لوگو امرداد
به میزبانی انجمن زرتشتیان تهران

دیدار فرنشین جدید امور اقلیت‌های دینی با زرتشتیان

نشست آشنایی و دیدار با فرنشین جدید اداره‌ی امور اقلیت‌های دینی اداره‌ی کل مجامع با باشندگی شماری از کنشگران و فرهیختگان دینی فرهنگی و اجتماعی هازمان زرتشتی به میزبانی انجمن زرتشتیان تهران برگزار شد.

در این نشست آشنایی با مسوولان امور اقلیت‌های دینی وزارت ارشاد، سید مجتبی میردهقان اشکوذری، فرنشین اداره‌ی امور اقلیت‌های دینی اداره‌ی کل مجامع، علی علی‌پور معاون ادیان و مذاهب اداره کل مجامع، خانم مبرهن مسوول دفتر امور اقلیت‌های دینی وزارت فرهنگ و ارشاد و نمایندگان انجمن موبدان، ناشران زرتشتی، فرنشین انجمن‌ها و نهادهای زرتشتی باشنده بودند.

افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، فرشاد فرهی‌فر، هموند کمیسیون دینی فرهنگی انجمن زرتشتیان تهران، موبد مهربان فیروزگری، موبد فرهیخته از انجمن موبدان، موبد رشید خورشیدیان به نمایندگی از موبد دکتر اردشیر خورشیدیان، فرنشین انجمن موبدان، موبد سهراب هنگامی از انجمن موبدان، سهراب سلامتی، فرنشین انجمن اشا، پریرخ خسرویانی، ناشر سالنمای راستی، بابک سلامتی، مدیر مسوول دو هفته‌نامه‌ی امرداد، فرزانه گشتاسب، مدیر مسوول نشر فروهر، دیناز دهنادی، مدیر انتشارات برسم زیر نظر نشریه‌ی امرداد، بهنام مبارکه، مدیر مسوول نشر هیرومبا، نوشین فرامرزیان، سرپرست کتابخانه اردشیر یگانگی وابسته به انجمن زرتشتیان تهران، پروین اشیدری، فرنشین سازمان زنان زرتشتی، سیمین فرامرزیان، هموند هیات‌مدیره‌ی سازمان زنان زرتشتی و مشاور کمیسیون تور سازمان، بوذرجمهر پرخیده، مدیر دبیرستان فیروز بهرام و پژوهشگر تاریخ، نخستین‌دخت فرهادی، مسوول بنیاد فرهنگی جمشید جاماسبیان، دلناز فولادیان، جانشین فرنشین سازمان جوانان زرتشتی (سازمان فروهر) هر یک در حوزه‌ی اجرایی خود روشنگری کردند. در پایان نشست یادبودی از سوی انجمن زرتشتیان تهران به سید مجتبی میردهقان پیش‌کش شد.

سید مجتبی میردهقان فرنشین جدید اداره‌ی امور اقلیت‌های دینی اداره‌ی کل مجامع سخنان خودش را با «به خشنودی اهورامزدا» آغاز کرد و با اشاره به این که اگر کار اداری انجام می‌شود جز یادگیری از یکدیگر چیزی فراتر نخواهد بود، افزود: آن چیزی که در تعامل با ادیان توحیدی اصل است، تنها محوریت سامان اداری نیست بلکه ابتدا دوستی و در کنار هم بودن و یاد گرفتن را اصل قرار دادیم و تلاش کردیم با هم باشیم و کمک کنیم تا روند توسعه‌ی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دوستان در راستای موازین و تشکیلات اداری به بهترین نحو شکل بگیرد.

وی در بخشی از سخنانش گفت: با برنامه‌ریزی مدون در تمام حوزه‌ها، در تعامل با قانون و شناخت بهتر و متقابل از یکدیگر برای از میان برداشتن دل‌نگرانی‌ها و سرعت بخشیدن به امور اقلیت‌های دینی تلاش خواهد شد.

میردهقان پیش از این به مدت 26 سال ﻣﺴوﻮﻝ ﺍﻣﻮﺭ ﺍﻗﻠﯿﺖﻫﺎﯼ ﺩﯾﻨﯽ ﺍﺩﺍﺭﻩ ﮐﻞ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻭ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻓﺎﺭﺱ بوده و اکنون جایگزین سعید تقوی خدمت به هازمان غیرمسلمانان را در تهران ادامه می‌دهد.

