لوگو امرداد
گزارش از کانون دانشجویان زرتشتی (بخش 3)

در کانون 50 ساله چه می‌گذرد؟ نگاهی به شوراهای آموزشی و روابط‌عمومی

نیم قرن از گردهم آمدن جوانان دانشجوی زرتشتی در کانون می‌گذرد و امسال، 29 آذرماه 50 ساله می‌شود. به این بهانه، کانون دانشجویان زرتشتی با تهیه‌ی گزارش‌هایی با عنوان «در کانون 50 ساله چه می‌گذرد؟» در چهار بخش می‌کوشد تا 50 سال پویایی کانون را به جامعه بشناساند. بخش نخست این گزارش به ساختار و فعالیت دو شورا‌ی (هنر) و (کار و اقتصاد) از  8 شورای شکل گرفته در کانون 50 ساله، پرداخت. بخش دوم گزارش به شورا‌های ورزشی و مددکاری نگاهی می‌اندازد. کانون دانشجویان زرتشتی در بخش سوم گزارش خود شورای آموزشی و شورای روابط‌عمومی را معرفی می‌کند.

«بزرگداشت 50 سالگی کانون دانشجویان زرتشتی همراه با نمایشگاهی از یادبود‌های برنامه‌های این ارگان آدینه 29 آذر ماه 1398 خورشیدی برگزار می‌شود. امکان بازدید از نمایشگاه از ساعت 17 این روز فراهم بوده و  آیین بزرگداشت از ساعت 18 آغاز می‌شود.
در بخش‌های پیشین گزارش با شورا‌های هنر، کار و اقتصاد، ورزشی و مددکاری آشنا شدیم و در این بخش با شورا‌های آموزشی و روابط عمومی آشنا خواهیم شد و به ارائه گزارش تصویری از فعالیت‌های آن‌ها می‌پردازیم.

شورای آموزشی

اندکی پس از تأسیس کانون دانشجویان زرتشتی در سال 1348 کمیته‌ای با عنوان انتشارات و آموزش به وجود آمد. در اوایل این کمیته به برگزاری کلاس‌های آموزشی و چاپ نشریات داخلی و کتاب‌های دینی برای کنکور می‌پرداخت. پس از مدتی کمیته انتشارات و آموزش به شورای آموزشی تغییر نام داد. پس از آن نیز همچنان فعالیت‌های خود را ادامه و گسترش داد، برگزاری کلاس‌های کنکور در بیشتر زمینه‌ها، برگزاری کلاس کامپیوتر، برگزاری کنکور آزمایشی، چاپ کتاب تست دینی کنکور و … از جمله فعالیت‌های این شورا بوده است.
همایش علمی دانشجویان زرتشتی با آرمان شکوفایی و باروری استعدادها و مهارت‌ها و بالا بردن سطح علمی جامعه زرتشتی از سال ۱۳۸۳ شروع به کار کرد و بعدها به همایش علمی زرتشتیان سراسر کشور تغییر نام داد که هر ساله در بهمن و اسفند ماه برگزار می‌گردد. این همایش بخش‌های مختلفی دارد که از جمله آن‌ها، میتوان به بخش ارائه مقاله (ارائه و نوشتار) و نمایشگاه ابداعات و اختراعات اشاره کرد. در بخش ارائه مقاله هر ساله پذیرفته‌شدگان به ارائه پژوهش خود در قالب نوشتارهایی می‌پردازند. همچنین در بخش جنبی ارائه و نوشتار، دانشجویان در روزی مجزا از دو روز اصلی همایش، به ارائه مطالبی علمی از هر دست، به زبان ساده و به گونه ای همه فهم می‌پردازند. در نمایشگاه ابداعات و اختراعات، مخترعین و ایده پردازان به ارائه اختراعات و ابداعات خود می‌پردازند. همچنین بخشی از این نمایشگاه، به معرفی و ارائه موضوعاتی علمی اختصاص داده میشود که هر سال با توجه به موضوع منتخب، محتویات این بخشها تغییر می‌نماید. در بخش های جنبی همایش علمی نیز، مواردی از جمله مسابقه هوش آزمایی نبوغ، مسابقه دانش و دانشجو، مسابقه دانش آموزی، و همچنین امسال برای نخستین بار، فستیوال بازیهای ویدیویی و رومیزی برگزار شد.
هم‌اکنون در کنار برگزاری همایش علمی زرتشتیان سراسر کشور، شورای آموزشی اقدام به برگزاری کلاس تست کنکور دینی اقلیت، چاپ کتاب تست دینی کنکور اقلیت (که هم‌اکنون تنها کتاب موجود در این زمینه در بازار است)، جشن معرفی دانشجویان تازه راه یافته به دانشگاه، بازدید از موزه‌ها و مراکز علمی، کلاس‌ها و کارگاه‌های مختلف و سمینار معرفی رشته‌های دانشگاهی به دانش‌آموزان کرده‌است.
این شورا با هدف افزوزدن و ارتقای دانش و مهارت‌های دانشجویی و دانش‌آموزشی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

شورای روابط عمومی

شورای روابط عمومی با هدف ایجاد ارتباط بین اعضای شورا‌های کانون با یکدیگر و این اعضا با جامعه زرتشتی و آگاهی از نیازهای جامعه و کمک به رفع آن‌ها تشکیل شد. این شورا در دهه 50 شمسی و در قالب مسئولیت روابط عمومی دایر شد.

از فعالیت‌های این شورا در طول این سال‌ها می‌توان به برگزاری تور‌های مختلف برای کانونی‌ها، برگزاری بازدید، پیک‌نیک و برنامه‌های تفریحی مختلف، انتشار ماه‌نامه نویکند نشریه داخلی کانون و برگزاری برنامه دید و بازدید نوروزی اشاره کرد. از فعالیت های جدیدتر این شورا، اطلاع رسانی برنامه‌های کانون از طریق تارنمای کانون دانشجویان زرتشتی است».

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

فرتورها از کانون دانشجویان زرتشتی است.

4090

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-29