لوگو امرداد

نام‌نویسی دو نامزد زرتشتی در انتخابات مجلس یازدهم

دو نامزد زرتشتی در انتخابات مجلس یازدهم نام نویسی کرده اندباشگاه خبرنگاران جوان از نام‌نویسی دو نامزد زرتشتی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس ستاد انتخابات استان تهران و معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در نشست خبری اعلام نتایج نام‌نویسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس این استان، شمار ایرانیان غیرمسلمان که برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم نام‌نویسی کرده‌اند را 21 داوطلب بیان کرد. از میان این ثبت‌نام کنندگان 2 تن از جامعه‌ی زرتشتیان نامزد نمایندگی در مجلس یازدهم هستند.
شمار ثبت‌نام کنندگان پیروان ادیان توحیدی به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه‌ی انتخابیه تهران به شرح زیر است:
زرتشتیان: ۲ داوطلب
کلیمیان: ۶ داوطلب
مسیحیان ارمنی شمال ایران: ۵ داوطلب
مسیحیان آشوری و کلدانی: ۸ داوطلب
مجموع داوطلبان غیرمسلمان: ۲۱ داوطلب
اسفندیار اختیاری از داوطلبان زرتشتی در انتخابات یازدهمین دوره‌ی مجلس است که چهاردهم آذرماه 1398 خورشیدی با حضور در وزارت کشور نام نویسی کرد. وی هم‌اکنون به عنوان نماینده‌ی زرتشتیان در دوره‌ی دهم مجلس، فعالیت می‌کند و پیشتر در دوره‌های هشتم و نهم نیز نماینده‌ی زرتشتیان در مجلس بوده است.
زرتشتیان ایران یک نماینده در مجلس دارند و حوزه‌ی اصلی انتخابیه آن‌ها تهران است. در شهرهای زرتشتی‌نشین حوزه‌های فرعی انتخابات تشکیل می‌شود تا رای دادن برای همه‌ی زرتشتیان امکان‌پذیر شود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

9 پاسخ

  1. خدا را شکر صحنه انتخابات زرتشتیان خالی نیست و مردم کزینه برای انتخاب دارند.

  2. خدا را شکر صحنه انتخابات زرتشتیان خالی نیست و مردم گزینه برای انتخاب دارند. ولی این کمترین مشارکت و رقابت برای مجلس در تاریخ معاصر جامعه است.

  3. واقعاً جای تاسف، تامل و بررسی دارد!
    چه بر سر جامعه ما آمده است؟
    آیا جامعه از وجود نخبگان خالی شده است؟ فکری نو؟ راه تازه ای؟ ایده جدیدی؟ … هیچ؟؟؟!!!
    یا اینکه هستند و هیچ کسی حاضر/قادر به گرفتن مسئولیت نیست؟ آیا همه دلسرد شده اند؟
    آیا شوق و توان خدمت مسئولین فعلی پایان ندارد؟ یا به واسطه امکانات و روابط موجود آنچنان بر صندلی قدرت چسبیده اند که هیچ کس را یارای رقابت نیست؟
    ممکن است این سوال مطرح شود که اگر جناب آقای دکتر اختیاری هم ثبت نام نمی کرد، چه میشد؟!
    باید از مسئولین انجمن ها و نهادهای زرتشتی پرسید که آیا هرگز به فکر جانشین پروری بوده اند تا در صورت عدم حضور ایشان افراد تازه نفس، جوان و بالیاقت مسئولیت را بر عهده بگیرند؟
    آیا هرگز منافع جامعه را بر منافع شخصی ترجیح داده اند و در مورد آینده جامعه زرتشتی اندیشیده اند؟

    پیشنهاد می شود این موضوع و دلایل آن با اولویت بالا در محافلی همچون نشست انجمن ها و کنکاش یگانگی و انجمن ها مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد.
    این زنگ خطر است، باید چاره ای اندیشید که روند فعلی رو به انحطاط است…

  4. اگر ز رتشتيان عزيز در اداره کشور ، مثلا استانداری ، فرمانداری و … مشارکت واقعی داده شوند اين کشور روز به روز از مشکلاتش کاسته می شود. چون زرتشتيان ، مردمانی مهربان و تلاشگر و خردورز هستند .

  5. بیاری اهورامزدا.
    باسپاس ازدکتراختیاری که هماره آماده خدمت به جامعه میباشند .سئوال اینست گه چرانام ومشخصات کاندیدای دوم درمیان نیست .تارای دهندگان دست بازتری درانتخاب داشته باشند؟شایدایشان به عنوان دکورثبت نام نموده اندونیازی به تبلیغات ومعرفی ندارند.سابقه این امربرمی گرددبه تاریخ .درآخرین انتخابات مجلس شورای ملی دررژیم گذشته درمقابل کاندیدای زرتشتیان دونفردیگرنیزکاندیدوثبت نام نموده بودندکه تاپایان کارازآنها نه عکسی نه تبلیغاتی نه سخنرانی وحتا سایه ایشان هم کسی به چشم ندید.

  6. همکیش گرامی که از جانشین پروری گفته اید، هیچگاه به این نکته فکر نکرده اید که ممکن است جانشین وجود داشته ولی امکان یا اجازه حضور نداشته باشد؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-29