لوگو امرداد
نشست اتاق بازرگانی زرتشتیان برگزار شد

بررسی ساختار بلاک‌چین در ارزهای دیجیتال

 نشست کارشناسی اتاق بازرگانی زرتشتیان ایران پیرامون بیت کوین و نقش ارزهای دیجیتال در تجارت با سخنرانی مهندس بهمن مهری برگزار شد.

مهندس بهمن مهری، کارشناس کامپیوتر و نرم افزار در آغاز ساختار بلاک چین را بررسی کرد و گفت: تمام ارزهای دیجیتال که امروز وجود دارند بر پایه‌ی ساختار بلاک‌چین پیدا‌سازی شده‌اند و این ساختار به آنها امنیت و ارزش می‌دهد. همانجور که از اسم بلاک‌چِین مشخص است، ساختار بلاک‌چِین از چندین بلاک که هر بلاک توسط یک کد (Hash) با بلاک پیشین خود در پیوند است تشکیل شده و زنجیره‌ای از این بلاک‌ها، نودها و شبکه‌های توزیع هر ارز را می‌سازند.

در ادامه به انواع بلاک‌چِین پرداخته شد و سه نوع بلاک‌چین را برشمرد:

1-  بلاک چین عمومی ضد انحصاری

مثال اجرایی: بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و انواع سیستم های عمومی و آزاد مبتنی بر بلاک چین

2-  بلاک‌چین انحصاری 

مثال اجرایی: چند شرکت فروارده های گوشتی در ایالات متحده

3-  بلاک‌چین خصوصی انحصاری

مثال اجرایی: سیستم‌های پرداخت حقوق با بلاک چین

مهندس مهری در ادامه به روش‌های به دست آوردن بیت کوین اشاره کرد و افزود:  یکی از روش‌های رایج به دست آوردن بیت کوین روش ماین کردن است که با استفاده از دستگاه‌های مخصوص ماینر می‌توان آنها را استخراج نمود. یا ساده‌ترین روش خرید مستقیم بیت کوین است.

وی چند روش برای نگهداری بیت کوین‌ها یا هر ارز دیجیتال را بازگو کرد:

روش یکم: استفاده از کیف پول‌های نرم افزاری که این کیف پول‌ها را می‌توانید بسازید و هر مقداری از ارز های دیجیتال خود را در آن نگهداری کنید.

روش دوم : استفاده از کیف پول‌های سخت افزای که به صورت فلش یا با استفاده از هاردهای کامپیوتر خود می‌توانید آنها را تبدیل به کیف پول کنید.

روش سوم : استفاده از کیف پول کاغذی است.

مهندس بهمن مهری، کارشناس کامپیوتر نر و افزار  در پایان سخن به این موضوع پرداخت که بجز مباحث پول که امروز روی بلاک‌چین کار شده می‌تواند در بقیه موارد صنعت و تجارت هم از آن استفاده کرد. چند نمونه استفاده از آن که در شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر سیستم بلاک‌چین استفاده شده است و مزیت آن بر شبکه‌های اجتماعی امروز بیان شد.

سخنرانی کارشناسی در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال شنبه 16 شهریورماه برگزار شد. نشست ماهیانه‌ی اتاق بازرگانی زرتشتیان ایران از ساعت 19:30 در  تالار همایش انجمن زرتشتیان تهران برپا می‌شود و همه‌ی زرتشتیان می‌توانند در این نشست‌های کارشناسی شرکت کنند.

01

02

03

04

05

06

07

08

فرتور رسیده است

7777

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09