لوگو امرداد

جشن تیرگان و آیین آبزور نیایش در کرمان برگزار می‌شود

photo 2024 06 28 23 26 23کمیسیون جوانان زرتشتی کرمان از برگزاری جشن تیرگان و آبزور نیایش، روز دهم تیرماه در باغچه بوداغ‌آباد خبر داد.

پیرو آگاهی‌رسانی جوانان زرتشتی کرمان و به گزارش امرداد، آیین آبزور نیایش جشن تیرگان، ساعت 16:30 و آغاز برنامه‌ها از ساعت 17 در تالار باغچه بوداغ‌آباد، به همراه برنامه‌های شاد و پذیرایی برگزار خواهد شد.

روز تیر از ماه تیر همسانی نام ماه و نام روز را در گاهشماری زرتشتی جشن تیرگان می‌نامند و زرتشتیان این جشن را 10 تیرماه در گاهشماری رسمی کشور گرامی می‌دارند. جشن تیرگان هر ساله به یاد جانباختن آرش شیواتیر برگزار می‌شود که جان خود در تیر کرد و برای آرامش و صلح، مرز ایران و توران را نشان گذاشت.
امسال این جشن در یکشنبه دهم تیر ماه ۱۴۰3 خورشیدی در سرتاسر گیتی در میان مردمان ایرانشهربزرگ برگزار خواهد شد.
آنچه برگزاری جشن ملی تیرگان را هر چه باشکوه‌تر در میان مردمان ایرانشهر ویژه کرده است آیین آب بازی این جشن در همه شهرها و روستاهای ایران زمین است، در این روز همه می‌دانند که آبی بر آنها به نشانه روشنایی و پاکی درون و برون در گرمای تابستان ریخته خواهد شد.
پس برای پاسداشت آیین‌ها و جشن های شادی‌افزای مردمان ایرانشهر بزرگ، در این روز همازور با هم شاد باشیم و شادی را گُسترش دهیم. دستبند تیروباد ببندیم و شادی و امید را در میان مردمان گسترش دهیم. جشن تیرگانِ دیار کریمان «کرمان» و آیین‌های آن ثبت ملی شده است.

ویژه زرتشتیان

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-04-13