لوگو امرداد
چو فردا برآید بلند آفتاب

برنامه فردا، 12 شهریورماه

در گاه‌شمار زرتشتی سال به ١٢ ماه ٣٠ روز بخش می‌شود كه هر روز به نامی آراسته است. فردا هفدهمین روز شهریورماه در گاه‌شمار زرتشتی است. نام این روز «سروش» است.

سروش در اوستا « سرئوشه »خوانده می‌شود که به چم(:معنی) فرمان‌برداری از خداوند است. این ایزد در گات‌ها بیش‌تر «سرئوشه» آمده است که به همین چم است. در اوستا نیز ایزدی به چم « مهین » و «بزرگ» است. بزرگی جایگاه سروش  با ایزد مهر برابری می‌کند و گاهی او را از امشاسپندان می‌دانند.

سروش، پیک ایزدی است که حافظ پیرامون این ایزد می‌سراید: «در راه عشق وسوسه اهرمن بسی است / پیش آی و گوش دل به  پیام سروش کن». چه نیکوست زرتشتیان در این  روز به آتشکده‌ها می‌روند و نماز می‌خوانند. مسعود سعد سلمان نیز پیرامون این ایزد می‌سراید: «روز سروش است که گوید سروش / باده خور و نغمه مطرب نیوش».
گل «خیری سرخ» نماد این روز در دین زرتشتی است.

زرتشتی

-فردا واپسین روز از برگزاری همایش‌ اوستاخوانی و گاتاشناسی مانتره است. بیست‌وسومین همایش اوستاخوانی و گاتاشناسی مانتره از سوی کانون دانشجویان زرتشتی در همایشگاه مارکار تهران‌پارس برگزار می‌شود.

-سازمان زنان زرتشتی فردا در تالار خسروی کارهای دستی، هنری و فرهنگی زرتشتیان را برای فروش به نمایش می‌گذارد. این برنامه از ساعت ۹ تا ۱۷ در تالار خسروی به نشانی؛ خیابان جمهوری، خیابان میرزا کوچک‌خان، کوچه‌ی زرتشتیان، شماره‌ی ۶ برگزار می‌شود و باشندگی همگان در آن آزاد و رایگان است.

-درهای کوشک ورجاوند از ساعت ۸ تا ۲۲ فردا به روی خانواده‌های زرتشتی باز خواهد بود. در پسین این روز برنامه‌ی شاد برگزار می‌شود.

 فرهنگی

سرزمین مادرینمایشگاه «رنگ‌های سرزمین مادری‌ام» در گالری فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. این مجموعه نقاشی از سوی «آدمان ایوازیان» کشیده شده و احساس نقاش را در خود جای داده است. این مجموعه طرح‌های ایوازیان از مدل‌های زنده مانند کویر است. دوست‌داران می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه  از ساعت ۱۴ تا ۲۱ به نشانی  خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران  بروند.

 

منم آرشنمایشگاه نقاشی «من آرش» در نگارخانه‌ی آتشزاد برگزار می‌شود. هنرمند این نمایشگاه «هاله رحمانی» است. دوست‌دارن می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه  از ساعت ۱۷ تا ۲۱ به نشانی خیابان ولیعـصر، نرسیـده به میـدان ونک، خیابان عباسپـور ( توانیــر ) شمـالـی، بعـد از پـل همت، شماره‌ی 23 بروند.

 

  

اینستاگرام

نمایشگاه گروهی عکس‌های اینستاگرام در «کافه گالری مارکوف» برگزار می‌شود. دوست‌داران می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا۲۱ به نشانی انتهای خیابان مطهری، بعد از خیابان‌ شریعتی، باغ‌ موزه‌قصر‌، کافه‌ گالری‌ مارکوف بروند.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30