تاریخ پست:1396/4/10 12:2
خبرنگار امرداد: آریا جوانمردی

 زرتشتیان تهران، آدینه نهم تیرماه ۱۳۹۶ به پیشواز جشن تیرگان رفتند و این جشن را در کوشک ورجاوند جشن گرفتند.

این جشن از ساعت ۹ آغاز شد و در ساعت ۱۸ آیین گهنبارخوانی برگزار شد.

 

موبدیار اردشیر بهمردی و موبدیار راشین جهانگیری

نفر سوم ازچپ: پرویز ورجاوند خیراندیش کوشک ورجاوند

برای سلامتی مازیار فلفلی نیایش تندرستی خوانده شد

ا

 پریوش خدادادی به نمایندگی سازمان فروهر از موبدان سپاسداری کرد

دلناز فولادیان، نایب رییس سازمان جوانان زرتشتی

رستم خسرویانی فرنشین انجمن زرتشتیان تهران

اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس

فرتور از همایون مهرزاد است.

1393


تاریخ پست:1396/4/10 12:2 اشتراک گذار ی در تلگرام
شمار بازدید :4365

دیدگاه هموندان

نام : گشتاسب زمان : ۱۰ تیر ۱۳۹۶ _ ۲۰:۱۳:۲۲

با تشکر از آقای مهرزاد با عکسهای قشنگی که گرفتن و زیبایی این جشن را صد چندان به نمایش گذاشتند .

نام : آرين زمان : ۱۱ تیر ۱۳۹۶ _ ۱۱:۴۵:۳۰

گهنبار یعنی داد و دهش و یکی از آیین کهن و زیبا، نزد ما زرتشتیان است. و آیین گهنبارسازمان فروهر در کوشک ورجاوند که از سال 1388 و همزمان با جشن تیرگان، پایه گذاری شد یکی از بزرگترین گهنبارهای تهران و با باشندگی بی نظیر همکیشان، محسوب میشود که توسط کمیسیون فرهنگی، اجتماعی سازمان فروهر(چنبره) برگزار می گردد. متاسفانه در گهنبار امسال، به گوش رسید که دوستان جدید هییت مدیره که الگو خودشان را جوان گرایی در سایه اهمیت به بزرگان، پایه ریزی و خود را اینطور برای هازمان زرتشتی معرفی نموده بودند،- «که انگار تاکنون به همه بزرگان در سازمان بی احترامی شده و یکی از دلایل کمبود بودجه را همین دلیل عنوان نمودند»- حال پس از گذشت نزدیک به 9 ماه از روی کارآمدن هییت مدیره جوان، می بینیم که بودجه ای را که هر ساله در گهنبار کوشک توسط خیراندیشان در صندوق کوشک برای گهنبار جمع آوری میشده و پارسال نیز به اینگونه دهش خیراندیشان برای گهنبارجمع آوری و مبلغ آن به صورت جداگانه در ماهنامه فروهر 472 به چاپ رسیده است، متاسفانه به مسیولان کمیسیون برگزارکننده با توجه به درخواست مکرر آنها، تاکنون مبلغی پرداخت نشده است و به آنها تازه وعده ی مبلغی بسیار پایین تر از بودجه پرداختی سال پیشین گهنبار وعده داده شده است که اونهم پس از اتمام سفر هرساله و طولانی رییس سازمان، پرداخت خواهد شد. حال سوال این است که آیا به اعتماد همکیشان برای کمک به بودجه گهنبار می توان به اینگونه پشت کرد و حتی بودجه ای بسیار پایین تر از بودجه مصوب پرداختی سال پیشین گهنبار و مبلغ جمع شده در صندوق، پرداخت نمود؟ آیا اینگونه بی احترامی به قدیمی ترین کمیسیون سازمان فروهر که پیشینه کارهای فرهنگی، اجتماعی و دینی بسیار دارد و هموندان آن جز پیشکسوتان سازمان به حساب می آیند، با شعار دوستان جوان در معرفی خود، همخوانی دارد؟ یا فقط شعار مخصوص افراد خاص و لیست احترام به بزرگان در سازمان به صورت فرمایشی و خاص است؟ آیا میتوان انتظار داشت که در سال های آتی، دهش های مردمی به سوی خزانه سازمان جاری شود با سیاستی که هییت مدیره در پیش گرفته است؟ آیا مبالغ حقوق معلمان دینی سازمان و هرمزآرش هم که در پایان هر نیمسال پرداخت میشده است و تاکنون حتی یک ریال هم پس از گذشت یکسال تحصیلی پرداخت نشده است با اینکه بودجه مربوط به آن دریافت شده است، در راستای همین سیاست است؟

نام : پری زمان : ۱۱ تیر ۱۳۹۶ _ ۲۱:۴۶:۱۱

آقای همایون مثل همیشه عکسها بسیار زیبا وگویا بود موفق باشی.

