لوگو امرداد

جوان زرتشتی در جشنواره جهانی موسیقی

رامین اخوی‌جو آهنگساز زرتشتی در جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی «برونو مدرنا» که از پنجم تا نهم امردادماه 1395 خورشیدی در شهر «لووف» اوکراین برگزار شد به عنوان یکی از فینالیست‌های این جشنواره باشنده بود.

این جشنواره از سوی کمپانی KLKnewmusic  و با برگزاری کنفرانس، سخنرانی و کنسرت به پایان رسید. این کمپانی فراخوان مسابقه‌ی آهنگسازی را درباره‌ی آنسامبل «کوئینتت پیانو» و یا ترکیب مختلف این آنسامبل به‌صورت جهانی منتشر کرده بود که پس از داوری نخستین، 24 آهنگساز را برای دور پایانی برگزید.

رامین اخوی‌جو سخنرانی خود را با گفته‌هایی درباره‌ی این جشنواره و باشندگی در کنار دیگر آهنگسازان آغاز کرد و افزود: «باشندگی در کنار دیگر آهنگسازان بزرگ جهان به مانند آشنایی با فرهنگ و نوع نگرش متفاوت آنها به دنیای هنر امروز است.

اخوی‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار اوکراینی درباره‌ی قطعه‌ی کوارت زهی خود گفت: «این اثر مدرن در ابتدا با یک بافت پلیفونی و تماتیک شروع می‌شود که تم در قالب موسیقی مدرن معرفی شده و سپس به یک بخشی همانند دولپمان متصل می‌شود که از اینجا تکنیک‌های معاصر ساز زهی به‌صورت برجسته شنیده می‌شود و صدا را بر روی تک‌نت‌هایی متمرکز می‌کند.»

اثر کوارتت زهی رامین اخوی‌جو به عنوان اثر برتر و خاص از سوی داوران برگزیده و همراه با هفت اثر دیگر سپاس‌داری شد که این آثار از سوی کمپانی ایتالیایی Aldebaran به‌صورت جهانی منتشر خواهد شد. همچنین این اثر بر روی تارنمای رسمی رامین اخوی‌جو به  قابل دیدن و شنیدن است.

به تازگی رامین اخوی‌جو توانسته بود برنده‌ی مسابقه‌ی جهانی Ablaze Records ایالت سینسیناتی آمریکا شود.

گفتنی است رامین اخوی‌جو در شماره‌ی ۳۴۱ امرداد گفت‌وگویی را انجام داده است.

 

5

7

1919

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

7 پاسخ

  1. تبریک فراوان جناب آقای اخوی جو. باعث افتخار و سربلندی هستید، امیدواریم از همه جهت حمایت شوید و همیشه این چنین خوش بدرخشید.

  2. با ارزوی پیروزی و پیشرفت این هنرمند و همه جوانان بهدین.سربلند باشید,به شما افتخار میکنیم

  3. ای کاش بدانیم که چه داریم! امیدوارم که دوستان قدر این عزیزان را بدانند و به را حتی آنها را از دست ندهیم. ممنون از اطلاع رسانی امرداد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-25