لوگو امرداد
دوشنبه 28 امردادماه

گزارش هفتگی انجمن زرتشتیان تهران

هموندان هیات مدیره‌ی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران در نشست بیست‌ودوم پیرامون گزینش پیمانکار سرویس آموزشگاه‌های شش‌گانه‌ی زرتشتی، معیار آگاهی‌رسانی مصوبه‌های تصویب شده در نشست‌های غیرعلنی و مواردی دیگر گفت‌وگو کردند.

– گزارش مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسیون خدمات انجمن زرتشتیان تهران، پیرامون روند اجرایی گزینش پیمانکار سرویس مدارس، پیش از این در خبر پیمانکار سرویس مدارس شش‌گانه‌ی زرتشتی مشخص شد، آگاهی‌رسانی شده است.

مصوبه‌های کمیسیون خدمات:

  • کمیسیون خدمات پس از گرفتن استعلام‌های لازم، شارژ کپسول‌های آتش‌نشانی را انجام دهد.
  • با خرید یک عدد جارو برقی برای پذیرشگاه پارسایی موافقت شد.
  • با افزایش حقوق کارگران آرامگاه زرتشتیان از مبلغ روزانه 600 هزار ریال به 700 هزار ریال موافقت شد.
  • پیرو فراخوانی که در روزنامه‌ی همشهری و تارنمای انجمن زرتشتیان تهران برای انتخاب پیمانکار سرویس مدارس شش‌گانه‌ی زرتشتی در سال تحصیلی 99-1398 به چاپ رسید شرکت آرتین گشت کارگزار بر مبنای شمار 260 دانش‌آموز، 20 دستگاه ون و 22 دستگاه تاکسی با 15 رای موافق هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران، برنده‌ی مناقصه شد.

– بابک شهریاری، دبیر کمیسیون خدمات، گزارش روند اجرایی گزینش شرکت پیمانکاری سرویس مدارس زرتشتی را به هیات‌مدیره ارایه داد: پس از بازگشایی پاکت‌های پیشنهادی هشت شرکت پیمانکار، شماری از آن‌ها رد صلاحیت شدند و شماری نیز مدارکشان ناقص بود. در نهایت چهار شرکت پیمانکار انتخاب شدند که پس از مصاحبه با این چهار شرکت قرارداد سرویس به آنان ارایه و سرانجام از آن‌ها خواسته شد براساس 260 دانش‌آموز (بر مبنای شمار دانش‌آموزان و  نشانی آنان در سال گذشته)، 20 دستگاه ون و 22 دستگاه تاکسی قیمت پیشنهادی را ارایه دهند. پس از بررسی به ترتیب شرکت‌های زیر گزینش شدند:

– شرکت آرتین گشت کارگزار به سرپرستی آقای کارگزار با بهره‌گیری از نرم‌افزار مسیریاب

– شرکت راه سبز سرمد به سرپرستی آقای اسدی (در صورت نصب نرم‌افزار مسیریاب مبلغی نیز به قیمت پیشنهادی افزوده می‌شود.)

– شرکت البرز سرویس به سرپرستی آقای خویینی (در صورت نصب نرم‌افزار مسیریاب مبلغی نیز به قیمت پیشنهادی افزوده می‌شود.)

– شرکت چهارم مدارک را تکمیل نکرد.

– ساسان نیکنام، هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران در این باره گفت: امسال بر خلاف سال‌های گذشته برای ایجاد رقابت و تکراری نبودن شرکت‌کنندگان در فراخوان، شرکت‌های بزرگ خدماتی ارایه دهنده‌ی سرویس مدارس را بررسی کردیم. یکی از آن شرکت‌ها، آرتین گشت کارگزار زیرمجموعه‌ی هولدینگ سرویس‌دهی به شرکت‌ها، کارخانه‌های خودروسازی و فرودگاه‌ها است که به صورت تخصصی سرویس مدارس را پوشش می‌دهد. با توجه به چگونگی خدمات‌دهی، به آن پیمانکار پیشنهاد شرکت در فراخوان داده شد.

وی در ادامه، ویژگی‌های به کارگیری نرم‌افزار مسیریاب برای دسترسی آسان خانواده‌ها با برنامه‌ریزی سرویس‌ها را بازگو کرد. همچنین از پاسخگو بودن مسوولان، ناظران و سرپرست پیمانکار سرویس گفت.

