لوگو امرداد

انیمیشن آخرین داستان؛ راهی اسکار 2020

a1انیمیشن «آخرین داستان» به کارگردانی و نویسندگی اشکان رهگذر، یکی از ۳۲ اثر انیمیشنی است که برپایه‌ی اعلام رسمی آکادمی علوم و هنر‌های سینمایی اسکار دارای شرایط رقابت در شاخه‌ی بهترین انیمیشن اسکار ۲۰۲۰ شناخته شده است.

آکادمی علوم و هنر‌های سینمایی اسکار فهرست ۳۲ اثر رقابت کننده در شاخه‌ی بهترین انیمیشن این جوایز را با انیمیشن ایرانی «آخرین داستان» اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، انیمیشن «آخرین داستان» به کارگردانی و نویسندگی اشکان رهگذر، یکی از ۳۲ اثر انیمیشنی خواهد بود که برپایه‌ی اعلام رسمی آکادمی علوم و هنر‌های سینمایی اسکار دارای شرایط رقابت در شاخه بهترین انیمیشن اسکار ۲۰۲۰ شناخته شده است.

شرکت  sky Entertainment v در کنار استودیو هورخش پخش جهانی انیمیشن «آخرین داستان» را بر دوش دارد.

در چکیده‌ی داستان این انیمیشن که برداشتی آزاد از داستان «ضحاک» شاهنامه فردوسی است، آمده: «جمشید رفته است و ضحاک در پی طمع و جاه طلبی برای محاصره جمکرد، به نیابت از پدر بر تخت جمشید تکیه می‌زند، اما افسوس که اهریمن بر وجود ضحاک سیطره یافته و تاریکی او تمام شهر را فرا می‌گیرد. در این میان آفریدون که کودکی است کشاورز زاده، متولد می‌شود و برای دادخواهی خون پدر و مادرش پیرو کاوه آهنگر قیام می‌کند».

به گفته کارگردان «آخرین داستان» روند ساخت و پیش تولید این اثر نزدیک به ۱۰ سال به درازا کشیده است و اکبر زنجانپور، حامد بهداد، لیلا حاتمی، پرویز پرستویی، اشکان خطیبی، باران کوثری، حسن پور شیرازی، شقایق فراهانی، ملیکا شریفی نیا، بانیپال شومون، روزبه فرخ نعمتی، بیتا فرهی، مجید مظفری، زهیر یاری از مجموع بازیگرانی هستند که در این انیمیشن صداپیشگی کرده‌اند.

موسیقی متن انیمیشین «آخرین داستان» نیز از ساخته‌های کریستوف رضایی است.

«پرندگان خشمگین۲»، «یک روز دیگر از زندگی»، «نفرت‌انگیز»، «خانواده آدامز»، «دور»، «بونوئل در هزارتوی لاک‌پشت‌ها»، «بچه‌های دریا»، «دیلیلی در پاریس»، «منجمد ۲»، «فونان»، «قدیمی‌های گِندی تارتاکوفسکی- داستان‌های وحشی»، «چگونه اژد‌های خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان»، «من بدنم را گم کرده‌ام»، «کلاوس»، «فیلم لگو ۲: بخش دوم»، «داستان خارق‌العاده مارونا»، «لینک گم شده»، «نه‌ژا»، «مسافرخانه اوکوکو»، «پاچاماما»، «تبلیغ»، «رِزو»، «زندگی مخفی حیوانات خانگی ۲»، «جاسوس‌های مخفی»، «پرستو‌های کابل»، «کیک باشکوه»، «برج»، «داستان اسباب بازی ۴»، «آپین و ایپین: خنجر گیبون تنها»، «زنده ماندن با تو» و «مار سفید» دیگر انیمیشن‌های راه‌یافته به رقابت در اسکار ۲۰۲۰ هستند.

از نکات درخور نگرش در شاخه‌ی بهترین انیمیشن اسکار امسال راه نیافتن «شیرشاه» پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما است که از زمان اکران، بحث‌های فراوانی در مورد تعریف دقیق این اثر سینمایی به عنوان یک فیلم یا یک انیمیشن مطرح بوده است، اما اکنون به گونه‌ی رسمی روشن شده است که «شیرشاه» به عنوان یک «فیلم-انیمیشن کامپیوتری» در شاخه‌‌ی بهترین فیلم اسکار ۲۰۲۰ دارای شرایط رقابت خواهد بود.

کمپانی دیزنی که امسال انیمیشن‌ها «داستان اسباب‌بازی ۴»، «منجمد ۲» و «جاسوس‌های مخفی» را در شاخه‌ی بهترین انیمیشنِ بلند خواهد داشت، با «شیر شاه» شانس خود را در شاخه‌ی دیگر این جوایز می‌آزماید.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-29