لوگو امرداد
نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهران

جشن مهرگان چگونه برگزار می‌شود؟

2نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهران 15 شهریورماه 1395 خورشیدی از ساعت 18 و 45 دقیقه آغاز شد.

 

جشن مهرگان چگونه برگزار می‌شود؟

کمیسیون فرهنگی انجمن زرتشتیان مصوبه‌ای را درباره‌ی برگزاری جشن مهرگان داشت که پس از بحث بسیار به تصویب هیات مدیره انجمن زرتشتیان تهران رسید.

«مصوب شد جهت برگزاری جشن مهرگان مبلغ 100 میلیون ریال در نظر گرفته شود که این مبلغ شامل مهرگان کودکانه نیز می‌شود.»

میترا نمیرانیان هموند کمیسیون فرهنگی درباره‌ی مهرگان کودکانه گفت: «از آنجایی که در جشن مهرگان امسال برنامه‌های مهدکودک‌های زرتشتی را نداریم، بنا داریم تا جشنی جداگانه برای آن‌ها برگزار کنیم تا برنامه‌های خود را اجرا کنند.»

نمیرانیان درباره‌ی برنامه‌های جشن مهرگان امسال هم افزود: «در جشن مهرگان نیایش، سخنرانی رستم خسرویانی فرنشین انجمن زرتشتیان تهران و اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس، سخنرانی نماینده انجمن موبدان، شاهنامه‌خوانی، سپاس‌داری از هنرمندان پیشکسوت و اجرای حرکت موزون و موسیقی است.»

میترا نمیرانیان درباره‌ی گروهی که حرکات موزون را برگزار می‌کنند گفت که این گروه غیرهمکیش است که همکیشان هم در آن باشنده هستند.

اردشیر اورمزدی در پرسشی شیوه‌ی باشندگی مهمانان ویژه‌ی غیرهمکیش را جویا شد و افزود: «در جشن سده مشکلاتی داشتیم و اکنون شیوه‌ی ساماندهی غیرهمکیشان چگونه است.»

آرمین هورمزدی هم درباره‌ی بودجه‌ی اختصاص داده شده به جشن مهرگان گفت: «با مصوبه‌ی کمیسیون فرهنگی برای جشن موافق هستم و ارزش هزینه‌ای به این مقدار را دارد.»

مهردخت شهریاری درباره‌ی پیشکش‌هایی که به گروه‌های اجراکننده‌ی برنامه داده می‌شود پیشنهاد داد تا این هزینه را برای گروه‌های بیشتری برای اجرای برنامه هزینه کنیم.

تاج گوهر خداداد کوچکی(:خادم) هموند کمیسیون روابط عمومی درباره‌ی جای خالی نمایش در جشن مهرگان سخن گفت. در ادامه افشین نمیرانیان جانشین فرنشین انجمن زرتشتیان درباره‌ی برگزاری مهرگان کودکانه گفت: «لزومی برای برگزاری جشنی ویژه‌ی کودکان نمی‌بینم. زیرا از آنجایی که قرار است از مهدکودک‌ها استفاده کنیم و در تابستان تعطیل هستند نمی‌توانند برنامه‌ی خوبی داشته باشند.»

فرزاد دهنوی‌زاده هم درباره‌ی استفاده از پشتیبان مالی پرسش کرد که آیا امکان استفاده از پشتیبان مالی است؟

جمشید گشتاسبی خزانه‌دار با انتقاد از اینکه برخی کمیسیون‌های انجمن سیاست انقباضی انجمن را در نظر نمی‌گیرند افزود: «بهتر بود جزییات برنامه‌ها و رقم مالی آن‌ها اعلام می‌شد، برنامه‌ی که اکنون اعلام شده است بار مالی زیادی ندارد و ۹۰ درصد برنامه‌ها با گروه‌ها انجام می‌شود. اگر نظر من خواسته شود این است که با رقمی پایین‌تر از سال گذشته جشن را برگزار کنیم، رقم ۱۰ میلیون تومان زیاد است.»

