لوگو امرداد
یک‌صدوسی‌اُمین نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهران:

مصوبه‌ای که پیش از تایید هیات‌مدیره به امور مالی رفت

نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهران بخشی از یک‌صدوسی‌اُمین نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهران به گفت‌وگو درباره‌ی مصوبه‌ای گذشت که پیش از تایید هیات مدیره، در برگه‌ی کمیسیون مالی نوشته شده بود.

فرشاد خورشیدیان، بازرس انجمن زرتشتیان تهران، به پرداخت بیمه‌ی بدنه‌ی آمبولانس که یکی از مصوبه‌های کمیسیون خدمات در همین نشست بود و تایید پرداخت آن در مصوبه‌های مالی نیز خوانده شد، اشاره کرد و گفت: مسوول کمیسیون خدمات با توجه به تاریخ پایان بیمه می‌بایست پیش از این مصوب را ارایه می‌داد نه این گونه دو فوریتی هم مصوبه بیاورد و همزمان پرداخت آن مورد تایید قرار بگیرد.
جمشید گشتاسبی، خزانه‌دار انجمن زرتشتیان تهران در پاسخ به بازرس انجمن گفت: تایید پرداخت بیمه آمبولانس از موارد دو فوریتی است. دیر آمدن مصوبه به امور مالی ربطی ندارد. هر روز عدم‌پرداخت به موقع آن شامل جریمه می‌شود. همچنین اگر در این مدتی که بیمه ندارد تصادف پیش آید بار مالی سنگینی به انجمن تحمیل می‌شود. وی افزود: این مورد پیش از آغاز نشست هماهنگ شده است.
راشین جهانگیری، فرنشین کمیسیون فرهنگی انجمن زرتشتیان تهران با یادآوری موارد مشابهی که این کمیسون ارایه داده ولی کمیسیون مالی توجه نکرده است، گفت: یکی از مصوبه‌های کمیسیون فرهنگی جا مانده بود پیش از جلسه‌ی رسمی انجمن به خزانه‌دار اعلام کردم ولی چون برگه‌ی مصوبه‌های مالی را نوشته بود گفت، این برگه‌ی مالی قانونی است و من دیگر نمی‌توانم تغییر دهم. وی در ادامه افزود: پس این مصوبه‌ی کمیسیون خدمات قطعا از پیش در برگه‌ی مالی شما نوشته شده است. پرسش من این است، چگونه پیش از مصوبه‌ی هیات‌مدیره در برگه‌ی مالی نوشتید؟ و آیا می‌توانیم الان مصوبه بخوانیم و همزمان برای تایید پرداخت به امور مالی بدهیم. کمیسیون خدمات که تا به امروز مصوبه نگرفته بود و شاید تصویب نمی‌شد.
افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران در پاسخ به جهانگیری گفت: شما هم اگر مصوبه‌ی فوری دارید می‌توانید از پیش هماهنگی کنید و این مورد نیز به تشخیص خزانه‌دار خوانده شد.
کامبیز میزانیان، هموند کمیسیون فرهنگی، در این باره گفت: با وجود این که می‌دانیم برخی موارد مشکلات قانونی دارد ولی اجرا می‌کنیم. همین کار خلاف قانون را درباره‌ی عیدی سال 1395 آموزگاران داشتیم. مصوبه دادیم طبق قانون بیمه باید عیدی آنها پرداخت می‌شد ولی انجام ندادیم و حق همکیشان خودمان را ندادیم. اگر بحث قانون است نزدیک به یک‌سال از آن گذشته و پرداختی نشده است و اگر شکایتی شود از نظر بیمه بحث قانونی دارد ولی برای ما مهم نیست.
افشین نمیرانیان، جانشین فرنشین انجمن زرتشتیان تهران در پاسخ گفت: پرداخت عیدی با لجبازی صاحبان امضای انجمن روبه‌رو شد و با لجبازی مطلق اجرا نشد. امیدوارم در گردش بعد این مصوبه پرداخت شود. وی در ادامه افزود: من با تعبیر غیرقانونی، موافق نیستم. می‌‌توان با خزانه‌دار و کمیسیون مالی هماهنگی کرد و همزمان مصوبه تاییدیه پرداخت گرفت.

