لوگو امرداد

جشنواره گل انار در روستای زرتشتی‌نشین مبارکه تفت

 نخستین جشنواره گل انار در راستای زنده نگهداشتن  یک آیین دیرین و با رویکرد گردشگری کودک و نوجوان در روستای  زرتشتی‌نشین مبارکه‌ی تفت گشایش یافت.

در آیین گشایش نخستین جشنواره‌ی ‌گل انار که چهاشنبه 12 تیرماه 1398 خورشیدی از ساعت 20 برگزار شد، فرماندار، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشدار مرکزی، شهردار تفت، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و شماری از مسوولان، گردشگران و زرتشتیان باشنده بودند.

 جشنواره گل انار با همکاری اقامتگاه بومگردی ناردونه و کمیته‌‌ی گردشگری کودک و نوجوان از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ تیرماه از ساعت 18 تا 23 در حال برگزاری است که برگزاری غرفه‌های صنایع‌دستی و خوراکی‌های محلی، بازی‌های بومی محلی و کارگاه‌های آموزشی و تفریحی کودکان بخشی از برنامه‌های این جشنواره است.

در حاشیه‌ی این جشنواره نیز قرار است از درخت آرزو‌های کودکان نیازمند و کودکان بی‌سرپرست رونمایی ‌شود و از شرکت‌کنندکان در جشنواره درخواست ‌شود اگر توانایی برآورده کردن برخی از آرزو‌های این کودکان را دارند، آرزو را از درخت جدا کنند. همچنین مسابقه کودکان و خانواده‌ها، برپایی کارگاه سفالگری و مسابقه‌ی بزرگترین سازه‌‌های خشتی کوچک از برنامه‌‌های شاد این جشنواره است که برای کودکان و خانواده‌ها پیش‌بینی شده است.

بازدید از آسیاب آبی قدیمی، نمایشگاه آداب‌ورسوم زرتشتیان و از سرو دوقلوی روستای هدف گردشگری مبارکه دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

1

17

2

11

12

13

14

15

8

18

19

5

6

7

9

3

10

4

فرتور رسیده است.

0114

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09