فرشاد فرهی‌فر هموند کمیسیون ساختمان در پاسخ به جمشید گشتاسبی گفت که کمیسیون فرهنگی از دوماه پیش چگونگی برگزاری جشن مهرگان را مطرح کرده بود و چه خوب بود که همان موقع بحث مالی را با آن‌ها مطرح می‌کردیم.

جمشید دارابیان هم گفتن اینکه برگزاری باشکوه جشن مهرگان ورودی مالی بیشتری برای انجمن دارد افزود که بهتر است جشن مهرگان را بهتر از گذشته برگزار کنیم.

راشین جهانگیری هموند کمیسیون فرهنگی در پاسخ پرسش‌های مطرح شده درباره‌ی برگزاری تئاتر گفت: «پیشنهاد برگزاری تئاتر را به گروه زرتشتی داده‌ایم اما آمادگی کافی را دارا نیستند و هزینه‌ی رفت‌وآمد و دکور هم دارد. اگر بتوانیم تئاتری با موضوع جشن مهرگان پیدا کنیم از آن استفاده می‌کنیم.»

او درباره‌ی برگزاری جشن مهرگان کودکانه گفت که بسیاری از افراد جامعه‌ی ما می‌خواهند در برنامه‌ها به اجرای برنامه بپردازند، از سوی دیگر بچه‌های مهدکودک‌ها کوچک هستند و توانایی اجرای برنامه‌ی سطح بالا را ندارند از این رو خواستیم تا مهرگان کودکانه را برگزار کنیم تا آن‌ها را تشویق کنیم.

جهانگیری درباره‌ی ورود غیرهمکیشان به جشن مهرگان گفت: «جشن مهرگان به مانند سالیان گذشته ویژه‌ی زرتشتیان است و اگر مهمان ویژه‌ای از سازمانی باشد باید معرفی‌نامه داشته باشد و از ورود کسانی که معرفی‌نامه ندارند جلوگیری می‌شود چون مجوز جشن مهرگان برای زرتشتیان صادر شده است.»

او درباره‌ی پشتیبان مالی برای جشن نیز گفت که اگر فردی یا گروهی را برای پشتیبانی می‌شناسید معرفی کنید و شیوه‌ی تبلیغی که قرار است انجام دهد را بگوید.

مورد دیگر کمیسیون فرهنگی اختصاص شش میلیون ریال به انجمن زرتشتیان نصرت‌آباد یزد برای برگزاری پنجمین دوره‌ی جام ایران‌دخت بود که به تصویب رسید.

دیگر مصوبه‌ی کمیسیون فرهنیگ برگزاری گهنبار چهره پیته‌شهم‌گاه در دبیرستان «نوشیروان» با مبلغ 10 میلیون ریال تا پایان شهریورماه بود.

راشین جهانگیری هموند کمیسیون فرهنگی درباره‌ی برگزاری این گهنبار گفت که چند سالی بود که این گهنبار برگزار نمی‌شد و تصمیم گرفتیم از امسال دوباره آن را برگزار کنیم. یکی از شوندهای برگزاری این گهنبار دگرگونی‌هایی است که در دبیرستان در حال انجام است.

این مورد تصویب شد.

 

کمیسیون مالی:

صورت هزینه تن‌خواه دبیرخانه بابت خرید ملزومات اداری و مواد شوینده در شش فقره صورت حساب به مبلغ دو میلیون 561 هزار ریال

صورت هزینه امردادماه آرامگاه قصرفیروزه بابت حقوق کارگران و هزینه سوخت و دست‌مزد پاک‌شور از یکم تیرماه تا ششم شهریورماه به مبلغ 86 میلیون و 300 هزار ریال

هزینه سرویس تیرماه مهدکودک پرورش به مبلغ 22 میلیون ریال

هزینه خرید «لرک» جهت گهنبار پیته‌شهم گاه در تاریخ بیست‌و یکم شهریورماه به مبلغ چهار میلیون و 753 هزار ریال

