لوگو امرداد

جوانان زرتشتی از سراسر جهان در کنگره جهانی زرتشتیان

ZYAB Logo برنامه‌ی جوانان زرتشتی فراسوی مرزها (ZYAB)، برای شرکت جوانان زرتشتی از سراسر جهان در دوازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان 2022 نیویورک آگاهی‌رسانی شد.ترجمه‌ی متن خبر را دکتر نوذر نوذری در دسترس امرداد قرار داده‌اند.

دوازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان، با رویکرد «ارتباط جامعه جهانی زرتشتی» از یکم تا چهارم جولای 2022 در هتل هیلتون میدتاون شهر نیویورک برگزار می‌شود. پرورش جوانان زرتشتی فراسوی مرزها برای همازوری و هم‌اندیشی جهانی از اهداف این گردهمایی است. برنامه‌ی جوانان زرتشتی فراسوی مرزها (ZYAB) توانمندسازی جوانان زرتشتی برای تعامل فعال با جامعه جهانی زرتشتیان بر پایه‌ی «پرورش جوانان زرتشتی در آن سوی مرزها» است.

برنامه‌ی ZYAB و چگونگی شرکت جوانان زرتشتی در بیست‌ودومین کنگره جهانی زرتشتیان را در ادامه می‌خوانید. گزارش با همکاری دکتر نوذر نوذری ترجمه شده است:

چشم‌انداز؛ پرورش جوانان زرتشتی در آن سوی مرزها

برنامه «پرورش دانش‌آموزان زرتشتی» از کنگره جهانی زرتشتیان در هیوستون (2000) آغاز شد. با الگوبرداری از برنامه خدمات پرورشی آمریکا، که در آن دانش‌آموزان سراسر جهان برای شرکت در یک سال تحصیلی دبیرستان به ایالات متحده سفر کردند. این برنامه حضور 21 دانش‌آموز زرتشتی را به همراه داشت که به دلیل شرایط اقتصادی نمی‌توانستند در کنگره جهانی زرتشتیان شرکت کنند. برنامه آموزش و پرورش دانش‌آموزان زرتشتی با استقبال بسیار زیادی از سوی نخستین گروه از  شرکت‌کننده روبه‌رو شد و همراهی و هم‌اندیشی آنها تا امروز ادامه داشته است.

موضوع کنگره جهانی زرتشتیان  2022، «ارتباط جامعه جهانی زرتشتی»، با هدف تقویت ارتباطات، مفاهیم و ایده‌ها و ایجاد پل‌هایی برای نسل‌های بعدی، در عین احترام به هویت و تفاوت‌های یکدیگر است. بخشی از این ارتباط شامل همراه کردن جوانانی است که ایده‌ها و دیدگاه‌هایشان به آینده‌ی جامعه زرتشتی در قرن بیست‌ویکم شکل می‌دهد. کنگره جهانی زرتشتیان 2022 به دنبال این است که این گفت‌وگوها را در میان جوانان زرتشتی که می‌توانند نماینده جامعه‌ی خود باشند و در فراسوی مرزها همکاری کنند، فعال کند.

اهداف خاص برنامه ZYAB عبارتند از:

_ آسان ساختن حضور جوانان زرتشتی (سنین 18 تا 25) که در خارج از آمریکای شمالی زندگی می‌کنند، در کنگره جهانی زرتشتیان WZC 2022، با اولویت دادن به جوانان زرتشتی که به دلیل شرایط اقتصادی قادر به حضور در همایش نیستند.

_ افزایش گفت‌وگو و مشارکت فعال در میان جوانان زرتشتی از سراسر جهان.

_ توانمندسازی جوانان زرتشتی به نمایندگی از جامعه‌ی خود و توسعه‌ی آرزوهای‌شان برای آینده.

