لوگو امرداد
گزارش سی‌وپنجم؛ دوشنبه 11 آذرماه

سرپرستی سازمان پذیرایی ساماندهی شد

کمیسیون‌های خدمات، مالی، موقوفات، ساختمان و فرهنگی مصوبه‌ها را در نشست سی‌وپنجم هیات مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران به رای گذاشتند. در ادامه‌ با پیشنهاد کمیسیون هیات‌رییسه برای تصمیم‌گیری درباره‌ی استخدام نماینده‌ی  کمیسیون موقوفات در یزد همچنین ارایه‌ی گزارش کمیسیون ساختمان درباره‌ی ساختمان خرمن گیو نشست غیررسمی پیگیری شد.

کمیسیون خدمات آورنده‌ی مصوبه‌ی هیات سرپرستی سازمان پذیرایی انجمن زرتشتیان تهران در ادامه‌ی مصوبه‌ی پیشین هموند چهارم این هیات را معرفی کرد.

مصوبه‌های کمیسیون خدمات:

  • به درخواست فرنشین دبیرخانه خرید یک اره‌ی بنزینی جهت کارهای لازم تا سقف 50 میلیون ریال موافقت شد.
  • با مبلغ 350 میلیون ریال برای برگزاری آیین درگذشت اشوزرتشت شامل سرویس ایاب و ذهاب، تهیه آش و گل موافقت شد. (سال گذشته از دهش نیک‌اندیشان و همازوری همکیشان بیشتر هزینه‌ی برگزاری برگشت شده است).
  • در ادامه‌ی مصوبه‌ی پیشین در مورد تعیین هیات سرپرست موقت سازمان پذیرایی مصوب شد سیروس خسرویانی به عنوان چهارمین هموند این هیات انتخاب شود همچنین رستم خرمدین به عنوان سرپرست این هیات معرفی و تمام اختیارات به وی واگذار شد. مقرر شد سرپرست هیات گرداننده از روز سه‌شنبه 12 آذرماه 1398 خورشیدی نسبت به  استقرار در سالن پذیرایی و تغییر و تحول اقدام کند.

– مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسیون خدمات انجمن زرتشتیان تهران، اهداف گروه و موارد اجرایی و هدایت تالارهای سازمان پذیرایی در نبود مجری را به شرح زیر خواند:

برآورد هزینه‌ی واقعی پذیرایی، تعیین کم و کاستی و اشکال‌های تالارها، رسیدگی به امور مرتبط با آشپزخانه، رسیدگی به امور پرسنل فعال در سازمان پذیرایی، افزایش کیفیت غذایی، رسیدگی به امور مرتبط با خدمات هنری، رسیدگی به امور ساختمانی تالارها، تهیه‌ی فرم نظرسنجی از مجالس، برآورد قیمت واقعی غذا و تصمیم‌گیری در رابطه با قیمت‌ها، انبارگردانی، جذب نیک‌اندیشان و دهشمندان در راستای بهسازی تالارهای پذیرایی، تصمیم‌گیری درباره‌ی چگونگی اداره‌ی تالارها در آینده، تعیین نحوه‌ی پرداخت هزینه‌های مجالس از سوی همکیشان

– شاه‌بهرام سیروسی به عنوان ناظر مالی، جمشید دارابیان به عنوان ناظر اجرایی و تدارکات تعیین شدند.

– بهنام بخت، با هماهنگی رستم فولادی، فرنشین دبیرخانه‌ی انجمن زرتشتیان تهران، تحت نظر سرپرست گروه گرداننده در زمینه‌ی کارهای اداری و تاسیساتی فعالیت می‌کند.

