لوگو امرداد
انجمن دوستداران شاهنامه برگزار می‌کند:

رونمایی و نقد کتاب ایران‌شناسی؛ هویت، فرهنگ و خلقیات ایرانی

IMG 20240425 WA0000 1انجمن دوستداران شاهنامه البرز (اشا)، نشست نقد و بررسی کتاب «ایران‌شناسی؛ هویت، فرهنگ و خُلقیات ایرانی» نوشته‌ی زاگرس زند را با باشندگی شماری از استادان و برجستگان علمی، برگزار می‌کند.
در این نشست، استادان: حسین آبادیان (استاد تاریخ)، مقصود فراستخواه (استاد جامعه‌شناسی)، جعفر شجاع‌کیهانی (هموند هیات علمی فرهنگستان زبان‌وادب فارسی)،
علیرضا حسینی (استاد زبان‌وادبیات) و صبا پژمان‌فر (استاد زبان‌وادب فارسی) کتاب «ایران‌شناسی؛ هویت، فرهنگ و خُلقیات ایرانی » را بررسی و دیدگاه‌های خود را درباره‌ی این اثر پژوهشگرانه، بازگو می‌کنند. در این نشست، زاگرس زند، نویسنده‌ی کتاب «ایران‌شناسی…» و استاد دانشگاه نیز باشنده خواهد بود.
کتاب «ایران‌شناسی؛ هویت، فرهنگ و خلقیات ایرانی» نوشته‌ی زاگرس زند، کتابی با دیدگاه‌های باریک‌‌بینانه‌ی علمی، در شانزده فصل نوشته شده است. زاگرس زند در این کتاب سویه‌های ایران‌شناسی را از دو دیدگاه «نگاه از درون» (نقد فرهنگ ایرانی از دید روشن‌اندیشان ایران) و «نگاه از درون» (نقد فرهنگ و خلقیات ایرانیان از دید بیگانگان) بررسی کرده و تاریخچه‌ی نگرش «خود» و نگرش «دیگری» را بررسیده است. نگرش یونان به هویت ایرانیان در دوره‌ی هخامنشیان، بازسازی هویت ایرانی و دولت ساسانی، ژان شاردَن فرانسوی و سفرنامه‌ی او درباره‌ی روزگار صفویان، فرهنگ و هویت ایرانی در نگاه اروپاییان در دوره‌ی قاجار، منش و خُلقیات ایرانی از دید جمال‌زاده، و هویت ایرانی در پژوهش‌های ایران‌شناسی، برخی از فصل‌های کتاب زاگرس زند است.
کتاب «ایران‌شناسی؛ هویت، فرهنگ و خلقیات ایرانی» در زمستان 1402 خورشیدی از سوی نشر نگاه معاصر چاپ‌وپخش شد و با استقبال علاقه‌مندان به بررسی‌های ایران‌شناسی و نقد میراث فرهنگی و اندیشگی ایران، روبه‌رو شد.
انجمن دوستداران شاهنامه البرز (اشا) آیین رونمایی و نقد کتاب «ایران‌شناسی…» را روز دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه 1403، ساعت 18 پسین، برگزار خواهد کرد. جایگاه این نشست در شهر کرج، شهرک اوج، انتهای نواب هشتم، پلاک 94، طبقه‌ی دوم، سالن انجمن داروسازان، خواهد بود.
در این نشست، کتاب با تخفیف 20 درصدی به خواستاران عرضه خواهد شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-15