لوگو امرداد

آگهی همگانی انجمن موبدان درباره خاکسپاری خاکستر درگذشتگان

انجمن موبدان تهرانانجمن موبدان درباره‌ی قراردادن خاکستر درگذشتگان در مزار جداگانه آگهی همگانی منتشر کرد.

متن آگهی همگانی انجمن موبدان در زیر آمده است.

به خشنودی اهورامزدا

به آگاهی همه هم‌کیشان بزرگوار می‌رساند.

قرار دادن خاکستر درگذشتگان در قبر، مخالف آیین دینی و مذهبی است و نبایست در یک قبر جداگانه (مجزا) انجام گیرد. بنا بر مصوبات پیشین انجمن موبدان، خاکستر باید در آرامگاه با اوستای مربوطه به هواسپاری و یا در کنار قبر نزدیکان و یا جایگاه مخصوص همانند (آرامگاه) قصر فیروزه تهران انجام پذیرد.

از همه هم‌کیشان خواهشمندیم به فروع دین و سنت دینی احترام بگذاریم.

با سپاس

انجمن موبدان

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

3 پاسخ

  1. با سپاس از اگاهی رسانی دیدگاه. سوزاندن جسد امری امروزی و تازه است خیلی سخت است که برمبنای سنت دینی برای ان حکم داد. بسیار بهتر است وقتی دیدگاهی داده می شود تا حد امکان از محدود کردن خودداری شود و تا حد امکان ازادی عمل و تصمیم گیری به افراد بدهد.

    اگر فردی تصمیم می گیرد که جسدش سوزانده شود موضوع تصمیم گیری درباره خاکستر هم برعهده خودش و خانواده است.

    البته خیلی خوب است که برمبنای سنت هم راهکارهای جدیدی ارائه شود. مثلا دخمه ایی در یزد برای این موضوع بازسازی و سازگار شود که افراد خاکستر را در ان بریزند.

  2. با درود ، کاش انجمن موبدان همزمان با روان کردن دستور دینی میگفت برپایه کدام بند از گات ها است ! خرد نگه دار همگان باد

  3. بنا بر آیین مزدیسنی و زرتشت به چهار عنصر احترام گذاشته میشود. آب.باد.خاک.آتش. پس سوزاندن جسد و به باد سپردن خاکستر جسد به هر دلیلی کار صحیحی نمیباشد. اما تکنولوژی کنونی و جمعیت زیاد انسانها جایی برای این چهارعنصر باقی نگذاشته است. یاد درگذشتگان در سرای نور گرامی باد. 🙏🏼🍀

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-04-13