آرمین هورمزدی، سخنگوی انجمن زرتشتیان تهران در این باره گفت: مصوبه‌ی کمیسیون خدمات بدون مصوبه‌ی هیات‌مدیره هیچ ارزش ندارد و دقیقا غیرقانونی است. مصوبه‌ی هر کمیسیونی تا زمانی که در هیات‌مدیره طرح نشود اصلا مصوبه نیست و نمی‌تواند در کمیسیون مالی طرح شود. این کار کاملا غیر قانونی است.

 

جلسه‌ی کمیسیون خدمات با 8 مصوبه در تاریخ 23 مهرماه 1397 با حضور اعضا تشکیل شد:

  • با حق بیمه‌ی البرز، بیمه‌ی ماشین قدیمی آمبولانس قصرفیروزه به مبلغ 5 میلیون و 48 هزار و 657 ریال موافقت شد.
  • با درخواست دبیرخانه جهت خرید 12 طاقه چلوار تا سقف 50 میلیون ریال موافقت شد.
  • با سقف مبلغ 35 میلیون ریال جهت تامین کود و سم و هزینه‌ی حمل آن به باغ اوسون برای مصرف دو سال موافقت شد.
  • با کارکرد یکی از دندان‌پزشکان در امردادماه 1397 به مبلغ 116 میلیون و 300 هزار ریال موافقت شد.
  • با فاکتور خرید لرک برای واج‌یشت ایاسرم‌گاه به مبلغ 7 میلیون و 270 هزار ریال موافقت شد.
  • با مبلغ 20 میلیون ریال جهت خرید ملزومات درمانگاه یگانگی موافقت شد.
  • با مبلغ 800 هزار ریال جهت لابراتوار بهسازان دندان در امردادماه 1397 طبق فاکتور موافقت شد.
  • با سقف مبلغ 4 میلیون و 500 هزار ریال جهت خرید ست ملحفه و روبالشتی جهت استفاده در پذیرشگاه پارسایی موافقت شد.

مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسون خدمات از اعتراض مسافرها به کثیفی ملحفه‌ها گفت که مسافرها اتو کشیده و تمیز هم نمی‌پذیرند پس تصمیم گرفتیم یک بار مصرف استفاده کنیم که بهداشتی نیز است.

فیروزه ماوندادی، دبیر کمیسیون خدمات انجمن زرتشتیان تهران درباره مصوبه‌ی خرید ملحفه‌های بکبار مصرف توضیح داد: ملحفه‌هایی که استفاده می‌کنیم همگی کهنه هستند. ملحفه یک بار مصرف هم بهداشتی و هم با توجه به مصرف آب و برق برای شست‌وشو مقرون به صرفه است.

راشین جهانگیری، فرنشین کمیسیون فرهنگی انجمن زرتشتیان تهران، در باره مصوبه‌ی ملحفه‌های یک‌بار مصرف گفت: پذیرشگاه اصفهان در دو فاز دانشجویی و مسافری فعالیت دارد نگهبان آنجا مرتب ملحفه‌ها را شست‌وشو می‌کند. هتل‌ها هم ملحفه‌های پارچه‌ای دارند و مرتب شست‌وشو انجام می‌شود. سیستم خدمات‌رسانی ما توانایی انجام ندارد؟ جهانگیری در بخشی دیگر افزود: در سخنرانی‌ها از بهداشت و حفظ محیط زیست و بهداشت سخن می‌گوییم بعد خودمان یکبار مصرف را پیشنهاد می‌دهیم. سیستم یک‌بار مصرف تا جایی کار را پیش می‌برد، بعد از آن بار منفی این سیستم به خودمان برمی‌گردد.
اردشیر اورمزدی، هموند انجمن زرتشتیان تهران، مصوبه‌ی خرید ملحفه یکبار مصرف پیش از این را یادآوری کرد. فرشاد فرهی‌فر، هموند کمیسیون ساختمان، مصوبه‌ی خرید رو بالشی یکبار مصرف در مهر سال گذشته را خواند.

