لوگو امرداد
گزارش از پنجاهمین نشست

هم‌اندیشی کارگروه دینی در آستانه بازگشایی مدارس

هم‌اندیشی کارگروه دینی در آستانه بازگشایی مدارسپنجاهمین نشست کارگروه دینی به میزبانی و در محلِ سازمان فروهر در آستانه‌ی بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 99-1398 برگزار شد.

 نشست کارگروه دینی با دستور نشست گزارش برگزاری دوره‌ی بازآموزی، گزارش آغاز کلاس‌های دینی، گزارش کلاس‌های عالی مجازی، گزارش چاپ کتاب‌های دینی که از پیش اعلام شده بود بامداد روز ورهرام ایزد از ماه شهریور با نو کردنِ کشتی و خواندن نیایش گروهی، آغاز به کار کرد.

– گزارش از برگزاری دوره‌ی بازآموزی

 باشندگانی که در دوره‌ی بازآموزیِ برگزار شده در مجموعه‌ی پردیس مارکار یزد شرکت کرده بودند همراه با ابراز خرسندی از این دوره، از برگزارکنندگان سپاسداری کردند و پیشنهادی برای اثربخش‌تر شدن نشستِ پرسش و پاسخ مطرح شد تا آموزگاران بتوانند پاسخ‌های مشخص را دریافت کنند.

– گزارش آغاز کلاس‌های دینی

 یزد: نام‌نویسی کلاس‌های دینی انجام شده و تعدادِ دانش‌آموزان به تفکیک کلاس و جنسیت به آگاهی رسانده شد. ٣٩٢ نفر دانش‌آموز در سالِ آموزشی پیشِ رو به کلاس‌های دینی خواهند رفت که ۱٩۰ نفرِ آنها دختر هستند. کلاس‌ها به طورِ رسمی ۱۱ مهرماه آغاز خواهد شد و چهارم مهرماه آیینی برای آغازِ سالِ آموزشی در تالارخرمشاه برگزار می‌شود.

 تهران: سازمان فروهر و هرمز آرش کلاس‌ها را پنج‌شنبه چهارم مهر آغاز خواهند کرد. همان روز نام‌نویسی از دانش‌آموزان با در اختیار گذاشتن برگه‌های نام‎‌نویسی انجام خواهد شد.

ساعتِ آغاز کلاس‌های دینی در سازمان فروهر بنا به شرایط ترافیکی و محدوده‌ی طرح و درخواست خانواده‌ها به ساعت 16 دگرگون شده است.

 کرج: کلاسِ دینی را روز آدینه ۵ مهرماه و به روالِ هرساله آغاز خواهد کرد.

– گزارش کلاس‌های عالی مجازی

در این دوره دو درس حکمت گاهانی و دستور زبان تاریخی با استادی دکتر عالیخانی و دکتر منشی زاده آموزش داده شد که افزون بر کلاس‌های حضوری، در فضایِ مجازی نیز قابلِ دسترسی است.

دوره‌ی جدید نیز با دو درس از ششم مهرماه آغاز خواهد شد. حکمت در متون پهلوی را دکتر عالیخانی و تاریخ و سیر سنت زرتشتی در دوره اسلامی را دکتر دالوند آموزش می‌دهند.

زرتشتی زادگانی که  خواستار بهره‌گیری از دوره‌های آموزش مجازی هستند با معرفی خود و ارایه‌ی کد ملی می‌توانند وارد سامانه‌ی آموزش مجازی شده و از مطالبِ پیشین و یا پیشِ رو بهره ببرند.

– گزارش چاپ کتاب‌های دینی

 کتاب دینی کلاسِ هشتم آماده شده و پیشنهادهای برخی از آموزگاران دریافت شده است. این کتاب در سالِ آموزشی جدید تدریس می‌شود و شورایِ نویسندگان پذیرای نقطه نظراتِ تکمیلی خواهد بود.

هماهنگی‌های لازم برای مشخص شدنِ وضعیتِ “بیشتر بدانیم” کتاب‌های کلاس نهم، دهم و یازدهم با تدوین‌کنندگان کتاب‌ها و صاحب‌نظران انجام شده است.