مصوبه‌های کمیسیون مالی:

  • تصویب مبلغ تنخواه درمانگاه یگانگی از تاریخ پنجم تا 24 امردادماه 1398 به مبلغ 22 میلیون و 861 هزار و 650 ریال.
  • تسویه‌ی تنخواه دبیرخانه از تاریخ 20 تیرماه تا 28 امردادماه 1398 به مبلغ 94 میلیون و 502 هزار و 500 ریال.
  • پرداخت هزینه‌ی اولیه‌ی تعویض سنسورهای سیستم اعلام حریق و اضافه شدن کارگاه مرمت به سیستم اطفای حریق به مبلغ 33 میلیون و 600 هزار ریال.
  • پرداخت هزینه‌های لابراتوار دندان‌پزشکی در تیرماه به مبلغ34 میلیون و 900 هزار ریال.
  • تسویه‌ی هزینه‌های خوابگاه پسران تا پایان خوردادماه 1398 به مبلغ 15 میلیون و 198 هزار و 460 ریال.

مصوبه‌های کمیسیون موقوفات:

  • مصوب شد تا سقف 30 میلیون ریال برای تعیین حدود چهار پلاک‌ ثبتی واقع در استان یزد (به دنبال شناسایی املاک یزد و تک برگ کردن اسناد) به یکی از نمایندگان انجمن زرتشتیان تهران در یزد پرداخت شود.
  • مصوب شد یک واحد ساختمان سپهری از تاریخ یکم خوردادماه 1397 تا 31 اردیبهشت‌ماه 1398 و همچنین از تاریخ یکم خوردادماه 1398 تا 31 اردبیهشت‌ماه 1399 تعدیل و مابه‌التفاوت دریافت شود.

مصوبه‌های کمیسیون موقوفات با 17 رای موافق به تصویب هیات‌مدیره رسید.

مصوبه‌های کمیسیون روابط عمومی و مددکاری اجتماعی:

  • پیرو مصوبه‌ی نشست پیشین بابت پرداخت هزینه‌های درمان یکی از همکیشان سالمند ساکن در خانه‌ی سالمندان زرتشتی با متمم مصوبه برای پرداخت هزینه‌های جانبی وی موافقت شد.

سخنران پیش از دستور

– فریدون گشتاسبی اردکانی چند پیشنهاد را به هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران ارایه و رونوشت پیشنهادنامه را به دبیرخانه‌ی انجمن همچنین به انجمن موبدان و نماینده‌ی زرتشتیان در مجلس پیوست کرد.

* جایگزینی حق‌التدریسی جوانان تحصیلکرده و بیکار زرتشتی به جای دبیران بازنشسته‌ای که در مدارس خاص زرتشتی مشغول به کار هستند تا در آینده بتوان از آنان به عنوان مدیران این مدارس بهره گرفت.

* برای جبران کمبود نقدینگی انجمن و در پی آن افزودن نرخ خدمات ارایه شده، تلاش در گرفتن 3 درصد اعیانی مدارس از آموزش و پرورش و به کارگیری آن در راستای تامین رفاه آموزگاران و دانش‌آموزان را به هیات‌مدیره پیشنهاد داد.

* پیشنهاد تلاش در گرفتن اجاره‌ی زمین‌های قصر فیروزه و به فراموشی نسپردن آن همچون سه دوره‌ی گذشته چرا که این اجاره بها می‌تواند در دگرگونی وضعیت هازمان تاثیرگذار باشد.

* به کارگیری نمادهای آیینی در دبیرستان فیروز بهرام

* به جای پرداخت چندین میلیون تومان سوبسید برای سرویس آمدوشد دانش‌آموزان که رقمی بزرگ و قابل توجه است، این مبلغ برای پرورش موبدان جوان هزینه شود تا جوانان بیکار و پایبند به دین دوره‌ی آموزشی را گذرانده و جایگزین موبدیاران پیشکسوت شوند.