 

نشست کمیسیون مالی در تاریخ 23 مهرماه 1397 در محل انجمن برگزار و موارد زیر تصویب شد:

  • تصویب پرداخت مبلغ83 میلیون و 981 هزار و 13 ریال به پزشکان شیفت بامداد و پسین درمانگاه یگانگی بر اساس مصوبه‌ مورخ 16 مهرماه 1397 کمیسیون خدمات طبق گزارش حسابدار درمانگاه به ترتیب، بامداد 29 میلیون و 322 هزار و 50 ریال و پسین 54 میلیون و 658 هزار و 963 ریال.
  • تسویه‌ی مبلغ 106 میلیون و 20 هزار ریال اسناد مربوط به تعمیرات موتورخانه‌ی خوابگاه داوری بر اساس گزارش‌های پیوست سند دفتر فنی و مصوبات 2 بهمن‌ماه 1396 و 26 شهریورماه 1397 کمیسیون ساختمان.
  • تسویه‌ی مبلغ 25 میلیون و 655 هزار ریال مربوط به مرحله‌ی دوم تعمیرات و بهسازی مهدکودک پرورش با توجه به مصوبه‌ی کلی 15 آبان‌ماه 1396 کمیسیون ساختمان بر اساس مدارک ارسالی از طرف دفتر فنی.
  • تسویه‌ی دو فقره صورت‌حساب مربوط به کارهای برقی درمانگاه یگانگی مصوب 29 امردادماه 1397 کمیسیون ساختمان به مبلغ 7 میلیون و 500 هزار ریال.
  • تسویه‌ی پرداخت 5 میلیون و 48 هزار و 657 ریال بابت بیمه‌ی شخص ثالث خودروی آمبولانس قدیمی آرامگاه مصوب 23 مهرماه 1397 کمیسیون خدمات.
  • هزینه‌ی انجام سم‌پاشی محل کتابخانه‌ی یگانگی بر اساس مصوب 2 مهرماه 1397 کمیسیون خدمات به مبلغ 5 میلیون ریال.
  • تصویب پرداخت یک فقره وام 30 میلیون ریالی به یکی از کارکنان انجمن بر اساس درخواست ایشان.
  • تسویه‌ی صورت‌حساب‌های مربوط به گلستان امید در رابطه با مراسم پرسه‌ی دو نفر از روانشادان زرتشتی به مبلغ 7 میلیون ریال.
  • تصویب پرداخت 10 میلیون و 413 هزار و 500 ریال بابت کارکرد شهریورماه راهنمای گردشگری بر اساس گزارش و تصویب 12 مهرماه 1397 کمیسیون فرهنگی.
  • تصویب تسویه‌ی 13 میلیون و 453 هزار و 837 ریال هزینه‌های مربوط به شهریورماه، صبحانه، نهار و متفرقه‌ی مهدکودک پرورش بر اساس گزارش ارسالی از مهد و مصوب 16 مهرماه 1397 کمیسیون فرهنگی.
  • تصویب تسویه‌ی  اسناد مربوط به هزینه‌ی کتابخانه‌ی یگانگی جمعا به مبلغ 3 میلیون و 254 هزار ریال بر اساس گزارش کتابخانه و مصوب 16 مهرماه 1397 کمیسیون فرهنگی.
  • تایید و تسویه‌ی مبلغ 20 میلیون و 100 هزار ریال بابت کارکرد موبدان نگهبان آتش  در شهریورماه بر اساس گزارش و مصوب 16 مهرماه 1397 کمیسیون فرهنگی.
  • تسویه‌ی پرداخت مبلغ یک میلیون و 70 هزار ریال به یکی از قهرمانان زرتشتی بابت هزینه‌ی رفت و برگشت بر اساس مصوبه‌ی 16 مهرماه 1397.
  • تصویب هزینه کرد مبلغ 78 میلیون و 63 هزار و 550 ریال بابت هزینه‌های جشن مهرگان بر اساس مصوبه‌ی 16 مهرماه 1397 کمیسیون فرهنگی.
  • کارکرد دندان‌پزشکان در امردادماه 1397 بر اساس مصوبات 16 و 23 مهرماه 1397 کمیسیون خدمات مبلغ 367 میلیون و 960 هزار ریال که سهم دندان‌پزشکان 147 میلیون و 184 هزار ریال و سهم انجمن 220 میلیون و 776 هزار ریال پس از کسر هزینه‌های لابراتوار قابل پرداخت می‌باشد.
  • تسویه‌ی مبلغ 11 میلیون و 440 هزار ریال بابت صورت‌حساب  تعاونی دندان‌پزشکان و 2 میلیون ریال صورت‌حساب 334 لابراتوار بهسازان دندان و 800 هزار ریال صورت‌حساب 333 لابراتوار بهسازان دندان مصوبات 16 و 23 مهرماه 1397 کمیسیون خدمات.
  • تسویه‌ی سه فقره صورت‌حساب مربوط به درمانگاه یگانگی بر اساس مصوبه‌ی کلی16 مهرماه 1397 جمعا به مبلغ 2 میلون و 855 هزار ریال مربوط به کالای حکیم طب، افشین زارع زاده و داروخانه‌ی داریوش.
  • تصویب پرداخت مبلغ 37 میلیون و 120 هزار و 822 ریال بابت 14 فقره صورت‌حساب‌های مربوط به شارژ کپسول‌های آتش‌نشانی انجمن توسط شرکت ایمنی آتش خاموش پارس بر اساس مصوبات 27 فروردین‌ماه و 23 مهرماه 1397 کمیسیون خدمات.
  • تسویه‌ی پرداخت مبلغ 55 میلیون و 625 هزار و 600 ریال بابت ماسه و حمل نخاله و عملیات اسفالت آرامگاه بابت پروژه‌ی گازکشی آرامگاه مصوب مربوطه در کمیسیون ساختمان مورخ 8 امردادماه 1397.

