیبانی ازسرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش سیروان اشاره کرد و گفت: پرداخت تسهیلات بانکی، مجوز اقامتگاه‌های بومگردی، رستوران‌های سنتی و.. از جمله مواردی است که میراث فرهنگی آماده ارایه آن‌ها است.

سید محسن علوی در دنباله گفت: برگزاری و استمرار جشنواره‌ی توت فرنگی باعث معرفی هرچه بهتر و بیشتر روستای شیان و منطقه‌ ژاوه‌رود می شود. طبیعت منطقه، معماری، فرهنگ و فراورده‌های کشاورزی نه تنها برای گردشگران خارج از استان و خارج از کشور جذابیت دارد بلکه برای مردم استان هم جذابیت دارد.

سپاسداری از توت‌فرنگی‌کاران روستاهای بخش سیروان، چکامه‌خوانی  به زبان زیبای کردی از سوی چکامه‌سرای جوانِ اهل روستای گردشگری شیان، اجرای موسیقی سنتی از سوی فرید رحیمی خواننده جوان و خوش صدای کردستانی، اجرای مراسم سنتی «هه لپرکی» و برپایی غرفه‌های عرضه‌ی توت فرنگی محلی و دیگر فراورده‌ی تولیدی روستای شیان از دیگر بخش‌های برگزاری دومین جشنواره‌ی توت فرنگی بود.

روستای شیان با طبیعتی چشم‌نواز و بکر در 60 کیلومتری سنندج جای دارد. این روستا در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

* با سپاس از همراهی وابط عمومی میراث کردستان

1

چکامه‌خوانی به زبان شیرین کردی

چکامه‌خوانی به زبان شیرین کردی

3

4

5

دومین جشنواره‌ی توت‌فرنگی در روستای شیان

دومین جشنواره‌ی توت‌فرنگی در روستای شیان

7

سیدمحسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان

سیدمحسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان 

رقص سنتی هه لپرکی در دومین جشنواره‌ی توت‌فرنگی

رقص سنتی هه لپرکی در دومین جشنواره‌ی توت‌فرنگی

‌بازارچه‌ی فروش فراورده‌ی باغی شیان

‌بازارچه‌ی فروش فراورده‌ی باغی شیان

برگزاری دومین جشنواره‌ی توت‌فرنگی در وستای شیان

برگزاری دومین جشنواره‌ی توت‌فرنگی در وستای شیان 

فرتور رسیده است.

0256

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-27