مصوبه‌های کمیسیون مالی:

  • هزینه‌ی نگهبانی زمین روانشاد جوانمردی از تاریخ یکم مهرماه تا یکم آذرماه به مدت 60 روز به مبلغ 36 میلیون ریال.
  • هزینه‌ی پرداخت بخشی از عوارض شهرداری ساختمان انجمن زرتشتیان تهران از تاریخ 16 فروردین‌ماه تا 30 اسفندماه 1395 به مبلغ 87 میلیون و 880 هزار ریال.
  • هزینه‌ی نگهبانی باغ اوسون از تاریخ یکم تیرماه 1398 تا 31 شهریورماه 1398 به مبلغ 60 میلیون ریال.
  • برگشت ودیعه‌ی روانشاد منوچهر کابلی‌زاده ساکن خانه‌ی مزدا پس از کسر هزینه‌های به مبلغ 172 میلیون و 580 هزار ریال.
  • مصوب شد حق بیمه‌نامه‌ی آمبولانس آرامگاه قصرفیروزه پس از کسر تخفیف به مبلغ 14 میلیون و 500 هزار ریال در چهار قسط پرداخت شود.
  • هزینه‌ی پنج نفر از نگهبانان آتش آتشکده‌ی تهران در آبان‌ماه به مبلغ 19 میلیون و 200 هزار ریال.
  • هزینه‌ی درمانگاه یگانگی در ماه مهر 1398 به مبلغ 32 میلیون و 768 هزار و 200 ریال.
  • پرداخت تنخواه کمیسیون ساختمان از تاریخ هفتم آبان‌ماه تا هشتم آذرماه 1398 به مبلغ 77 میلیون و 417 هزار و 190 ریال.
  • هزینه‌ی ایاب و ذهاب آبان‌ماه و هزینه‌های متفرقه‌ی کمیسیون موقوفات به مبلغ 14 میلیون و 238 هزار و 630 ریال.
  • هزینه‌ی درمانگاه یگانگی آبان‌ماه 1398 به مبلغ یک میلیون و 402 هزار و 800 ریال.
  • پرداخت کارکرد مسوول گردشگری آتشکده‌ی تهران در شهریورماه و آبان‌ماه 1398 موافقت شد.
  • هزینه‌ی سرویس مدارس بابت فسخ قرارداد یکی از دانش‌آموزان با تاییدکمیسیون خدمات، مبلغ یک میلیون ریال برگشت شد.
  • هزینه‌ی کارکرد مهرماه 1398 درمانگاه یگانگی به مبلغ 56 میلیون و 5 هزار و 800 ریال.

مصوبه کمیسون موقوفات:

  • تمدید قرارداد و تعدیل اجاره بهای یکی از واحدهای ساختمان اهرستانی از یکم دی‌ماه 1398 تا 30 آذرماه 1399 تصویب شد.

مصوبه‌های کمیسیون ساختمان:

  • تهیه و نصب نرده حفاظ فلزی روی دیوار ضلع شرقی پذیرشگاه پارسایی تا سقف هزینه‌ی 50 میلیون ریال موافقت شد.

مصوبه‌های کمیسیون روابط عمومی:

  • مصوب شد با درخواست یکی از همکیشان جهت آموزش تخصصی فرزندشان ماهیانه مبلغ 12 میلیون ریال از اول مهرماه تا پایان سال تحصیلی 99-1398 با ارائه‌ی مستندات پرداخت شود.

– کامبیز میزانیان، هموند کمیسیون روابط عمومی انجمن زرتشتیان تهران گفت: با مدیران آموزشگاه‌ها در میان گذاشته شده تا موارد مشابه که توانایی پرداخت هزینه‌ را ندارند را به کمیته‌ی مددکاری انجمن زرتشتیان تهران معرفی کنند.

– فرانک زنده‌نوش، خزانه‌دار انجمن زرتشتیان تهران، با اشاره به این که از کمک‌های مردمی می‌توان نیاز دانش‌‌آموزان را فراهم کرد، گفت: بیشتر دهش‌مندان با نیت کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان زرتشتی و نیازمند به انجمن مراجعه می‌کنند. به درستی ما جامعه‌ا‌ی فرهنگی هستیم و می‌دانیم با فرهنگ درست همه‌ی مشکلات حل می‌شود. اگر این دهش‌ها در جایگاه خودش هزینه شود می‌توان بیش از ده نفر را پوشش داد.

