لوگو امرداد
11 امردادماه

برگزاری مرحله مقدماتی مانتره در شیراز

مرحله مقدماتی همایش اوستاخوانی و گاتاشناسی مانتره آدینه 11 امردادماه در تالار روانشاد یزدانی شیراز برگزار شد و 17 شرکت‌کننده در رده‌های گوناگون به خواندن بندهای انتخابی گاتا پرداختند.
نخست پریسا رایومند مجری برنامه همراه با شادباش 50 سالگی بنیانگذاری کانون دانشجویان زرتشتی، شعار بیست و ششمین همایش اوستاخوانی و گاتاشناسی مانتره را «تفکر یک جوان، تحول یک جهان» به آگاهی رساند. مرحله‌ی مقدماتی مانتره در شیراز با سرایش کلام اندیشه برانگیز گاتا از سوی مهتاب گشتاسبی و پخش سرود ملی ایران به گونه‌ی رسمی آغاز شد.
شرکت‌کنندگان بر پایه‌ی ترتیب تعیین شده در بروشور با فراخوان داوران آویسا خسروی و مهتاب لریان به جایگاه آمدند.
از نکته‌های شایان نگرش برنامه‌ی امسال استقبال خوب و پرشور همکیشان شیرازی بود به گونه‌ای که بیش از 64 همکیش ارائه‌ی شرکت‌کنندگان را به تماشا نشستند. در میان برنامه‌ها افلاتون سهرابی، فرنشین انجمن زرتشتیان شیراز، در سخنانی با سپاس‌داری از باشندگان و استادان آنها و نقش والدین در بالندگی و دینداری فرزندانشان، از کانون دانشجویان زرتشتی به پاس برگزاری و مدیریت شایسته‌ی سه رویداد بزرگ جام جان‌باختگان، اردوی دانش‌آموزان زرتشتی و همایش اوستاخوانی و گات‌هاشناسی مانتره سپاس‌داری کرد و گفت : «کانون دانشجویان زرتشتی سازمان مهم و کلیدی هازمان زرتشتی است که با نیروی جوانی برنامه‌های مهمی را در دست دارد و امیدوارم سال به سال در این امر موفق تر و با تجربه‌تر عمل کند.» همچنین در پایان برنامه شهرام پوردهی هموند هیات‌رییسه‌ی انجمن با اشاره به این که داوران مانتره سال‌ها پیش در کسوت شرکت‌کننده باشندگان را از آوای خوششان بهره‌مند می‌ساختند، از داوران خواست در جایگاه باشنده شده و به یاد سال‌های نه چندان دور بندی از گات‌ها را برای باشندگان بخوانند که با استقبال شایسته‌ی آویسا خسروی و مهتاب لریان همراه شد و آوای خوش به همراه اجرای بی‌نقص باشندگان را به تشویق واداشت. در پایان ناهید فلفلی، فرنشین کمیسیون دینی انجمن زرتشتیان شیراز همراه با قدردانی از ساناز گشتاسبی و آتریا قدس به عنوان استادان شرکت‌کنندگان شیرازی و اعلام پایان دوره‌ی کمیسیون دینی و برگزاری انتخابات، همچنین تبریک 50 سالگی کانون دانشجویان زرتشتی، وجوه گردآوری شده از سوی دانش‌آموزان کلاس‌های دینی و آموزگارانشان که 3 میلیون ریال بود را به عنوان همیاری در برگزاری همایش مانتره به پریسا رایومند نماینده‌ی کانون دانشجویان زرتشتی پیشکش کرد. حرکتی که تحسین باشندگان را به دنبال داشت به گونه‌ای که باشندگان نیز خودجوش در جلوی جایگاه باشنده شده و کمک‌های نقدی خود را به نماینده‌ی کانون دانشجویان زرتشتی پیشکش کردند.
گوشه و کنار:
– دوشیزه‌ی نوجوان شنایا فلاحتی به صورت آزاد و خارج از ترتیب بندی به اجرای بندی از گات‌ها پرداخت.
– شمار شرکت‌کنندگان شیرازی بخش اوستاخوانی مانتره در سه دوره‌ی اخیر روندی رو به رشد داشته است به گونه‌ای که از 10 شرکت‌کننده در سال 96 به 13 شرکت‌کننده در سال 97 و در نهایت به 17 شرکت‌کننده در سال 98 رسیده است.
– پس از پایان برنامه، انتخابات کمیسیون دینی انجمن زرتشتیان شیراز در اتاق کمیسیون‌ها برگزار شد و پس از رای‌گیری، ناهید فلفلی با 11 رای، آرمیتا جمشیدی 10 رای، میترا جوانمرد و سیما غریب‌شاهی 9 رای و مهری فلاحتی 6 رای به عنوان هموندان هیات‌رییسه‌ی دور جدید این کمیسیون برگزیده شدند.

