لوگو امرداد

برنامه‌های فردا، 16 شهریورماه

در گاه‌شمار زرتشتی سال به ١٢ ماه ٣٠ روز بخش می‌شود كه هر روز به نامی آراسته است. فردا بیست‌ویکمین روز ماه شهریورماه در گاه‌شمار زرتشتی است.  نام این روز «رام» است.
«رام» به چم(:معنی) رامشن، صلح و آشتی است. فردوسی پیرامون این ایزد می‌سراید «ترا روز رام از جهان رام باد / همان باد را با تو آرام باد». رام یشت (یشت پانزدهم) در کتاب اوستا ویژه این ایزد است. رام بخشنده چراگاه‌ها و خوراک‌های خوب است. ایزد رام همیشه با ایزد وَیو یا ایزد «باد» آمده است.
این روز یکی از چهار روز پرهیز از خوردن گوشت است. زرتشتیان این روز را «نبر» می‌نامند و از کشتن حیوانات و خوردن گوشت خودداری می‌کنند. مسعودسعد نیز پیرامون این ایزد می‌سراید: «رام روز است و بخت و دولت رام / ای دلارام خیز و درده جام». زرتشتیان در این روز به دور یک‌دیگر جمع می‌شوند و شادی می‌کنند.

 

نماد این روز نیز گل «خیزی زردی» در دین زرتشتی است.

 

فرهنگی

چهلمین نشست «عصری با داستان» با باشندگی محمدرضا گودرزی، آموزگار داستان‌نویسی از ساعت 17 در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.
در این نشست شماری داستان کوتاه از میان داستان‌های ارایه شده از سوی شرکت‌کنندگان گزینش می‌شود و از سوی محمدرضا گودرزی نقد و بررسی خواهد شد.
فرهنگ‌سرای ارسباران در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا، فرهنگ‌سرای ارسباران (هنر) جای دارد.

 

رونمایی از مستند «زاده مهر» که ساخته‌ی ابوالفضل توکلی است، روز سه‌شنبه، 16 شهریورماه از ساعت 17 و 30 دقیقه برگزار می‌شود.

فرهنگسرای ابن‌سینا به نشانی شهرک قدس، فاز یک، خیابان ایران‌زمین‌شمالی میزبان این برنامه خواهد بود.

 

 

kafshنمایشگاه نقاشی «کفش‌ها» با هنرمندی دنیا باقری‌فرد در نگارخانه‌ی «آتشزاد» برگزار می‌شود.

 

نقاشی‌های این نمایشگاه با بهره‌گیری از تکنیک آب‌رنگ و کلاژ نقاشی شده و نتیجه‌ی دوسال کار پیوسته از این هنرمند است، همچنین شیوه‌ی نگاه واقع‌گرانه است. یکی دیگر از ویژگی‌های این نمایشگاه، برخورد شاعرانه‌ی هنرمند با موضوع نمایشگاه است که اندیشه‌ها و ایده‌های خود را در زیباترین فرم به مخاطبان برسانند.

دوست‌داران می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به نشانی‌ خیابان ولیعـصر، نرسیـده به میـدان ونک، خیابان عباسپـور (توانیــر) شمـالـی، بعـد از پـل همت، شماره‌ی 23 بروند.

 

 

 

 

 

khatatiنمایشگاه گروهی با ۴۷ هنرمند در رشته‌های نقاشی، مجسمه، عکس، خطاطی برگزار می‌شود. مکان برگزاری این نمایشگاه نگارخانه ماه است.
دوست‌داران می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به آدرس خیابان آفریقا، كوچه گلستان، شماره 26 بروند.

 

 

 

 

 

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09