کمیسیون فرهنگی با 3 مصوبه و یک گزارش:

  • کارکرد منشی خانه‌ی فرهنگ و هنر از تاریخ اول تا 31 شهریورماه 1397 جمعا به مدت 96 ساعت مورد تایید است.
  • کارکرد یکی از همکیشان در خانه‌ی فرهنگ و هنر به صورت پاره‌وقت در شهریورماه 1397 به مدت 92 ساعت به اضافه‌ی سه شبانه روز کار در آدریان تهران به مدت 72 ساعت جمعا به مدت 164 ساعت مورد تایید است.
  • طبق روال هر سال با هزینه‌ی تهیه 8 دست مانتو برای پرسنل مهدکودک پرورش به مبلغ 4 میلیون و 340 هزار ریال موافقت می‌شود.

گزارش کمیسیون فرهنگی:

  • انتخابات خانه‌ی فرهنگ و هنر در تاریخ 17 مهرماه 1397 برگزار گردید که بر اساس آن نتایج زیر بدست آمد:

میترا نمیرانیان رییس و مسوول گروه هنرهای تجسمی

پریا ماوندی دبیر و مسوول گروه تئاتر

سروش وصالی خزانه‌دار و مسوول گروه عکاسی

شیرین مزداپور مسوول گروه صنایع دستی

بهنام جاوید مسوول گروه موسیقی

 

کمیسیون موقوفات با سه مصوبه برگزار شد:

  • مصوب گردید اجاره بهای یکی از واحدهای ساختمان مزدا واقع در یوسف‌آباد از تاریخ اول مهرماه 1397 تا 31 شهریورماه 1398 تعدیل گردد.
  • مصوب گردید جهت انجام امور اداری و ثبتی در خصوص تک برگی کردن سند زمین انجمن که در اجاره و تصرف مالک هتل اطلس می‌باشد، متمم بودجه تا سقف 140 میلیون ریال هزینه گردد.
  • مصوب گردید در خصوص ادامه‌ی روند لایروبی و پاکسازی مسیر قنات‌های قصرفیروزه مبلغ 100 میلیون ریال متمم بودجه اخذ گردد.