وی در ادامه درباره‌ی این که چرا تاکنون برای هزینه‌ی آن اقدامی نشده است، گفت: به دلیل این که شاید فکر نشده که باید برای فرهنگ هزینه کرد. درست‌ترین تصمیم‌گیری‌ها در زمینه‌ی بحث آموزشی است. در بخش مددکاری موارد آموزشی از طریق مدارس پیگیری می‌شود و دانش‌آموزانی که به کمک‌های ویژه نیازمند هستند، شناسایی شده‌اند. در این زمینه کمیته‌ی مددکاری به سراغ آنها می‌رود. ولی در دیگر زمینه‌ها‌ی مددکاری مانند درمان تاکنون این اتفاق نیفتاده چرا که باید با مراجعه‌ی خانه ‌به خانه مددجویان شناسایی شوند.

کامبیز میزانیان، هموند روابط عمومی گفت: ساختار کمیته‌ی مددکاری شکل گرفته و در مرحله‌ی گردآوری اطلاعات مددجویان هستیم تا تصمیم‌ها به درستی گرفته شود. با ارتباط با دیگر ارگان‌هایی که در این راه فعالیت می‌کنند، در حال انسجام و هماهنگی پایگاه‌ داده‌ها هستیم.  

رامین خسروی، فرنشین کمیسیون روابط عمومی و امور اجتماعی، سیما بزرگ‌چمی، میترا نمیرانیان و مهردخت شهریاری را به عنوان معتمدان کمیته‌ی مددکاری معرفی کرد و در ادامه گفت: با گرفتن اطلاعات مددجویان از هموندان پیشین کمیته مددکاری، فرم‌هایی با کد شناسایی مددجویان تهیه شده است. پیش نویس آیین‌نامه‌ها آماده شده است و در کمیته بررسی می‌شود. ساختار‌ مد نظر کمیته‌ی مددکاری در هماهنگی با دیگر نهادها مانند سازمان زنان زرتشتی، بنیاد یگانگی و کانون دانشجویان زرتشتی است. با گفت‌وگوی انجام شده با این نهادها همگی موافق و همگام با تدوین آیین‌نامه‌ی مشترک هستند.

گزارش کمیسیون روابط عمومی:

  • سیما بزرگ‌چمی به عنوان مددکار کمیسیون روابط عمومی معرفی شد.
  • رامین خسروی فرنشین کمیسیون روابط عمومی و مددکاری گزارش داد که تشکیل پرونده‌های مددکاری در حال انجام شدن است و پرونده‌هایی که در حال کد هستند در حال بررسی و بایگانی است.
  • تاریخ فراخوان لوگوی انجمن زرتشتیان تهران تا آخر دی‌ماه 1398 تمدید شد.

مصوبه‌ی کمیسیون فرهنگی:

  • به منظور تهیه‌ی لباس موبدان نگهبان آتش و کارکنان آتشکده‌ی تهران مبلغ 120 میلیون ریال در نظر گرفته شد.

به پیشنهاد فرنشین کمیسیون موقوفات برای گفتگو درباره‌ی استخدام نماینده‌ی کمیسیون موقوفات در یزد ادامه‌ی جلسه به صورت غیر رسمی پیگیری شد.

سخنرانی پیش از دستور نشست 35:

بزرگمهر پرخیده سخنران پیش از دستور نشست، به دنبال گفت‌وگوی هیات‌مدیره درباره‌ی مدیریت سازمان پذیرایی انجمن زرتشتیان در نشست پیشین گفت: موضوع مدیریت سازمان پذیرایی از مباحث بسیار مهمی است. خوب است ساختاری در این مورد در نظر گرفته و در آینده این ساختار کامل‌تر و روی بهینه شدن آن کار شود.

 وی درباره‌ی اعتماد کردن به مشاوران و یا کارشناسان گفت: بهتر است در این مورد دنبال کارشناسان حرفه‌ای‌تر باشید که حرفه‌ای بودن، اعتماد کردن را در خود نهادینه دارد و خوب است که همیشه دنبال پیمانکار، مشاوران، کارشناسان حرفه‌ای‌تر باشید.