نام : جمشید زمان : ۱۲ تیر ۱۳۹۶ _ ۱۰:۵۰:۲۷

مگر از دهش خیر اندیشان باید بابت زحمات اعضای سازمان فروهر حقوق داده شود؟؟

نام : آرين زمان : ۱۲ تیر ۱۳۹۶ _ ۱۴:۵۳:۳۲

جمشید جووون ... چندین بار مطلبو با حوصله بخون، باز هم اشتباه متوجه خواستی بشی ! حقوق کی ؟ حقوق چی ؟

نام : خيرانديش زمان : ۱۲ تیر ۱۳۹۶ _ ۱۶:۴۰:۳۸

همکیشانی که خیراندیشی می کنند برای گهنبار، تمایل دارند دهششان و خیرشان صرف گهنبار شود و شایسته است این مبالغ خیراندیشی به کمیسیون مربوطه داده شود. بنده خودم هر سال برای گهنبار بیش از هفته های دیگر که در کوشک میامدم، دهش نمودم و خواهشمندم این مبلغ به طوره کامل در اختیار کمیسیون مربوطه قرار گیرد و برای هر چه پر بارتر شدن گهنبار کوشک، تلاش گردد. این گهنبار با این عظمت و جمعیت جای کاره بیشتری دارد. درود به روان دکتر فریدون ورجاوند

نام : همكيش زمان : ۱۲ تیر ۱۳۹۶ _ ۲۰:۳۳:۱۷

چرا مسیولان سازمان فروهر، بودجه امسال گهنبار را از بودجه سال گذشته گهنبار، کمتر مصوب نمودند؟ اگر مسیولان سازمان فروهر در سفر هستند و هنوز هزینه های گهنبار امسال رو که از صندوق دهش خیراندیشان گهنبار سال گذشته برای امسال گهنبار جمع شده است، پرداخت نکرده اند!، پس چه کسی هزینه های امسال گهنبار را تاکنون پرداخت کرده است ؟ به نظر میرسد این کار بسیار ناشایست است. صندوق دهش گهنبار، امانتی است که مردم خیر می کنند برای گهنبار و بایستی جهت برگزاری آیین گهنبار صرف شود تا در آن خیر و برکت جاری شود. گهنبار کوشک ورجاوند یکی از باشکوه ترین گهنبارهای سال است، حیف است با این بی تدبیری ها، پاک یا کمرنگ شود و از اعتماد خیراندیشان سوء استفاده شود.

نام : سازماني زمان : ۱۲ تیر ۱۳۹۶ _ ۲۳:۱۲:۱۳

در هر کاری نیت خیر مهم است، تا نیت خیر نباشد، همه چیز آشفته و خراب خواهد بود. حضور پیوسته همکیشان در کوشک ورجاوند چه در جشن طبیعت سیزده بدر، چه در جشن تیرگان و گهنبار، چه در گردهم آیی های تابستان و چه در جشن سده«که متاسفانه چندین سال است که جشن سده به لطف دوستان انجمنی در کوشک برگزار نمیگردد»، و دهش همکیشان و خیراندیشان برای برگزاری آیین های دینی و آبادانی کوشک ورجاوند، باعث خواهد شد که سرنوشت کوشک به سرنوشت باشگاه ورزشی فروهر خیابان وصال تبدیل نشود و از دست نرود، و دیگر نظاره گره دیوارکشی کوشک همچون باشگاه، نباشیم. پس شایسته است به دهشمندان و نیت خیر آنها نگاه ویژه ای داشت.

نام : بهروز زمان : ۱۵ تیر ۱۳۹۶ _ ۱۳:۲۴:۱۷

این قضیه باشگاه ورزشی زمین وصال و دیوار کشی آن، چی هستش ؟ چه اتفاقی افتاده ؟ لطفا امرداد پیگیری کنه و برای آگاهی همکیشان یه گزارشی ارایه بده، که تا دیر نشده مسیولان هوشیار جامعه برای این باشگاه و این سرمایه بزرگ جامعه زرتشتی، کاری انجام دهند تا مثل زمین مرتاض نشده !

نام : همكيش زمان : ۱۷ تیر ۱۳۹۶ _ ۱۸:۰۲:۰۳

چه اتفاقی برای باشگاه افتاده ؟ لطفا مسیولین پاسخگو باشن.

نام : هومن زمان : ۱۸ تیر ۱۳۹۶ _ ۱۶:۵۴:۵۴

مسیولان متخلف و بی مسیولیت را که در این کار سهل انگاری نمودند، به جامعه معرفی نمایید تا دیگر مسیولیت های بزرگ به آنها واگذار نگردد و با دارایی ها و سرمایه های بزرگ جامعه زرتشتی اینچنین، بازی نشود!

ثبت دیدگاه

نام

رايانامه

ديدگاه

دیدگاه خصوصی است بله

برای ثبت دیدگاه عبارت امنیتی تصویررو به رو را وارد کنید.



نظر سنجی

جای کدام درس در سامانه‌ی آموزشگاه‌ها خالی است؟

هموندی در خبرنامه

آدرس رایانامه (:ایمیل) خود را وارد کنید تا خبرنامه ی امرداد روزانه نوشتارهایمان را برای شما بفرستد