طرح دو پرسش پیش از دستور:

– رستم مزدیسنی، هموند هیات‌مدیره‌ی انجن زرتشتیان تهران با اشاره به این که کمیسیون روابط عمومی در یک مورد مصوبه‌‌ی نشست‌ غیرعلنی (اشاره به اعلام نتیجه‌ی گزینش مدیر اجرایی سازمان پذیرایی است که مصوبه‌ی آن در نشست غیرعلنی به تصویب هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران رسید) را در تارنمای انجمن زرتشتیان تهران اطلاع‌رسانی کرده ولی در مورد دیگر مصوبه‌هایی که در نشست‌های غیرعلنی به تصویب می‌رسد اطلاع‌رسانی نشده و این تناقض است، پرسید: هیات‌رییسه چه روندی را در مورد اعلام مصوبه‌های غیرعلنی در پیش دارد؟

– فرنشین انجمن زرتشتیان تهران با گفتن این نکته که مصوبه‌ی غیرعلنی نداریم بلکه نشست غیرعلنی داریم در پاسخ افزود: مصوبه‌های غیرعلنی همگی باید در صورت جلسه نوشته شود ولی گاهی اعلام می‌شود و گاهی برحسب صلاح دید اعلام نمی‌شود. وی در بخشی دیگر گفت: برپایه‌ی آیین‌نامه‌ی داخلی، دبیر می‌تواند برخی از مصوبه‌های نشست غیرعلنی نوشته شده در صورت جلسه را نخواند. اعلام مصوبه‌های نشست غیرعلنی چهارچوبی ندارد و بستگی به موضوع آن دارد.

– افشین نمیرانیان با تایید این که در آگاهی‌رسانی مصوبه‌های غیرعلنی باید همسان‌سازی انجام شود، در باره‌ی مصوبه‌ای که در تارنمای انجمن زرتشتیان تهران آگاهی‌رسانی شده است گفت: همکاران پس از آن نشست غیرعلنی، نتیجه‌ی مصوبه را اعلام کردند و کمیسیون روابط عمومی مجبور به توضیحِ رسمی شد.

– رامین خسروی، فرنشین کمیسیون روابط عمومی با توضیح این که تا زمان مشخص شدن سخنگوی هیات‌مدیره، کمیسیون روابط عمومی کانال ارتباطی هیات‌مدیره با رسانه‌ها است گفت:  کمیسیون روابط عمومی، گزارش هر یک از کمیسیون‌ها را برای آگاهی‌رسانی آماده می‌کند و پس از هماهنگی با گروه دبیران کمیسیون‌ها، گزارش بر روی تارنمای انجمن زرتشتیان تهران بارگذاری و لینک خبر در  فاصله زمانی کمتر از 30 ثانیه در اختیار نمایندگان دو رسانه‌ی زرتشتی گذاشته می‌شود.

وی در ادامه درباره‌ی اعلام نتیجه‌ی مصوبه‌ی نشست غیرعلنی افزود: پس از تعیین نتیجه‌ی نشست غیرعلنی، فرنشین نشست اعلام کرد که کمیسیون خدمات مسوول این است که آیا این نتیجه خبر رسانی شود یا خیر.

– کامبیز میزانیان، هموند کمیسیون روابط عمومی در این باره گفت:  گاهی موضوع به دلیل نام بردن از اشخاص غیرعلنی است و نتیجه‌ی آن بنا است علنی اعلام شود. ولی گاهی اعلام نتیجه‌ی نشست غیرعلنی مثل روند برگزاری یک دادگاه و یا پیگیری شکایتی، در آن زمان نباید اعلام شود.

– پرسش دوم رستم مزدیسنی درباره‌ی نوشته شدن نام خانه‌ی فرهنگ و هنر زرتشتیان به عنوان کمک به سیل‌زدگان در لیست دهشمندان مجله‌ی فروهر که به تازگی به چاپ رسیده است، بود. وی پرسید: آیا این پول از بودجه‌ی خود خانه‌ی فرهنگ و هنر پرداخت شده یا این کمک دهشمندان بوده است؟

– میترا نمیرانیان، فرنشین کمیسیون دینی، فرهنگی و فرنشین هیات‌مدیره‌ی خانه‌ی فرهنگ و هنر زرتشتیان، پرداخت این مبلغ دهش و کمک به سیل‌زدگان را از سوی نیک‌اندیشان اعلام کرد و گفت احتمالا اشتباهی صورت گرفته است و باید اصلاح شود.

