لوگو امرداد

آزمون صنایع دستی در مرودشت برگزار شد

marvsanayedastyآزمون صنایع دستی از پنج بخش شهرستان مرودشت، در دو روز و در رشته‌های گوناگون و با باشندگی (:حضور) 150 شرکت‌کننده برگزار شد.

به گفته‌ی بهمن مردانی فرنشین (:رییس) اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مرودشت در این‌باره گفت: آزمون پیشه‌های صنایع دستی با آرمان شناسایی و گواهینامه‌دار شدن کارکنان و کنشگران این حوزه دوشنبه و چهارشنبه، سی‌ام بهمن و دوم اسفند‌ماه 1396 خورشیدی، در سالن پردیس تخت‌جمشید  برگزار شد.

وی افزود: طرح شناسایی و شناسنامه‌دار شدن فعالان بومی و سنتی در زمینه‌ی صنایع دستی و گردشگری از 3 ماه گذشته آغاز شد که در نشست‌های گوناگون با بخشداران و دهیاران، درخواست‌کنندگان رشته‌های گوناگون صنایع دستی از بخش‌های پنج‌گانه‌ی شهرستان برای نام‌نویسی، معرفی و نسبت به برگزاری آزمون از درخواست کنندگان، اقدام شد.

فرنشین اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مرودشت در ادامه گفت: پیرو سیاست‌های کاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی امر در سه حوزه‌ی در پیوند و به دنبال اجرایی کردن طرح کارآفرینی روستایی و فراگیر از سوی دولت، این اداره نیز با هماهنگی کارشناسان استانی، پس از شناسایی و برگزاری آزمون، اقدام به صدور پروانه‌ی تولید انفرادی برای اشخاص خواهد کرد تا افراد صنعت‌گر بتوانند از تسهیلات در نظر گرفته شده ی ویژه‌ی کارآفرینی بهره‌مند شوند.

مردانی درباره‌ی اعلام نتیجه این آزمون‌ها گفت: نتایج آزمون ترم زمستان تا پایان اسفند ماه 96 اعلام و پس از آن کارت شناسایی افراد صادر می‌شود.

ابوذر چراغی، شهردار مرودشت نیز با باشندگی در محل آزمون و بازدید از روند کار، اولویت سیاست‌های دولت را بر توانمند کردن حوزه صنایع دستی و گردشگری برای درآمد‌زایی، خوش‌بینانه دانست و ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های اصولی و کارشناسانه در حوزه‌ی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرستان مرودشت بتواند به جایگاه راستین در زمینه‌ی کارآفرینی پایدار، نزدیک شود.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-28