بزرگمهر پرخیده در ادامه‌ی سخن تجربه‌ی انجمنی بودن (منظور از انجمنی بودن، پیشینه‌ی هموندی در هیات‌مدیره و یا بازرس انجمن زرتشتیان تهران است) را بسیار با ارزش دانست و به هموندان جدید در هیات‌مدیره پیشنهاد داد تا به تجربه‌های انجمنی بودن و دیدگاه‌های آن توجه کنند و در اندوختن این نوع تجربه و به‌کار گیری آن بکوشند.

وی به به‌کارگیری سبک و روش مدیریت تغییر در سه گردش‌ گذشته انجمن زرتشتیان تهران اشاره کرد و گفت: یکی از روش‌های مدیریت، مدیریت تغییر در سبک و روش است. می‌توان از روش موفقیت‌‌آمیز مدیریت تغییر در این گردش به کار گرفت.

گوشه و کنار نشست 35:

– کامبیز میزانیان، هموند کمیسیون آموزش، اشتغال و جوانان، پرداخت دستمزد آموزگار دینی دبیرستان گشتاسب باقی مانده از سال  تحصیلی گذشته‌ را یادآوری کرد.

–  کورش ساسانی، فرنشین کمیسیون موقوفات، تعیین شرح وظایف مسوولان خوابگاه پسران و دختران را به کمیسیون خدمات یادآوری کرد.

– فهیم فرهادی، بازرس انجمن زرتشتیان تهران، گزارش درباره‌ی ساختمان کیخسروی و خرمن گیو گزارش خواست.

– کورش ساسانی، فرنشین کمیسیون موقوفات، اجرای مصوبه‌ی بازسازی طبقه‌ی سوم ساختمان کیخسرو و پروین را به هیات رییسه یادآوری کرد.

– افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، گفت: با حداقل نقدینگی که به دست آمده از اجاره‌ی طبقه‌ی همکف ساختمان کیخسرو و پروین می‌توان بازسازی طبقه‌ی سوم ساختمان را انجام داد.

– بهمن تیمساری، هموند انجمن زرتشتیان تهران، با اشاره به این نکته که با گذشت نزدیک به یکسال نکاتی درباره‌ی ساختار مددکاری انجمن و چگونگی تعامل آن در رابطه با حل مسایل مددجویان مشخص نشده است، گفت: نمی‌توان موارد مددکاری را اولویت‌بندی کرد. ساختاری باید تعریف شود. همچنان مسایل را موردی با راه‌چاره‌ای حل کرده و از آن گذر می‌کنیم.

– خدامراد مزداپور، هموند انجمن زرتشتیان تهران یادآوری کرد که سرفصلی به نام آموزش در انجمن وجود دارد که تامین بودجه و درآمد این سرفصل از محل دریافت اجاره‌ها است. 

 نشست سی‌وپنجم انجمن زرتشتیان تهران در نبود فرهاد کشاورزی و سیما بزرگ‌چمی و دیرکرد بابک شهریاری (30 دقیقه) و رستم مزدیسنی (1:30) از ساعت 18:20 آغاز شد و پس از گذشت نزدیک به دو ساعت نشست علنی، در ادمه به صورت غیررسمی پیگیری شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. خانم شهریاری چه استدلالهای قشنگی اورده و البته اگر فقط به یکی از این اهدف مد نظرشان برسند و در حد حرف نباشد تحولی در سازمان تالارها بعد از چندین سال رخ خواهد داد نکته دوم اینکه جناب میزانیان فرمودند که ساختار کمیته مددکاری شکل گرفته یعنی تا کنون نبوده بعد در جلسه پرسش و پاسخ اقای سیروسی میفرمایند صندوق اماکن دینی (نیازمندان)سر فصل جداگانه دارد خب این سرفصل با چه سازو کاری هزینه میشودیا میشده؟ودر پایان حسابرسی انجمن که در مجمع همگانی اعلام گردیدوفرنشین محترم فرمودند بعد از مهرماه این کار صورت میگیرد در چه مرحله ای است ایا بازرسین محترم نباید پیگیر مصوبه مجمع باشند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-29