لوگو امرداد

برنامه‌های فردا، دوم شهریورماه

در گاهشمار زرتشتی سال به ١٢ ماه ٣٠ روز بخش می‌شود كه هر روز به نامی آراسته است. امروز هفتمین روز ماه امرداد در گاه‌شمار زرتشتی است. نام این روز «اَمُرداد» است.

روز «امرداد» امشاسپند، اوستایی آن «اَمِرَتات» است. امرداد به چم جاودانگی و بی‌مرگی است. امرداد یکی از امشاسپندان و نماد بی‌مرگی و جاودانگی اهورامزداست. ایزدان رشن، اشتاد و زامیاد از یاران و همکاران این امشاسپند هستند. امشاسپند امرداد همیشه با خورداد امشاسپند (نگهبان آب) همراه است. در جهان خاکی، نگهبانی گیاهان و رستنی‌ها به او سپرده شده است. اهورامزدا خوشی خورداد و جاودانگی امرداد را به کسی می‌بخشد که در دنیا اندیشه و گفتار و کردارش نیک باشد. چه نیکوست در این روز به آینده اندیشیدن و برای آینده برنامه‌ریزی کردن. این روز به شوند برابری نام روز و نام ماه، جشن امردادگان برگزار می‌شود. در جشن «امردادگان» مردم به در و دشت می‌روند. گل «چمبک» یا «زنبق» نماد امرداد امشاسپند است.

برنامه‌های فردا سه‌شنبه دوم شهریورماه 1395 خورشیدی

فرهنگی:

-سینما تک خانه‌ی هنرمندان تهران فیلم مستندی را از ساعت 18 تا 20 به نمایش می‌گذارد. این فیلم در تالار استاد جلیل شهناز خانه‌ی هنرمندان پارک ایرانشهر پخش می‌شود.

-تالار استاد فریدون ناصری خانه‌ی هنرمندان نیز در ساعت‌های 15، 17، 19 و 21  از سینمای هنر و تجربه فیلمی را پخش می‌کند.

خانه‌ی هنرمندان در خیابان ایرانشهر و پارک ایرانشهر جای دارد.

 

 

-کتاب” نی سحرآمیز و چند داستان دیگر” اثر بهومیل هرابال با باشندگی محمدرضا گودرزی نویسنده، منتقد و مدرس داستان‌نویسی سه شنبه دوم شهریور ساعت 17 در فرهنگ‌سرای ارسباران نقد می‌شود. 

sehramiz

                     

-چهارمین برنامه” هزارصدا ” با موسیقی پاپ سه شنبه دوم شهریورماه ساعت 18 در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران، دراین دوره از مسابقه هزارصدا هشت خواننده به اجرا می پردازند. مهرداد نصرتی به عنوان داور بخش آهنگ‌سازی، امید حاجیلی به عنوان داور بخش خوانندگی واهورا ایمان به عنوان کارشناس و داور بخش ترانه و کلام، آثار خوانندگان و آهنگسازان شرکت‌کننده در برنامه را بررسی و نفرات برگزیده را اعلام می‌کنند .

اجرای زنده قطعات موسیقی از سوی اهورا ایمان و معرفی آلبوم “حرفی برای نگفتن” بابک قادری‌ از شرکت‌کنندگان سال‌های گذشته برنامه “هزارصدا “بخش دیگر این برنامه است.

دوست‌داران برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا بروند و یا با تلفن‌های 20-22872818  تماس بگیرند.

-نمایشگاه عکس موضوعی “نگاه به خط اتوبوسرانی راه آهن – تجریش” نخستین نمایشگاه انفرادی احسان رافتی تا دوم شهریورماه در فرهنگ‌سرای ارسباران برپا خواهد بود. به گزارش روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران، عکس‌های سلفی با تلفن همراه با درون‌مایه‌ی مشکلات خط اتوبوسرانی راه‌آهن – تجریش و با نگاهی موشکافانه به سختی‌های تردد در این مسیر از ساعت 10 تا 20 در گالری شماره یک این فرهنگ‌سرا به نمایش گذاشته می‌شود. فرهنگ‌سرای ارسباران در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا، فرهنگ‌سرای ارسباران (هنر) جای دارد.

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09