موبدکاری موبدان نگهبان آتش در آدریان تهران وانجام مراسم دینی در امردادماه به مبلغ 10 میلیون و 200 هزار ریال

هزینه نظافت خانه فرهنگ و هنر در امردادماه به مبلغ یک میلیون ریال

هزینه نظافت خوابگاه دختران مطابق تاییدیه کمیسیون خدمات به مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال

کارکرد امردادماه منشی خانه فرهنگ و هنر به میزان 89 ساعت به مبلغ چهار میلیون و 895 هزار ریال

هزینه سرویس و تعمیر رایانه واحد حساب‌داری انجمن از سوی «پندار رایانه» به مبلغ دو میلیون و 760 هزار ریال

این موارد تصویب شد.

 

کمیسیون خدمات:

پیرو گزارش دفتر مهندسی و نظر کارشناسی متخصص فنی برق انجمن بابت هزینه تعمیر و راه‌اندازی و حمل و نقل اسپلیت ایستاده در آتشکده تهران حدود 24 میلیون ریال است. تصمیم بر این شد تا این اسپلیت تعمیر و در تالار متوسط مارکار تهران‌پارس استفاده شود.

مهردخت شهریاری فرنشین(:رییس) کمیسیون خدمات درباره‌ی این مصوبه گفت: «اسپلیتی در آتشکده‌ی تهران بوده که خراب شده است و در یکی از تالارهای آتشکده است، پس از بررسی مسوول فنی برآورد هزینه شد که بین دو میلیون تا دو میلیون و چهارصد هزار تومان هزینه تعمیر دارد. نکته‌ای که هست این است که اسپلیت پس از تعمیر دیگر اتوماتیک نیست و دستی است. امیدواریم بتوانیم این اسپلیت را در مارکار تهران‌پارس استفاده کنیم. دستگاه اسپلیت در بازار هفت میلیون تومان قیمت دارد.»

فرهاد کاویانی درباره‌ی توضیحات شهریاری گفت: «دستگاه را بررسی کردیم و قیمت دو میلیون و 500 هزار تومان را درصورت آسیب‌دیدگی کمپرسور اعلام کردیم و در صورت آسیب‌دیدگی برد 500 تا 700 هزار تومان هزینه دارد.»

شهریاری در پاسخ کاویانی گفت که این رقم را کارشناس فنی اعلام کرده است.

این مصوبه قرار شد مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد تا محل استفاده‌ی آن مشخص شود.

 

گزارش کمیسیون خدمات:

بنا به تصمیم هیات مدیره دانش‌آموزان اقلیت‌های مذهبی غیرهمکیش که درخواست استفاده از سرویس مدرسه را دارند با پرداخت قیمت کل نام‌نویسی به عمل آید.

شهریاری قیمت کل سرویس را یک میلیون و 350 هزار تومان دانست.

 

کمیسیون موقوفات:

تامین هزینه‌ی اجرای دستگاه پیکور بابت قنات قصرفیروزه با توجه به مصوبه‌ی قبلی ۷۰ میلیون ریالی مصوب شد تا سقف ۵۰ میلیون دیگر جهت هزینه‌های اضافی مربوطه انجام پذیرد.

پدرام سروش‌پور فرنشین کمیسیون موقوفات درباره‌ی این مصوبه گفت: «پیش از این مصوب شده بود تا دستگاه پیکوری با اجاره‌ی هفت میلیون تومان اجاره شود اما به این دستگاه اعلام نیاز شده است به همین شوند پنج میلیون ریال دیگر نیاز داریم.»

قرار شد این مورد پس از بررسی فرهاد کاویانی هموند کمیسیون مالی و کارشناس فنی انجمن مورد بررسی قرار گیرد و به انجمن گزارش شود.

مورد دیگر کمیسیون موقوفات استخدام فردی از راه فراخوان برای انجام امور موقوفات بود که پس از بحث‌های بسیار رای نیاورد.