کمیسیون ساختمان با 8 مصوبه:

  • برآورد هزینه‌ی تعویض جک درب پارکینگ ساختمان مزدایی تا سقف 50 میلیون ریال.
  • هزینه‌های متفرقه‌ی دفتر فنی از تاریخ 18 شهریورماه تا تاریخ 7 مهرماه 1397 از محل تنخواه گردان دفتر فنی مبلغ 14 میلیون و 286 هزار ریال.
  • هزینه‌ی خرید و نصب پمپ آب برای خانه‌ی مزدا مبلغ 60 میلیون و 720 هزار ریال.
  • متمم مصوبه‌ی مورخ 26 شهریورماه 1397 هیات مدیره در خصوص لایروبی و سایر اقدامات برای چاه فاضلاب سالن خسروی با سقف 150میلیون ریال به میزان 168 میلیون و 45 هزار ریال.
  • هزینه‌های اداری انجام شده برای پروژه‌ی ساختمان کیخسروی، شامل کنتور برق، پیش پرداخت نصب کنتور و تامین جواز بتن‌ریزی مبلغ 3 میلیون و 425 هزار ریال.
  • برآورد هزینه‌ی تعمیرات سقف خوابگاه دانشجویان دختر و واحد مدیر خوابگاه و تعویض پنجره‌های آن تا سقف 250 میلیون ریال.
  • هزینه‌ی تعمیر ترکیدگی لوله و نصب دریچه‌ی هوا روی شیروانی خوابگاه دانشجویان دختر مبلغ 23 میلیون و 640 هزار ریال.
  • برآورد هزینه‌ی ترمیم دیوار مارکار تهران‌پارس در کوچه‌ی روانشاد بابک خراشه تا سقف 100 میلیون ریال.

گزارش کمیسیون ساختمان:

پیرو مصوبه‌ی قبل درباره‌ی خانه‌ی روانشاد کیانی‌پور که بنا بود تفاهم‌نامه‌ای با نیک‌اندیشی که برای ساخت این ملک اعلام آمادگی کرده بودند به امضا برسد و هزینه‌های جاری پرداخت شودد، جلسه‌ی با حضور چند تن از اعضای هیات مدیره و آقای جویبان‌پور برگزار شد و به امضا رسید و پیروی همان قرارداد هزینه‌ی مازاد بر تراکم پرداخت شد و در انتظار جواز هستیم تا کار را آغاز کنیم.

فرشاد فرهی‌فر، هموند کمیسیون ساختمان انجمن زرتشتیان تهران درباره‌ی گزارش توضیح داد: اصطلاح تراکم که اصطلاح حقوقی درست آن مازاد بر تراکم یا اضافه تراکم است، به میزان بنایی گفته می‌شود که با مجوز شهرداری روی عرصه ساخته می‌شود و هزینه‌ای در پی ندارد. اگر علاوه بر آن قصد ساخت داشته باشیم باید هزینه‌ی آن پرداخت شود که در صورت‌جلسه بر عهده‌ی خیراندیش گذاشته شده بود. بخشی از آن پرداخت شده بود و بخش دوم که مربوط به اضافه کردن نورگیر به زیربنا هست، توافق شد انجمن فعلا هزینه را پرداخت کند تا جواز سریع‌تر صادر شود و انجمن و آقای جویبان‌پور متحمل هزینه‌های بیشتر نشوند و پس از ساخت این مبلغ محاسبه شود.

اردشیر اورمزدی پرسید: آیا در قرارداد مشخص شده چه میزان از تراکم پرداخت شده و مبلغ مابه‌التفاوت چقدر است ؟

خانم خادم، هموند انجمن زرتشتیان تهران، از کمیسیون ساختمان خواست، در مورد سنگ نوشته‌های ساختمان کیانی‌پور که در قرارداد آمده است، بیشتر توضیح داده شود.

