لوگو امرداد

شیراز، میزبان داوری نشان ملی صنایع‌دستی

s f1پنجمین دوره‌ی داوری نشان ملی صنایع دستی جنوب کشور در شیراز برگزار می‌شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان فارس از پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت  و برتری آثار صنایع دستی کشور در ششم مهرماه 1398 خورشیدی در شیراز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، حیدرعلی زاهدیان‌نژاد در این‌باره گفت: در این دوره، آثار و محصولات صنایع دستی استان‌های فارس، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، خوزستان ، کهگلیویه و بویراحمد و بوشهر مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند.

 وی درباره‌ی شرکت هنرمندان استان در این دوره افزود: 200 اثر از 120 هنرمند صنایع دستی استان به دبیرخانه‌ی معاونت صنایع دستی فرستاده شده است که پس از داوری بر پایه‌ی معیارها و شاخص‌های مرغوبیت و استاندارد بودن مواد اولیه، اصالت، زیبا‌شناسی سنتی، نوآوری در طراحی و تولید، قابلیت عرضه در بازار و کاربردی بودن محصولات، شمار 65 اثر برای داوری پایانی و دریافت نشان ملی برگزیده شده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان فارس در دنباله گفت: آثار دریافت شده از هنرمندان فارس، در رشته‌های منبت، خاتم، حکاکی روی سنگ، چوب و استخوان، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، دست‌بافت‌های داری، حصیربافی، کاشی هفت رنگ، ساخت و سازهای سنتی، خراطی و نگارگری هستند.

زاهدیان‌نژاد با اشاره به فعالیت بیش از 200 هزار صنعت‌گر صنایع دستی و هنرهای سنتی در فارس یادآور شد: دوره‌های داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود و در دوره‌ی پیش  19 اثر از فارس این نشان را دریافت کردند.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-28