لوگو امرداد

گراميداشت اشتاد ايزد و ارديبهشت‌ماه در آدريان بزرگ

با هماهنگی هیات اجرايی آدريان بزرگ، گراميداشت اشتاد ايزد و ارديبهشت ماه 1403 با باشندگی همکيشان، در محل آدريان بزرگ تهران، برگزار شد.

نخست نيايش همگانی با اوستاخوانی ماه‎آفرين وجدان‎‎ايرانی، و گاتاخوانی با آوای نگار بزرگ‎چمی و با همنوايی باشندگان، انجام شد.

در ادامه و در هوای بهاری و فضای سبز آدريان بزرگ نيز همپرسگی با سخنان نگار بزرگ‎چمی؛ دکتری داروسازی، درباره‌ی “آلزايمر، ماهيت آن و دلايل بيماری، نشانه‎ها، انواع و روش‎های تشخيص، راه‎های درمان و پيشگيری، تغذيه مناسب، داروهای مناسب با توجه به آزمايشات و تشخيص پزشک”، برگزار شد که در ادامه اين همپرسگي با پرسش‎ها و پاسخ‌های گوناگون همراه بود.

در ادامه موبديار مهرزاد کاويانی، نخست با آوای خوش، اوستای تندرستی را برای سلامتی باشندگان و همکيشان خواند و سپس به تفسير بخش‎هايی از اوستای برساد و يتااهو(اَهونَ وَر) پرداخت. ايشان همچنين به اهميتِ نيک‎انديشی و خيرانديشی برای خشنودی اهورامزدا، و شهرياری بر نفس خويشتن، مطالبی را برای باشندگان، ارایه داد. موبديار کاويانی، در ادامه در مورد ايزدان و به ويژه ايزد اشتاد و راستی، و فلسفه به وجود آمدن آنها و اهميت پايبندی به انديشه، گفتار و کردارنيک، نزد زرتشتيان، مواردی را گوشزد و يادآوری کرد.

سپس مهرانگيز ذهبي، به شگونِ همزمانی روز اشتاد ايزد و ارديبهشت ماه با روز بزرگداشت استوره ادب پارسی، حکيم توس؛ فردوسي بزرگ، از اهميت شاهنامه در بين هازمان زرتشتی، سخن گفت. ايشان در ادامه، بندهايی از شاهنامه را برای باشندگان بازخوانی کرد و از استادان و آموزگاران زرتشتي در آموزش نقالی و شاهنامه‎خوانی به نونهالان و نوجوانان زرتشتی، سپاسگزاری نمود.

ادامه بخش گراميداشت اشتاد ايزد و ارديبهشت ماه با دورهمی شادِ باشندگان و پذيرايی با چای و شيرينی و ميوه، همراه بود.

پايان بخش اين آيين در بامداد سه شنبه 25 ارديبهشت ماه، با اجرای ترانه‎هايی زيبا و دلنشين، با اجرای شهين شيرمردی، خورشيد و کشور کاووسی، و مهرزاد کاويانی، همراه بود.

دادبه اورنگی؛ منشي و هموند  هیات اجرايي، که به نمايندگي از هیات اجرايي آدريان بزرگ در اين آيين، باشنده بود با شادباش گراميداشت اشتاد ايزد و و با جا سبز باد به مهری منوچهری؛ مسوول هماهنگی‎ آيين اشتاد ايزد در آدريان بزرگ که به شوندِ ديدارِ فرزندشان چند ماهي خارج از کشور خواهد بود، و با سپاس از باشندگي تمامی همکيشان، برای همگان؛ تندرستی، شادزيوی و ديرزيوی از اهورامزدا خواستار شد، و از تمامی والاهمتان در برگزاری آيين گراميداشت اشتاد ايزد در آدريان بزرگ، سپاسگزاری و قدردانی کرد.

1 27 2 22 3 23 4 22 5 20 6 21 7 20 8 16 9 16 10 19 11 19 12 17 13 18 14 17 15 16 16 15

فرتورها رسیده است.

۴۰۹۰

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-04-13