کامبیز میزانیان: مبلغ تراکم را آقای جویبان‌پور و مبلغ مابه‌التفاوت را انجمن پرداخت‌کرده است. در این هزینه تفسیری وجود دارد که به بعد از ساخت موکول شد. اگر ساختمان بر اساس مجوز تراکم ساخته‌ شود وی خلافی انجام نداده اما اگر خلافی غیر از مجور صورت گیرد بر عهده‌ی وی گذاشته شده و زمان گرفتن پایان کار پرداخت می‌کند. جواز نیز از ابتدا برعهده‌ی انجمن بوده و تا حدود 10 روز آینده آماده می‌شود. مدت ساخت 18 ماه در نظر گرفته شد که به گفته‌ی ایشان احتمالا بسیار زودتر به سرانجام خواهد رسید. روند کار توسط هیات نظارت پیگیری می‌شود و این هیات باید از روند کار گزارش دهد و اگر کار بر اساس پیش‌بینی پیش نرود انجمن این حق را دارد تا تصمیم متناسب را بگیرد.

در مورد سنگ نوشته‌ها نمونه‌ی بارز آن بازسازی سالن اجتماعات دبستان گیو بود که سنگ نوشته‌ی خیراندیش نصب شد. در مورد ساختمان کیانی‌پور نیز چنین است، بیرون و جلوی ساختمان سنگ به نام روانشاد کیانی‌پور نصب می‌شود و ساختمان به نام وی شناخته می‌شود. در طبقات بر اساس درخواست آقای جویبان‌پور سنگ نوشته‌ای نصب می‌شود با این عنوان که این طبقه توسط وی و به نامگانه‌ی چه کسی ساخته شده است.

اردشیر اورمزدی: از کمیسیون ساختمان تشکر می‌کنم که پس از گذشت نزدیک به 10 سال برای بازسازی «در» پارکینگ دبیرستان دخترانه‌ی نوشیروان هزینه شده است. این بازسازی با پیگیری کمیسیون ساختمان و دفتر فنی به پایان رسیده است. اقدامات دیگری نیز مورد نیاز است که با تمهیدات و پیگیری‌های انجمن امیدوارم این کارها انجام شود. راز مالکیت ما در مدرسه‌ی انوشیروان که تعداد محدودی دانش‌آموز دارد، همین اقدامات است.

 

مصوبه کمیسیون روابط عمومی:

  • مبلغ 80 میلیون ریال، متمم هزینه‌های بیمارستان بانو پوران کیانی‌پور مصوب شد. وی پیش از این مبلغ 600 میلیون ریال به انجمن دهش کرده و هم‌اکنون در بیمارستان بستری است.

 

سخنرانی پس از پایان دستور جلسه

پس از پایان دستور جلسه فرامرز پوررستمی، از کنش‌گران هازمان زرتشتی در سخنانش چند نکته درباره‌ی گردش 43 انجمن زرتشتیان تهران را یادآور شد.

«چون به پایان دوره نزدیک می‌شویم پیشنهاد می‌کنم گزارش آماری از فعالیت‌های انجمن به هموندان ارایه شود. گزارش روشنی در مورد پرونده‌ی مرتاض بدهید تا مشخص شود تا پایان گردش 43 به کجا رسیده است.
امیدوارم کسانی که در گردش بعدی هستند از گردش 43 تجربه‌ی خوبی آموخته باشند و از آن استفاده کنند. به نظرم این گردش بسیار پند آموز است، گرچه تجربیات تلخی در خود دارد.

نکته‌ی دیگری که در کمال تاسف باید بگویم این است که یکی از سرمایه‌های اجتماعی ما سوخت، یعنی رییس هیات مدیره‌ای که می‌توانست اعتبارش را چند برابر کند سوخت. امیدوارم رییس بعدی از این تجربه درس بگیرد. من اینجا به شخصیت حقوقی رییس کار دارم و بنابراین هرگز اسم شخصیتی را نمی‌آورم چون شخصیت مورد اشاره بسیار محترم و ستودنی است، اما در قامت هیات رییسه اصلا اینگونه نیست. امیدوارم این تجربه‌ای برای من و شما باشد تا بدانیم یک سرمایه‌ی اجتماعی که در طول سال‌ها به دست می‌آید چقدر سریع و راحت می‌تواند بسوزد. من خواهش می‌کنم نسبت به دو مساله به هموندان توضیح دهید، یکی جلسه‌ای غیر علنی که با حضور نماینده برگزار شد و مصوبه‌ی پیروی آن که بار مالی داشته و دیگری بیرون کردن یک عضو هیات‌مدیره از جلسه، گرچه در آیین نامه پیش‌بینی شده اما این هنر رییس یک هیات‌مدیره است که بتواند مدیریت بحران کند.