27

مجری برنامه

26

گاتهاخوانی در ابتدای برنامه توسط مهتاب گشتاسبی 

01

02

03

4

اجرای جنبی بندی از گاتها توسط شنایا فلاحتی  

5

اوشتا نیکزاد – از برخوانی زیر10 سال 

6

آرامیس کاویانی – از برخوانی زیر 10 سال  

7

آرتان سرایی- رده از برخوانی زیر10سال   

8

آرتین یگانه – ازبرخوانی زیر10 سال   

9

آرمئیتی کاویانی – رده اهنود-اشتودگات  

10

آرنیکا بهمردی – از برخوانی 13 تا 18 سال    

11

12

پرهام ماوندادی – ازبرخوانی بالای 18 سال   

13

پیمان گشتاسبی – ازبرخوانی 13 تا 18 سال    

14

چیستا نیکزاد – ازبرخوانی 13 تا 18 سال     

15

خواندن بندی از گاتها توسط آویسا خسروی از داوران مرحله مقدماتی  

16

خواندن بندی از گاتها توسط مهتاب لریان یکی از دواران مرحله مقدماتی  

17

راتا پوردهی سه ساله کوچکترین شرکت کننده مرحله مقدماتی   

18

ساناز گشتاسبی – رده از برخوانی بالای 18 سال  

19

20

سخنرانی افلاتون سهرابی فرنشین انجمن زرتشتیان شیراز  

21

سخنرانی ناهید فلفلی فرنشین کمیسیون دینی   

23

فربد گشتاسبی – ازبرخوانی 13 تا 18 سال   

24

فرشته هنگامی – رده اهنودگات    

25

فرنام ایرجی – رده اهنودگات 

28

مهتاب گشتاسبی – رده ازبرخوانی بالای 18 سال  

29

2029

30

فرتور یادگاری شرکت کنندگان مرحله مقداتی در شیراز به همراه داوران و برگزارکنندگان 

فرتور از شهرام پوردهی است.

0114

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

9 پاسخ

  1. انجمن شيراز، به همراه تمام اهالى خون گرم باغ وقفى، هميشه در جامعه زرتشتى بهترين ها رو به ارمغان آوردن و روز به روز ياد و نام نيكشون در خاطره ما پررنگ و پررنگ تر و دل هامون به وجودشون گرم تر ميشه اهورامزدا را شكر براى وجود انسانها و همكيشانى چون شما قدردانتون هستيم همتتان افزون هميشه شاد و هميشه برقرار باشيد

  2. نمی‌دونم یه حسی بهم میگه همه چی تو شیراز متفاوت از جاهای دیگه است. خوش به حالتون که اینقدر صمیمی و همدل هستید. شاد و تندرست باشید

  3. سپاس از آقای پوردهی بابت گزارش و عکس های زیبایتان. باید به شیرازی ها و همازوریشان دست مریزاد گفت. همیشه بهترین هستید

  4. واقعا دست مريزاد ، جای ما خالی بوده ، مقدماتی اونهم تو شهری که مراسم با برنامه و منظم برگزار ميشه . هم فال بوده هم تماشا. چه خوب به غير از شرکت کننده ها والدين و تماشاگر خوبی هم اومده بوده. ممنون از امرداد برای گزارش توصيفی خوبتون.

  5. هموندان هیئت رئیسه کمیسیون دینی در تاریخ 98/05/14 تشکیل جلسه دادند و در پایان جلسه آرمیتا جمشیدی فرنشین، میترا جوانمرد نایب فرنشین، ناهید فلفلی دبیر، مهری فلاحتی حسابدار و سیما غریب شاهی بایگان شدند.

  6. درود بر انجمن شيراز که از همين سنين نوجوانی به آنها درس ((دهش)) می دهد. کمک اين نوجوانان به برگزاری همايش مانتره من را تحت تاثير قرار داد. سپاسگزاری می کنم از امرداد بابت توجه به زاويه های مختلف مراسم ها

  7. دست مریزاد و آفرین بر همه دست اندکاران . زنده و سربلند باشيد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09