– فرانک زنده‌نوش، خزانه‌دار انجمن زرتشتیان تهران، این اشتباه را ناشی از عدم پیوست لیست اسامی دهشمندان از سوی هیات‌مدیره‌ی خانه‌ی فرهنگ و هنر هنگام واریز مبلغ دهش دانست. وی همچنین این مورد عدم پیوست لیست دهشمندان را درباره‌ی سازمان زنان زرتشتی نیز یادآوری کرد.

گوشه و کنار نشست بیست‌ودوم گردش 44

– افشین نمیرانیان پایان سال خبری انجمن زرتشتیان تهران در ماه مهر و اعلان اسامی دهشمندان از مهرماه سال گذشته تا پایان مهرماه سال جاری در تارنمای رسمی انجمن زرتشتیان تهران را به کمیسیون روابط عمومی یادآوری کرد.

– جمشید دارابیان، هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران، علنی شدن نام مستاجران، مشخصات ملک در دست اختیار آنان و میزان اجاره‌بها را برای کمک به شفاف‌سازی در جامعه پیشنهاد داد.

– کامبیز میزانیان، هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران، پیگیری تعدیل اجاره بهای دو ملک تجاری که در نشست‌های پیشین هیات‌مدیره رای نیاورد را یادآوری کرد.

– فرشاد خورشیدیان، بازرس سال مالی 98 انجمن زرتشتیان تهران، نشست گفت‌وگو با هیات‌رییسه را درخواست کرد.

– فهیم فرهادی، بازرس مالی سال 98 انجمن زرتشتیان تهران، اقدامات انجام شده درباره‌ی 24 قطعه خانه‌ و مغازه‌های متعلق به زمین‌های مارکار یزد که حکم آن در دهه‌ی 70 گرفته شده است را از کمیسیون موقوفات پرسید.

– افشین نمیرانیان گفت: حکم گرفته شده مبنی بر این است که آن زمین‌ها موات نیستند و مالکیت زمین‌ها از آنِ انجمن زرتشتیان تهران است. برای اقدام به خلع ید باید هزینه‌ی وکیل پرداخت شود.

– کورش ساسانی، فرنشین کمیسیون موقوفات، رسیدگی به اکثر پرونده‌ها از جمله این پرونده که از دوره‌ی گذشته آغاز شده است، را در دست انجام اعلام کرد و گفت: پیگیری پرونده‌ها فرآیندی دراز مدت و هزینه بردار است که نیاز به تامین نقدینگی دارد.

– حضور فرشاد فرهی‌فر به عنوان سرپرست چند تیم نوجوانان و جوانان در یازدهمین دوره‌ از جام ورزشی اشا در کرمان، شوند (:دلیل) نبود وی در این نشست هفتگی هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران، اعلام شد.

– اعلام شد، شاه‌بهرام سیروسی، به شوند بیماری و گذراندن دوره‌ی استراحت برای چند هفته در نشست‌های هفتگی انجمن زرتشتیان تهران شرکت نمی‌کند.

– افشین نمیرانیان با درود به روان سهراب یزدانی، نماینده‌ی انجمن زرتشتیان تهران در یزد، از برگزاری آیین پرسه‌ی آن روانشاد در روز سه‌شنبه 29 امردادماه 1398 خورشیدی در تالار ایرج به میزبانی انجمن زرتشتیان تهران خبر داد.

– نشست بیست‌ودوم انجمن زرتشتیان تهران در ادامه‌ی گفت‌وگوی نشست پیشین درباره‌ی تعدیل حقوق برخی از کارمندان انجمن با پیشنهاد کمیسیون خدمات و به شوند (:دلیل) بازگو کردن اسامی، غیرعلنی پیگیری شد.

نشست بیست و دوم گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران در نبود فرشاد فرهی‌فر و شاه‌بهرام سیروسی از ساعت 18 و 50 دقیقه آغاز شد و نزدیک به یک ساعت و 30 دقیقه به درازا کشید.

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. جناب اقای فرهادی بازرس محترم انجمن زرتشتیان تهران شما تنها سال گذشته به عنوان بازرس انتخاب نشدید و سوال شما مربوط به حکم گرفته شده در سال 70 است ایا بهتر نبود این سوال و پیگیریها درگردش پیشین انجام وجواب ان هم برای جنابعالی و همکیشان روشن میشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04