لوگو امرداد
هفتصد سال رویارویی عددنویسی پهلوی با عددنویسی هندی، بررسی می‌شود

آریا بزرگمهر، سخنران سومین نشست نوا

آریا بزرگمهرسومین نشست نوا با عنوان «هفتصد سال رویارویی عددنویسی پهلوی با عددنویسی هندی» از سوی هفته‌نامه‌ی امرداد و خانه‌ی اندیشمندان برگزار می‌شود. در این نشست دکتر آریا بزرگمهر، پژوهش‌گر فیزیک، پیرامون موضوع برنامه سخنرانی می‌کند.

سخنران منتقد نشست دکتر محمد اردشیر است.
دکتر آریا بزرگمهر زاده‌ی 20 امردادماه 1361 خورشیدی در ساری، دانش‌آموخته‌ی پایه‌ی دکترای رشته فیزیک و همچنین دانش‌آموخته‌ی زبان‌های باستانی در دانشگاه تربیت مدرس است.
بیش از 20 مقاله درباره‌‌ی فیزیک بنیادی، سومین استراتژی حل ماشین‌های آتوود مرکب با استفاده از مفهوم شبکه معرفی شده در کنفرانس فیزیک لهستان 2017، برنده جایزه‌ی بهترین مقاله‌ی کنفرانس بین‌المللی ریاضی– فیزیک ایران 2018، پژوهش‌گر تئوری «میل» پورسینا و بررسی حرکت پرتابی از دیدگاه پورسینا، نخستین معرفی دستگاه عددنویسی پهلوی و بررسی رهیافت‌های محاسبه‌ای در آن، مقاله‌ی چاپ شده در مجله‌ی زبان شناخت ازفعالیت‌های علمی اریا بزرگمهر است.
وی همچنین دو کتاب درباره‌ی مکانیک کلاسیک، در سال‌های 2012 و 2017 م. در آلمان و یک کتاب با عنوان «نگاهی نو به مکانیک کلاسیک» که در آن به فیزیک پورسینا اشاره دارد، در سال 1393 خورشیدی در ایران به چاپ رسانده است.
نشست «هفتصد سال رویارویی عددنویسی پهلوی با عددنویسی هندی» دوشنبه 25 شهریورماه 1398 خورشیدی، ساعت 17 تا 20 در تالار فردوسی خانه‌ی اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04