لوگو امرداد

موبد کیخسرو مزدیسنی درگذشت

photo 2024 05 28 11 27موبد کیخسرو مزدیسنی، هموند و جانشین فرنشین پیشین انجمن موبدان، دور از میهن درگذشت.

موبد کیخسرو مزدیسنی ساعت ۵ بامداد دوشنبه 31 اردیبهشت‌ماه 1403 خورشیدی برابر با اورمزد روز و خوردادماه 3762 زرتشتی در آمریکا دیده فروبست.

شادروان موبد کیخسرو مزدیسنی، فرزند دستور مهربان دستور تیرانداز مزدیسنی و زاده مروارید دستور ماونداد از خاندان بزرگ موبدان یزد بود. ایشان چندین دوره هموند انجمن موبدان و در هیات‌رییسه خدمتگزار دین و فرهنگ زرتشتی بوده است.

موبد کیخسرو مزدیسنی ۱۹ تیرماه ۱۳۱۹ در شهر یزد چشم به جهان گشود. آن روان‌شاد دارای ۴ خواهر و یک برادر بوده که دوتا از خواهرها در زندگانی هستند.

پس از دیپلم دبیرستان برای کسب تجربه کاری، چند سال به آلمان سفر کرد. پس از بازگشت از آلمان در رشته‌ی مترجمی زبان آلمانی درس خواند و در شرکت نفت تهران مشغول به کار شد.

او در سال ۱۳۵۰ با پروین فرزند دستور فیروز آذرگشسب و سیمین دستور خدایار ازدواج می‌کند و حاصل این ازدواج دو دختر به نام‌های آتریا و آناهیتا هستند. آتریا در سال ۱۳۷۵ با کیخسرو کیانیان ازدواج می‌کند و فرزندانشان دو پسر به نام‌های کوروش و رستم هستند و آناهیتا در سال ۱۳۸۳ با داریوش دبیری ازدواج می‌کند و حاصل این ازدواج یک پسر به نام رادین و یک دختر به نام الینا می باشد.

روان‌شاد اوایل دهه شصت وارد کنکاش موبدان شده و در دو دوره معاون رییس کنکاش بود. وی در 16 شهریورماه ۱۳۷۲ نوزوت شده و نزدیک به ۵ سال پیش به کار خود در کنکاش موبدان ادامه داد.

امرداد درگذشت بهشتی‌روان موبد کیخسرو مزدیسنی را به خانواده، موبد مهربان فیروزگری و بازماندگان ایشان و هازمان زرتشتی آرامش‌باد گفته، شکیبایی و دیرزیوی بازماندگان را از اهورای هروسپ‌توان خواستار است.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

6 پاسخ

  1. روانش شاد. مردی دلسوز جامعه و موبدی فرهیخته بود. بهشت جایگاهش باد.

  2. روانش شاد ، یادش گرامی و بهشت بهره اش باد .تندرستی و دیرزیوی را برای خانواده و بستگان محترم آن روانشاد از درگاه اهورامزدا آرمان دارم .

  3. ایریستنام اوروانو یزمیده یا اشه اونام فروشیو، به روان و فروهر پاک همه درگذشتگان درود باد ، ایریستنام اوروانو یزه میده
    به روان و فروهر پاک درگذشتگان درود باد
    درگذشت شادروان موبد بزرگوار موبد کیخسرو مزدیسنی هموند انجمن موبدان فرزند دستور مهربان دستور تیرانداز مزدیسنی و زاده مروارید دستور ماونداد را به یکایک موبدان و موبدیاران و بازماندگان آرامش باد می‌گویم . و برای آن استاد بزرگوارم آرامش مینو خواستارم.
    روانش شاد و یادش گرامی باد.

  4. روانش شاد وگروسمان جایگاهش باد.
    درگذشت این بزرگ را به خاندان گرامی شان آرامش باد میگویم

  5. به راستي كه يكي از ستون هاي اصلي در انجمن موبدان تهران در نگاهباني ار اصول دين مزديسني و آيين و فرهنگ كيش زرتشتي برخواسته از آن، بودند.
    بسيار دين دار و دين يار و غيرت مند، وظيفه شناس، حق شناس و برخوردار از ديگر ويژگي هاي بزرگواري كه نه تنها درمنش و گفتار كه كنش بودند.
    روانشان شاد. يادشان گرامي، راه نيكشان پر رهرو باد. ايدون باد 🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-04-04