لوگو امرداد
یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس خبر داد

کشف بیش از هزار شی عتیقه از قاچاقچیان

atigheکوشش نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس  به کشف و ضبط 1026 قطعه شی عتیقه و بدل از متهمان انجامید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری  و صنایع دستی فارس، سرهنگ محمدرضا بهمنی‌نژاد فرمانده‌ی یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس، با اعلام این خبر گفت: آثار تاریخی نشانگر هویت یک ملت و حفاظت از آن وظیفه همه مردم است و در همین راستا با تلاش و فعالیت‌های مستمر و شبانه روزی نیروی‌های یگان حفاظت میراث‌فرهنگی فارس در شش ماه نخست سال 1398 خورشیدی  75 هزار و 600  بازدید ازآثار تاریخی استان انجام شده است.

فرمانده‌ی یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس ادامه داد: همچنین در این زمان، تعداد یک هزار و 26 قطعه شی عتیقه و بدل، 119 قطعه ابزار مربوط به حفاری غیر مجاز، 11 دستگاه فلزیاب به دست آمده از متهمان کشف و ضبط شد.

سرهنگ بهمنی‌نژاد با اعلام دستگیری 78 مجرم و ارجاع 110 پرونده به مراجع قضایی در این مدت یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته، از 15 مورد مرمت غیر مجاز، 14 مورد تغییر کاربری و ایجاد خسارت به آثار تاریخی  و  98 مورد  تصرف و تملک و ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری شده است.

بهمنی‌نژاد در پایان خواستار مشارکت بیشتر سازمان‌های مردم‌نهاد و انجمن‌ها در حفاظت از آثار تاریخی یادآور شد: فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس با شماره‌ی تماس  37300553 و تلفن گویای 1801 و شماره 09662 متعلق به یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور،  آمادگی دریافت گزارش‌های مردمی است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09