راجع به حساسیت روی بعضی از بخش‌های انجمن، به نظرم بد نیست گزارشی برای رفع ابهام بدهید به خصوص در مورد سه صندوق دهشمندان که چه میزان در این گردش جمع شده و چقدر در جای خود خرج شده و چه مقدار در بخش‌های دیگر هزینه‌شده است و چرا؟ من به عنوان یک هموند مخالفت یا موافقتی نسبت به این هزینه‌ها ندارم اما چرایی آن همیشه در ذهنم وجود دارد. وقتی این چرا پاسخ داده شود برای بسیاری از هموندان رفع ابهام می‌شود.

امیدوارم کسانی که در این گردش هستند و دور بعد نیز خواهند بود روابط بهتری با رسانه‌ها داشته‌باشند و کمی با آن‌ها دوست و مهربان‌تر باشند و توهم توطعه نسبت به رسانه‌ها را نداشته باشند، گرچه رسانه‌ها نیز جهت‌گیری دارند و بی‌طرف نیستند ولی اگر از رسانه‌ها خوب استفاده شود بدون شک برای انجمن بسیار سودمند خواهد بود.

 

گوشه و کنار نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهران

جمشید دارابیان، هموند انجمن زرتشتیان تهران، از بازرسان پرسید: نظر بازرسان را در مورد اتفاق جلسه‌ی گذشته که حق رای دادن به دلیل موضوع واهی سلب شد، چیست؟ در صورتی که شخص نه بی احترامی کرده و نه توهین، در حالی که شخص نکته‌سنجی هست و می‌تواند در نظرات تاثیر داشته باشد.

فرشاد خورشیدیان، بازرس انجمن زرتشیان تهران در پاسخ گفت: در اساس‌نامه این مورد پیش‌بینی شده ولی همان‌گونه که گفته‌شد، می‌توانست مدیریت بحران صورت بگیرد ولی چنین تصمیمی از سوی رییس هیات مدیره، بر اساس نظر شخصی ایشان صورت گرفت.

پیشنهاد می‌کنم جلسه‌ی پرسش و پاسخ گذاشته شود تا به موارد پاسخ داده شود و هموندان در جریان موضوعات قرار بگیرند.

 

پس از خوانده شدن مصوبه‌های مالی درباره‌ی موارد زیر گفت‌وگو شد

اردشیر اورمزدی از تعرفه‌ی آب و برق پذیرشگاه پارسایی گفت: برق و آب پذیرشگاه در سیستم تجاری با تعرفه‌ی چند برابر محاسبه می‌شود و باید پیگیری کرد.

اردشیر اورمزدی به پروژه‌ی گازرسانی جدید در آرامگاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر علمک و کنتور گاز درآرامگاه قصر فیروزه مشترک است و با تقلیل فشار گاز روبرو هستیم از این رو نیاز به کنتور و علمک مستقل برای گاز آرامگاه است. وی در بخشی دیگر گفت: آیا طولانی شدن پروژه‌ی گازرسانی آرامگاه و با توجه به قراردادی که با مشترک گاز داریم بار مالی به انجمن تحمیل نمی‌شود؟

فرشید فرهی‌فر در پاسخ گفت: در پروژه‌ی گازکشی جدید که زمان انجام آن طولانی شده تا زمانی که تاییده‌های اداره گاز را نگیریم گاز همچنان در لوله‌های قدیمی جریان دارد. در این پرژه به همه جای آرامگاه گازرسانی شده است و امیدواریم تا پنجم دی‌ماه این پروژه به پایان برسد در غیر این صورت همچنان گاز در لوله‌های قدیمی وجود دارد. به محض تاییدیه، ظرف 24 ساعت از طرف اداره گاز اقدام به اتصال لوله‌های جدید می‌شود. در ادامه افزود: ما در جریان موارد اجرایی پروژه هستیم و موارد مربوط به قرارداد انجمن با گازکشی را رستم خسرویانی، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران در جریان هست.

