لوگو امرداد

برنامه‎های فردا ششم شهریورماه

در گاهشمار زرتشتی سال به ١٢ ماه ٣٠ روز بخش می‌شود كه هر روز به نامی آراسته است. امروز یازدهمین روز ماه شهریور در گاهشمار زرتشتی است. نام این روز «خور» است.

خور یا خیر که در اوستا «هَوَرَخشَ اِتَ» خوانده می‌شود، به چم(:معنی) خورشید، آفتاب، گرمی و تابناکی است. ایزد خور همکار شهریور امشاسپند است. در این روز به هنگام برآمدن خورشید، اوستای «خورشید نیایش» خوانده می‌شود. فردوسی نیز پیرامون ایزد خور می‌سراید: « بدین هر چه گفتی مرا راه نیست / خور و ماه از این دانش آگاه نیست.»
گل «مرو سپید» نماد این روز در دین زرتشتی است.

 برنامه‌های فردا شنبه ششم شهریورماه

فرهنگی:

etemad-نمایشگاه نقاشی در گالری اعتماد دو برپا خواهد بود. این نمایشگاه در نیاوران، میدان یاسر، خیابان یاسر، خیابان موسوی، خیابان بوکان، دوراهی سمت راست، شماره‌ی چهار جای دارد. گالری اعتماد دو از ساعت 15 تا 20 میزبان دوست‌داران این هنر است. در این نمایشگاه آثار آکریلیک سید حمید نورکیهانی به نمایش گذاشته می‌شود.

 

 

 

 

 

tarahaneazadسهند حشمتی افشار آثار خود را در گالری طراحان آزاد به نشانی میدان فاطمی، میدان گلها، میدان سلماس، شماره‌ی پنجم به نمایش می‌گذارد. این گالری از ساعت 16 تا 20 باز است.

 

 

 

 

 

 

injakemanam-گالری سایه نمایشگاه نقاشی با عنوان «اینجا که منم» را برپا کرده است. در این نمایشگاه آثار درسا فیاضی و رزیتا صراف به نمایش گذاشته می‌شود. این نمایشگاه از ساعت  17 تا 21  در نیاوران، خیابان جمشیدیه (فیضیه)، خیابان امیدوار، کوچه آقاخانی، شماره‌ی چهارم برگزار می‌شود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-10