نشست سی‌ونهم انجمن زرتشتیان تهران در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه به شوند ارایه توضیحاتی از سوی جمشید گشتاسبی خزانه‌دار انجمن غیرعلنی شد.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

4 پاسخ

  1. از خبرنگار امرداد که بخش عمومی، روزمره و سرگرم کننده هیات مدیره انجمن را گزارش میدهد تشکر میشود. مسائل جاری و گاهی پیش پا افتاده مهم و زمان بر است. مسائل حساس در بخش غیرعلنی بحث میشود که معمولا ظرف چند ساعت اخبار آن به بیرون درز میکند. مهم ترین تصمیمات طبقه بندی شده مانند مسائل حقوقی و مشکلات با سازمان های بیرونی در هیات رییسه گرفته میشود که حتی هموندان هیات مدیره نیز از آنها بی خبرند. برای سلامت ریاست انجمن هم دعا کنیم چون اطلاعات بسیار حساس و کلیدی را فقط جناب سرهنگ اطلاع دارد و بس.

  2. 1- اگر وکیل پیشین انجمن دیگر صاحب سمتی برای انجمن نیست، شایسته است کلیه اختیارات وی به صورت قانونی لغو شود و به وی رسما ابلاغ شود تا بعدها مشکل احتمالی پیش نیاید. 2- شایسته است هیات مدیره انجمن زرتشتیان، حال که اوضاع عادی است، بابت اختیاری که در زمان انتخابات مجلس، برای معرفی هیات اجرایی انتخابات مجلس از طرف فرمانداری تهران بابت هیات اجرایی به آن تفویض می شود، و در دوره اخیر از انتخابات مجلس، از این اختیار در دوره فترت و به صورت غیر شفاف استفاده شد: http://old.amordadnews.com/neveshtehNamyesh.aspx?NId=15625 (کامنتهای زیر این مطلب خواندنی است) تمهیدی بیاندیشد تا بعدا به جانبداری از یک کاندیدای خاص بابت کنترل یکی از نقاط حساس انتخابات متهم نشود. مثلا می توان با مکاتبه شفاف با تمام سازمانهای زرتشتی، یک لیست برای معرفی به فرمانداری را از مدتها قبل از انتخابات تهیه کرد و آن را به صورت غیر قابل مهندسی (مثلا تعویض در زمان نزدیک انتخابات) متناوبا به روزآوری کرد. 3- شایسته است انجمن روال برگزاری غیرعلنی جلسات را متوقف کند، تا جامعه در جریان اوضاع باشد.

  3. بسیار عالی که جشن مهرگان با برنامه ریزی برگزار شود فقط خواهشا خانمها و دوشیزه گان با لباس سنتی زرتشتی ،مراسم را برگزار کنند برای آنهایی که بدانند ما دارای پوشش هستیم و به سنت و لباس خود افتخار می کنیم 4 8

  4. (شوربختانه اپیدمی گردشهای پیشین در غیر علنی ساختن جلسات به گردش 43 هم گسترش یافته و دور شدن هر روزه هموندان هییت مدیره از هازمان و غیرعلنی ساختن جلسات به هر بهانه که مردم و رسانه ها را نامحرم و دشمن میپندارد دکترین چندین ساله مدیریت انجمن میباشد . هموندان گرامی بهوش باشید تا به سرنوشت تک صدایی و تک بعدی بودن انجمن های پیشین دچار نشوید و پاسدار آرا به حساب شما واریز گشته باشید )…
    دوستان این مطلب را در گذشته بیان کردم هر هفته به بهانه ای واقعا" واهی ""که حتما اقای دکتر افشین نمیرانیان سعی در ماله کشی خواهند نمود""جلسات انجمن غیر علنی میشود و جوانان هموند هم ساکت و آرام در این گرداب غیر شفاف دکترین گرفتار شده اند. کمی صدا و خروش و مخالفت با این سبک کنترل جلسات از شما انتظار میرود..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30