لوگو امرداد

شیراز؛ یک گام تا جهانی شدن

amiriارزیابان شورای جهانی صنایع‌دستی 25 آذرماه 1398 خورشیدی، برای بازدید سه روزه از فعالیت هنرمندان و کارگاه‌های صنایع دستی و  بررسی ادامه روند پرونده ثبت جهانی شیراز، وارد این شهر می‌شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از سفر ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی به شیراز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی فارس؛ مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با اشاره به اینکه گزینش  شهرها و روستاهای ملی و جهانی در معرفی و توسعه و ترویج صنایع دستی آن منطقه تاثیر به‌سزایی دارد گفت: «سال گذشته غاده هیجاوی رییس منطقه‌ی غرب آسیا و اقیانوسیه و ارزیاب شورای جهانی صنایع دستی، در سفر به شیراز، بازدیدی از برخی از کارگاه‌ها و فروشگاه‌های  صنایع دستی داشت و با توجه به تنوع تولید محصولات و صنایع دستی در این شهر، بر ثبت شیراز در فهرست شهرهای جهانی صنایع دستی پافشاری کرد.

امیری افزود: شهر شیراز خاستگاه هنرهای سنتی چون خاتم، کاشی هفت رنگ و قلم زنی است و دیگر هنرهای دست‌ساز این شهر نیز همواره مورد توجه گردشگران قرار داشته و آوازه‌ی ملی وجهانی دارند و همین توانمندی‌ها دلیل بر فراهم کردن و تکمیل پرونده‌ی شیراز برای ثبت در شورای جهانی صنایع دستی شد.

وی گفت: هم‌اکنون در شهر شیراز بیش از 80 رشته صنایع دستی فعال است که  توانمندی ثبت در فهرست جهانی را دارند و بی‌گمان به انجام رسیدن این امر، به جلب توجه مخاطبان و رشد سطح كیفی فراورده‌ها، افزایش فروش و ارزآوری بیشتر، رفع بیكاری، بالا بردن زیرساخت های تولیدی و توجه بیش از پیش به حوزه‌ی آموزش می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس یادآور شد: هم‌اکنون شیراز دارای 20 هزار صنعتگر و هنرمند است و تاکنون 13 هزار پروانه‌ی تولید انفرادی و کارگاهی برای آن‌ها صادر شده است.

گفتنی است بنا بر اعلام نتیجه‌ی سومین شورای راهبردی گزینش شهرها و روستاهای ملی در 31 تیرماه 1398، شیراز به عنوان  « شهرملی صنایع دستی» به ثبت رسید  و در صورت تایید گامه‌های (:مراحل) ثبت از سوی ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی تا پایان امسال  شیراز به عنوان «شهر جهانی  صنایع دستی» معرفی می‌شود.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09