لوگو امرداد
شاهنامه خوانی در آیین واژیشت تهران

بازگویی آفرینش انسان از زبان نونهالان

آیین واژیشت گهنبار پایان سال را شاهنامه‌‌خوانی نونهالان به سرپرستی موبدیار پریا ماوندی حال و هوایی دیگر بخشیده بود. در پایان این آیین که به کوشش انجمن موبدان در آدینه 25 اسفندماه برپا شد، نونهالان با خواندن بخش‌هایی از شاهنامه نشان دادند که ارایه‌ی برنامه‌های فرهنگی در کنار آیین‌های دینی باشندگی در این مراسم را برای همه‌ی گروه‌های سنی جذاب‌تر می‌کند.
 رادان کرمانیان 3ساله، هودانوش نمیرانیان 5ساله، آنیسا نوشیروان راحت آباد، ویستا بلندی، آویسا باستانی نژاد، سروش هماوندی، نادیا بومانجی، مهتا استقامت کودکانی بودند که با سرپرستی موبدیار پریا ماوندی، داستان کیومرث نخستین پیش نمونه انسانی در استوره‌های زرتشتی و نخستین شاه در شاهنامه به مناسبت گهنبار چهره همس‌پث میدیم که ویژه‌ی آفرینش انسان است، شاهنامه‌خوانی کردند.

2

3

4

5

6

7

8

9

10

1112

13

فرتور رسیده است.

0114

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. بادرود
    حداقل در مراسم ها خانم ها با پوشش کامل گورونی حاضر شوند تا الگویی باشند برای دختر بچه ها من شخصا دو نفر را می شناسم به هیچ عنوان حاضر نیستند ازمکنا وشوال استفاده کنند می گویند پس چرا مادرمون نمی پوشه

  2. با سپاس از تلاش و سخت كوشي بانو موبديار ماوندي، فرزندان من عاشق شاهنامه خواني شدن و اينا رو همه مديون ايشون و آموزه هاي ايشون هستيم كه بي هيچ چشمداشتي، نوجوانان زرتشتي را آموزش ميدهند تا شاهنامه و نقالي را فراگيرند.
    همچنين فرزندانم علاقه منديشون به گاتاخواني و دين دبيره نيز به همين مشابه انجام شده است توسط بانو ماوندي و در اين برنامه تلفيقي از هر دو را داشتيم كه هم با آيين واج يشت آشنا شدند بچه ها، و هم شاهنامه خواني را در برنامه هاي ديني اجرا نمودند. ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1402-12-29