با توجه به شیوه ی نوینِ آموزش و پرورش در شیوه‌ی کتاب‌رسانی به دانش‌‎آموزان و نام‌نویسی دبستانی‌ها در سامانه، دانش‌آموزان زرتشتی دبستانی کتابِ دینی خود را از آموزشگاه‌های محلِ تحصیل‌ِ خود دریافت خواهند کرد.

دیگر کتاب‌ها به کوشش مسوولان آماده شده است و به هنگام، در اختیار دانش‌آموزان کلاس‌های دینی شهرهای مختلفِ زرتشتی‌نشین قرار خواهد گرفت.

 دیگر نکته‌ها

– بنا به نیاز اعلام شده از سویِ خانواده‌ها برای داشتنِ بانکِ پرسش و نمونه‌ی پرسش برای پایه‌هایی که آزمونِ پذیرش خواهند داشت، مقرر شد که راهکاری اندیشیده شود.

– دانش‌آموزان نیز می‌توانند از مباحثِ دوره‌های پیشین آموزش مجازی به فراخورِ نیازشان (به طور مثال: آموزش دین دبیره) بهره ببرند و با ارایه‌ی کد ملی و دریافت نام کاربری و رمزِ عبور، این امکان برایشان فراهم می‌شود.

– با فراخوانِ انجام شده از سوی سازمان فروهر برای دوستداران به امرِ آموزشِ دینی، تعدادِ مناسبی اعلامِ آمادگی کرده‌اند که مایه‌ی خرسندی است.

– انجمن موبدان در کنکاشِ یگانگی برگزار شده در ۱۴ شهریورماه، آمادگیِ خود برایِ نام‌نویسی بهدینانی که خواهان فراگیری موبدیاری هستند را آگاهی رسانی کرده است.

– نمایندگانی از سوی سازمان فروهر شاملِ نویسندگان کتاب‌های دینی با آرمان همکاری با آموزگارانی که در مدارسِ زرتشتی تهران، دینی را درس می‌دهند، در مدارس حاضر شوند و در یزد نیز موبد آفرین این مسوولیت را بر دوش خواهد داشت.

 اسفندیار اختیاری، نماینده‌ی ایرانیان زرتشتی در مجلس و فرنشین کارگروه دینی، سیاوش بنداریان‌زاده، فرنشین هیات‌مدیره‌ی سازمان جوانان زرتشتی تهران (سازمان فروهر)، رستم یگانگی از بنیاد یگانگی، بیژن نوشیروانی، مهرداد قدردان، بهنام مرادیان، کارگروه دینی، اردشیر اورمزدی، مسوول پیگیری کتاب‌های دینی از آموزش و پرورش، سیما بزرگ‌چمی، نماینده از سوی انجمن زرتشتیان تهران، موبد مهربان آفرین، فرنشین کمیسیون دینی یزد، منوچهر بمانی، سرپرست آموزگاران دینی سازمان فروهر، فرزانه پشوتنی، آموزگار دینی، پروین خدادادی، از دبیرستان نوشیروان جی‌تاتا، مهناز فیروزمند، مسوول کلاس‌های دینی دبستان هرمز آرش تهران‌پارس، روشن گشتاسبی از دبستان دخترانه گیو، پریا ماوندی، انجمن زرتشتیان کرج، جمشید هرمزدیاری، افسانه غیبی،، پریناز ولی، آموزگار دینی و مهسا مبارکه، یسنا یزدانی، هرمز کاووسی و قباد رادمند هموندان هیات‌مدیره‌ی سازمان فروهر، آدینه 15 شهریورماه در پنجاهمین نشست کارگروه دینی باشنده بودند.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. مجمع عادي سالانه سازمان فروهر چي شد؟؟ هميشه در خرداد يا تيرماه برگزار ميشد! شهريور هم تموم شد و سازمان در حال حاضر نه بازرس قانوني دارد و نه بيلان سال 97 خود را با گذشت 6 ماه از سال تاييد نكرده است. دوران فترت هيئت مديره هم از مهرماه 98 آغاز ميشود. خرد جمعي سازماني اينگووونه است.

  2. سایت سازمان فروهر مدتهاست که خراب است. کسی نیست رسیدگی کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09