براساس بند 19 قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد، نظارت بر فعالیت‏‌های فرهنگی هنری و تبلیغاتی اقلیت‏‌های دینی رسمی شناخته شده در قانون اساسی یعنی سه اقلیت دینی زرتشتی، مسیحی و كلیمی بر عهده‌ی اداره‌ی امور اقلیت‌های دینی است.

هماهنگی و نظارت بر گردهمایی‏‌ها، جشن‌ها و آیین‌ها كه در مراكز اقلیت‌‏های دینی و یا تالارها‌ انجام می‌‏شود و نیاز به هماهنگی با ارگان‏‌ها و دستگاه‏‌های دیگر دارد، صدور مجوز برای برگزاری كنسرت‏‌های موسیقی، اجرای نمایشنامه و تیاتر، برگزاری مسابقات فرهنگی،‌ صدور مجوز نشریات، سالنامه و بولتن‏‌های خاص اقلیت‏‌های دینی از فعالیت‌های این اداره است. همچنین صدور مجوز ورود و خروج مبلغان مذهبی خارجی، كه با توجه به درخواست كلیساها و شوراها، به وزارت ارشاد اعلام می‌‏شود و با هماهنگی وزارت امور خارجه اقدامات لازم جهت صدور ویزا و ورود روحانیون خارجی انجام شده و پس از ورود نسبت به صدور پروانه كار و اجازه اقامت با هماهنگی دیگر سازمان‏‌ها اقدام می‏‌شود. مشاركت مسوولان و روحانیون اقلیت‌های دینی و همكاری سایر دستگاه‏‌ها در بزرگداشت‏‌ها یا آیین‌های ملی از فعالیت‏‌های دیگر این اداره است.

گزارش تصویری از دیدار آشنایی کنشگران زرتشتی با فرنشین جدید اداره‌ی امور اقلیت‌های دینی اداره‌ی کل مجامع وزارت فرهنگ و ارشاد و هیات همراه که یکشنبه 13 امردادماه 1398 خورشیدی در تالار همایش انجمن زرتشتیان تهران برگزار شد را به دنبال می‌بینید:

دیدار آشنایی با فرنشین جدید امور اقلیت‌ها یکشنبه 13 امردادماه در تالار همایش انجمن زرتشتیان تهران برگزار شد

دیدار آشنایی با فرنشین جدید امور اقلیت‌ها یکشنبه 13 امردادماه در تالار همایش انجمن زرتشتیان تهران برگزار شد

 انجمن زرتشتیان تهران میزبان نشست آشنایی با فرنشین امور اقلیت‎ها و هیات همراه بود

 انجمن زرتشتیان تهران میزبان نشست آشنایی با فرنشین امور اقلیت‎ها و هیات همراه بود

تالار همایش انجمن زرتشتیان تهران

تالار همایش انجمن زرتشتیان تهران

37

5

چهره از راست: دلناز فولادیان، پری‌رخ خسرویانی

چهره از راست: دلناز فولادیان، پری‌رخ خسرویانی

خانم مبرهن، مسوول دفتر امور اقلیت‌ها‎

خانم مبرهن، مسوول دفتر امور اقلیت‎ها

باشندگی ناشران زرتشتی در نشست دیدار با فرنشین جدید امور اقلیت‌ها

باشندگی ناشران زرتشتی در نشست دیدار با فرنشین جدید امور اقلیت‌ها

افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهرانافشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران

افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران

علی علی‌پور معاون ادیان و مذاهب اداره کل مجامع

علی علی‌پور معاون ادیان و مذاهب اداره کل مجامع

چهره از راست: سید مجتبی میردهقان اشکوذری، علی علی‌پور

چهره از راست: سید مجتبی میردهقان اشکوذری، علی علی‌پور

12

چهره از راست: سیمین فرامرزیان، نوشین فرامرزیان

چهره از راست: سیمین فرامرزیان، نوشین فرامرزیان

13

چهره از راست: فرشاد فرهی‌فر، پروین اشیدری

چهره از راست: فرشاد فرهی‌فر، پروین اشیدری

سید مجتبی میردهقان اشکوذری، فرنشین اداره‌ی امور اقلیت‌های دینی اداره‌ی کل مجامع

سید مجتبی میردهقان اشکوذری، فرنشین اداره‌ی امور اقلیت‌های دینی اداره‌ی کل مجامع

چهره از راست: پری‌رخ خسرویانی، نخستین‌دخت فرهادی

چهره از راست: پری‌رخ خسرویانی، نخستین‌دخت فرهادی

18

39

نمایندگان دینی هازمان زرتشتیان از انجمن موبدان

نمایندگان دینی هازمان زرتشتیان از انجمن موبدان

بابک سلامتی، مدیر مسوول هفته‌نامه امرداد

بابک سلامتی، مدیر مسوول هفته‌نامه امرداد

چهره از راست: موبد مهربان فیروزگزی، موبد رشید خورشیدیان

چهره از راست: موبد مهربان فیروزگری، موبد رشید خورشیدیان

23

24

چهره از راست: بهنام مبارکه، بوذرجمهر پرخیده

چهره از راست: بهنام مبارکه، بوذرجمهر پرخیده

چهره از راست: فرزانه گشتاسب، سهراب سلامتی

چهره از راست: فرزانه گشتاسب، سهراب سلامتی

27

جهره از راست: موبد رشید خورشیدیان، موبد سهراب هنگامی

جهره از راست: موبد رشید خورشیدیان، موبد سهراب هنگامی

دیناز دهنادی

دیناز دهنادی

فرزانه گشتاسب

فرزانه گشتاسب

31

32

33

پیش‌کش یادبود انجمن زرتشتیان تهران به سید مجتبی میردهقان اشکوذری، فرنشین اداره‌ی امور اقلیت‌های دینی

پیش‌کش یادبود انجمن زرتشتیان تهران به سید مجتبی میردهقان اشکوذری، فرنشین اداره‌ی امور اقلیت‌های دینی

35

فرتور از همایون مهرزاد است.

1393

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

6 پاسخ

  1. با درود. نامهای نهادهای زرتشتی ونمایندگانشان را که خواندم،دو نام به چشمم نخورد. یکی کانون دانش زرتشتی و دیگری انجمن زرتشتیان تفت و توابع مقیم تهران. در تصاویر خوشحال و خندان شرکت کنندگان هم نشانی از آنها ندیدم.
    به نظر می رسد که دعوت کننده انجمن زرتشتیان تهران بوده است. چون میزبان است. نمی دانم چرا دعوت نشدند؟ اگر بیدقتی انجمن تهران بوده است، امیدوارم تکرار نشود. اما اگر فکر کرده اند که مسوولان این دو نهاد زرتشتی نیستند، اعلام بفرمایند تا آنها در حضور دعوت کنندگان به این نشست، دوباره سدره پوش شوند!!!

  2. جناب پوررستمی چرا اینقدر ناراحت شدی آقای فرشاد فرهی فر از انجمن تفت و توابع حضور دارند که اشتباه گزارشگر بعنوان انجمن تهران نوشته است مگر از اعضا انجمن کسی غیر از ریاست حضور دارد بنابراین ایشان بعنوان انجمن تفت و توابع حاضر هستند تنها ارگانی که بدون چشم داشت کار میکند و ادعایی ندارد کانون دانشجویان است و اینقدر حرص هم نمیخورد سبز باشید

  3. درود همکیش گرامی در نشست دیدار با مسوولان امور اقلیت‌های دینی، آقای فرشاد فرهی‌فر خودشان را به عنوان نماینده‌ی کمیسیون فرهنگی انجمن زرتشتیان تهران معرفی کردند.

  4. جناب آقای میردهقان ضمن خوشامدگویی به جنابعالی به عنوان فردی عمل گرا، فعال و با برنامه، توصیه می کنم علی رغم آنکه نماینده کانون دانشجویان زرتشتی در جلسه معارفه حضور نداشته است ولیکن اگر می خواهید در برنامه ها اقلیت ها ارگانی همراه پرانرژی و فعال را با خود داشته باشید کانون دانشجویان زرتشتی را دریابید که به یقین دست راست شما خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30