تامین هزینه‌های سفر، نام‌نویسی و هزینه‌های هتل جوانان در مدت کنگره، نزدیک به 3000 دلار آمریکا برای هر شرکت‌کننده برآورد می‌شود. ZYAB برای تامین هزینه‌ها‌ی سفر به دنبال بودجه خواهد بود. تیم ZYAB از راه ارتباط کارگروه جهانی (GWG) the Global Working Group با دهشمندان در استرالیا، کانادا، اروپا، هنگ کنگ، هند، خاورمیانه، نیوزلند، پاکستان، سنگاپور، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا برای پشتیبانی از نیازهای مالی جوانان زرتشتی به نتیجه خواهد رسید. تیم ZYAB هم‌اکنون با انجمن‌های زرتشتیان در بوستون، نیویورک، فیلادلفیا و واشنگتن دی سی کار می‌کند تا پیش یا پس از کنگره بازدید جوانان زرتشتی از این شهرها را برای گسترش تجربه و ایجاد گفت‌وگوی قوی‌تر آسان کند.

فرایند انتخاب

_ یک فراخوان جهانی برای نام‌نویسی نامزدهای دارای شرایط برنامه جوانان زرتشتی در آن سوی مرزها به همه‌ی انجمن‌های زرتشتیان در سراسر جهان فرستاده شده است. جوانان زرتشتی درخواست‌های خود را به روش الکترونیکی به تارنمای کنگره به نشانی https://wzc2022.nyc/zyab و نشانی ایمیل: [email protected] ارسال خواهند کرد. در جایی که هیچ انجمن محلی وجود ندارد، تیم اطمینان حاصل می‌کند که برنامه با نزدیک‌ترین انجمن زرتشتیان محلی هماهنگ است.

_ نقاط کانونی محلی برای برنامه ZYAB، نامزدها را جست‌وجو و برای خدمت به عنوان نماینده کشورشان آنان را به نام‌نویسی تشویق خواهند کرد. یک کمیته سه نفره از انجمن‌های محلی، برپایه‌ی معیارهای رتبه‌بندی اعلام شده از سوی تیم ZYAB ، فهرست کوتاهی از نامزدهای واجد شرایط را ارایه می‌کند.

_ فرآیند انتخاب نهایی شامل تایید و رتبه‌بندی نامزدها از سوی تیم ZYAB برپایه‌ی تعداد انتخابی برای هر منطقه است که از سوی کمیته‌ی راهبری اجرایی ESC  کنگره تعیین می‌شود.

_ پس از بررسی نهایی از سوی تیم ZYAB و ارایه به ESC، لیست نزدیک به 25 درخواست‌دهنده تا 15 ژانویه 2022 تایید می‌شود.

معیارهای انتخاب

_ درخواست‌دهندگان زرتشتی گروه سنی 18 تا 25 سال که در خارج از آمریکای شمالی زندگی می‌کنند و هم‌اکنون در دوره‌های آکادمیک در دانشگاه معتبر نام‌نویسی کرده‌اند.

_ درخواست‌دهنگان باید در فعالیت‌های هازمان زرتشتی خود مشارکت داشته باشند.

_ درخواست‌دهندگان باید بتوانند در مدت برگزاری کنگره و بازدید از ایالت‌های همسایه در ایالات متحده، از کشورهای خود سفر کنند.

_ درخواست‌دهندگان باید در مدت شرکت خود با یک کد رفتار (آیین‌نامه‌ها و ضوابط) موافقت کنند و در صورت پیشنهاد کمیته‌ی برنامه، با ذهنی باز، انعطاف‌پذیر و دوستانه آمادگی شرکت در کنگره را داشته باشند.

_ در صورت لزوم، درخواست‌دهندگان باید برای مصاحبه آنلاین در سطوح مختلف، محلی، منطقه‌ای و جهانی در مدت فرآیندهای انتخاب، در دسترس باشند.

_ درخواست‌دهندگان باید بتوانند ویزا، مسافرت و بیمه درمانی خود را پیش از سفر دریافت کنند. از انجمن‌های زرتشتیانِ محلی درخواست یاری می‌شود.

_ درخواست‌دهندگان باید از سلامت کامل برخوردار و با اشتراک مسکن در مدت زمان شرکت در کنگره مایل باشند. همچنین برای سفری که پیش و یا پس از کنگره برنامه‌ریزی شده است، آمادگی داشته باشند.

_ داشتن کارت واکسیناسیون کووید یک الزام قطعی است. چنانچه هنگام برگزاری کنگره همه‌گیری کووید COVID، ادامه داشته باشد، همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید رعایت شود.

ZYAB Cover 791x1024 1

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06