لوگو امرداد

آتش به جان ارسباران افتاد

arasbaranجنگل‌های ارسباران در شهرستان خداآفرین استان آذربایجان شرقی، از چهارشنبه 30 امردادماه 1398 خورشیدی دچار آتش‌سوزی شد و کوشش برای خاموش کردن کامل آتش همچنان ادامه دارد.

این آتش‌سوزی که در چند مرحله مهار شد، به شوند (:علت) وزش باد تند از پنج‌شنبه گستره‌ی بیشتری را در بر گرفته است.

محمدباقر هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان در این‌باره گفت: این آتش سوزی در مناطقی از روستاهای خانقاه، مردانقم و کلوانق در بخش منجوان شهرستان خداآفرین اتفاق افتاده است.

وی در دنباله افزود: همه نیروها به منطقه اعزام شده‌اند و حجم آتش‌سوزی گسترده است و احتمال خطای انسانی وجود دارد.

هنربر با اعلام اینکه وزش باد اطفای حریق را با مشکل روبرو کرده است، گفت: نیروهای سپاه و ارتش و مرزبانی هم پای کار آمده‌اند و همه‌ی امکانات برای خاموش کردن آتش بسیج شده‌اند.

 به گزارش تابناک و به گفته‌ی مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی نیرو‌های امدادی، ارتش، مرزبانی، سپاه و هلال احمر برای خاموش کردن آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران پای کار هستند و برپایه‌ی واپسین خبرهای به دست آمده آتش‌سوزی مهار تقریبی شده و در حال پاکسازی و لکه‌گیری است.

جنگل‌های ارسباران با 164 هزار هکتار گستردگی در شمالی‌ترین نقطه‌ی استان‌های آذربایجان‌شرقی و اردبیل از ارزشمندترین جنگل‌های جهان به‌شمار می‌روند..

جنگل‌های ارسباران از سوی یونسکو به عنوان منطقه‌ای حفاظتی و انباشت‌گاه بیوسفر (ژنتیکی) در کره‌ی زمین گزینش شده است، ولی با این وجود هر ساله به دلایل گوناگون از جمله بی‌توجهی مردم و مسوولان، نبود امکانات و تجهیزات لازم روز به روز از وسعت این جنگل‌ها کم می‌شود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09