اردشیر اورمزدی در بخشی اشاره به تغییرات قیمت تجهیزات پزشکی کرد و گفت: با توجه به تغییر قیمت‌ها می‌توان بعضی از تجهیزات دندانپزشکی را در حجم کلان انبار کرد.
فیروزه ماوندادی در پاسخ به انبار تجهیزات پزشکی گفت: پیش از این مواد مصرفی پزشکی انبار می‌شد ولی یا تاریخ مصرف آن می‌گذشت و یا گاهی زیاد از حد مصرف می‌شد. در حال حاضر مسوول شیفت و حسابدار درمانگاه قبل از پایان مصرف، لیست مواد مورد نیاز را تهیه می‌کنند و برای شش ماه تجهیزات پزشکی را خریداری می‌کنیم.

افشین نمیرانیان، جانشین فرنشین انجمن زرتشتیان تهران در ضمن قدردانی از یادآوری نکات از سوی اردشیر اورمزدی گفت: عنوان کردن هر کدام از موارد در جای خودش مناسب و به جا است. اکنون در حال تصویب مصوبه‌های مالی و تایید فاکتورهاهستیم. هر کدام از این موارد را هنگام مصوب در هر کمیسیون باید طرح کرد.

کامبیز میزانیان، هموند کمیسیون فرهنگی انجمن زرتشتیان تهران، درباره‌ی کپسول‌های آتش‌نشانی که در اختیار اماکن زرتشتیان گرفته است گفت:  با آتش‌نشانی هماهنگ کنیم تا ضمن آموزش استفاده از کپسول‌های اطفای حریق، این کپسول‌ها را برای شارژ خالی  تحویل دهیم.

 

10

از راست، فرامرز پوررستمی، سیما بزرگ‌چمی، فرامرز کشاورزی، بیژن نوشیروانی

 

باشندگی دو تن از هموندان گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران

در این نشست هفتگی، سیما بزرگ‌چمی و فرامرز کشاورزی از هموندان گردش 44 و همچنین فرامرز پوررستمی و بیژن نوشیروانی از کنشگران هازمان زرتشتی باشنده بودند.

یک‌صدوسی‌اُمین نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهران دوشنبه 23 مهرماه 1397 خورشیدی در نبود بهمن تیمساری، منوچهر باستانی، هرمز مهربد، فرهاد کاویانی و فرزاد دهنوی‌زاده و دیر آمدن رستم خسرویانی، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران برگزار شد. این نشست پس از نزدیک به دو ساعت و نیم گفت‌وگو غیرعلنی شد.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

6 پاسخ

  1. آقای فرهاد کاویانی که توسط ریاست اخراج شده. بنابراین غایب محسوب نمیشود.

  2. آقای فرهاد کاویانی که توسط ریاست اخراج شده. بنابراین غایب محسوب نمیشود.

  3. بسیارباعث تاسف است که بخاطر لج و لجبازی حق چند نفر ضایع شود مگر شما منتخب مردم نیستید که از حق جامعه دفاع کنید؟ مگر آن آموزگار بخاطر فرزندان من و شما زحمت نمی‌کشد چطور به خود اجازه می‌دهید که راستی را زیر پا بگذارید؟ مگر سوگند نخورده‌اید؟ از کجا معلوم حق‌ها بیشتر از این پایمال نشده باشد. وای بر ما

  4. بسیارباعث تاسف است که بخاطر لج و لجبازی حق چند نفر ضایع شود مگر شما منتخب مردم نیستید که از حق جامعه دفاع کنید؟ مگر آن آموزگار بخاطر فرزندان من و شما زحمت نمی‌کشد چطور به خود اجازه می‌دهید که راستی را زیر پا بگذارید؟ مگر سوگند نخورده‌اید؟ از کجا معلوم حق‌ها بیشتر از این پایمال نشده باشد. وای بر ما

  5. بیمه بدنه اتومبیل جریمه دیر کرد ندارد .بیمه ایران

  6. بیمه بدنه اتومبیل جریمه دیر کرد ندارد .بیمه ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30