لوگو امرداد

گزارش از بازدید علمی آموزشی دانش‌آموزان دبستان جمشیدجم

دانش‌آموزان دبستان جمشیدجم در دو بازدید علمی و آموزشی از موزه‌ی کودکی ایرانک و باغ گیاه‌شناسی ملی ایران بازدید کردند.

دانش‌آموزان پایه‌های دوم و سوم یکشنبه 14 مهرماه 1398 خورشیدی از موزه ایرانک بازدید کردند. با کهن داستان درخت آسوریک و بازی با سایه‌ها آشنا شدند. فرهنگ کودکی در میان زرتشتیان نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

در برنامه‌‌ی گردش علمی دیگر، یک‌شنبه 21 مهرماه، دانش‌آموزان دوره‌ی دوم دبستان، پایه‌های چهارم، پنجم و ششم در پیوند با درس علوم و آشنایی با زیست‌بوم گیاهان از باغ گیاه‌شناسی بازدید کردند.

گزارش تصویری از بازدید دانش‌آموزان جمشیدجم از موزه‌ی کودکی ایرانک را به دنبال می‌بینید، موزه‌ی کودکی ایرانک دریچه‌ای به گذشته که بیننده‌ی بزرگسال و کودک را به روزگار کودکی برمی‌گرداند. این موزه برای آشنایی دوستداران فرهنگ کودکی راه اندازی شده و جلوه‌های گوناگون تاریخ و فرهنگ کودکی ایران در آن چشم‌نواز است.

01

02

03

04

05

06

07

راهنمای موزه در حال بازگو کردن داستان درخت آسوریک

راهنمای موزه در حال بازگو کردن داستان درخت آسوریک

09

10

فرهنگ کودکی زرتشتیان در موزه‌ی کودکی ایرانک به نمایش در آمده است

فرهنگ کودکی زرتشتیان در موزه‌ی ایرانک به نمایش در آمده است

12

13

گزارش تصویریِ بازدید علمی-آموزشی پایه‌های چهارم، پنجم و ششم دبستان جمشیدجم از باغ گیاه‌شناسی ملی

باغ گیاه‌شناسی ملی ایران به وسعت ۱۴۵هکتار در دامنه‌ی جنوبی رشته کوه البرز در زمین‌های چیتگر، در شمال غربی تهران جای گرفته است. عملیات طراحی و احداث این باغ از سال ۱۳۴۸ به کوشش کارشناسان ایرانی و با همکاری شماری از کارشناسان خارجی آغاز شد و نقشه‌ی جامع باغ طراحی گردید. در طرح جامع ایجاد رویشگاه‌های نمونه که نشان‌دهنده‌ی مناطق رویشی ایران و جهان باشند مورد توجه بوده است. هم چنین تعدادی کلکسیون موضوعی با اهداف آموزشی و پژوهشی و نمایشی برای باغ طراحی شد. از رویشگاه‌های طراحی شده ۷ رویشکاه در پیوند با ایران و ۶ رویشگاه به جهان و ۸ کلکسیون و باغ موضوعی است. نهالستان و گلخانه‌های ساخته شده در باغ، افزایش گونه‌های گیاهی مورد نیاز را تامین می‌کنند.

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

فرتورها رسیده است.

7777

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04