لوگو امرداد
در امرداد 450 می‌خوانیم:

رویدادهای تاریخ‌سازی که در سکوت می‌گذرند

Capture1پیام‌آوری ایرانی که زادگاهش ایران‌زمین است و پیامش جهانی، اما پس از سا ل‌ها تنها یک روز در سالنمای رسمی کشور به نام او ویژه شده است.

پنجم دی سالگرد درگذشت اشو زرتشت بود پیام‌آوری که از این سرزمین برخاست و یکتاپرستی و خداوند یگانه را چندین هزار سال پیش به مردم شناساند اما مانند سال‌های گذشته نه صداوسیما و نه مسوولان بلندپایه‌ی کشور، از او یاد نکردند در حالی که یک روز پیش از آن یعنی 4 دی‌ماه، پیا‌م‌های شادباش زایش مسیح پیامبر از هر سو روان بود. سال‌هاست که زرتشتیان دو بار در سال، روزهای زایش و درگذشت پیامبرشان را چشم به‌راه یادکردی از مسوولان و نهادهای فرهنگی یا دستکم اشاره‌ای به آن در صداوسیما هستند. اشو زرتشت و پیروانش در زادگاه و سرزمین خود سال‌های بسیاری است که نادیده گرفته می‌شوند. هر سال در این دو روز شکِوه می‌کنیم، می‌نویسیم و یادآوری می‌کنیم که ما نیز هستیم و در فرازونشیب تاریخ، فرهنگ پرشکوه ایران را پاس داشتیم اما دریغ… اشک و آهی نیست، اشو زرتشت و پیروانش ماندگارند. چند سالی است که مشاور ریس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، پنجم دی‌ماه به روان پاک اشو زرتشت درود می‌فرستد. وی در پیامش چنین گفت:

به نام خداوند جان و خرد
پنجم دی ماه مصادف است با سالروز درگذشت اشوزرتشت، پیام‌آور راستی، صلح و روشنایی. این روز را به تمام پیروان ادیان توحیدی و ایرانیان عزیز زرتشتی، تسلیت می‌گویم.
هر ایرانی بر خود می بالد که فرزند سرزمین و فرهنگی است که به گواه تاریخ، گهواره ادیان آسمانی، مهد یکتاپرستی و بستر امنی برای یکتاپرستان جهان بوده است. پیام حضرت زرتشت، همچون حضرت محمد (ص)، حضرت موسی، حضرت عیسی، حضرت یحیی و تمام پیام‌آوران آسمانی، جهان‌شمول، انسانی و اخلاقی بود. پرستش اهورامزدا؛ خدای یکتای بی همتا و دانای هستی بخش؛ دوری از کنش بد، ظلمت و پلیدی؛ رعایت حقوق انسان‌ها و راستی و درستکاری، خردورزی، مهرورزی، خیرخواهی عمومی و شادزیستن و شادی آفریدن برای همگان، از آموزه‌های اصلی زرتشت بود.
اوستا (گاهان یا گات‌ها) کتاب آسمانی زرتشتیان است. براساس تعالیم این دین، هدف عالی و نهایی زندگی رسیدن به نور و روشنایی و رسایی و شادمانی است و راه رسیدن به نور و شادی، اندیشه نیک، دانش نیک و آیین راستی است. ..

آنچه در بالا آمده است بخشی از نوشتاری‌ست با عنوان «رویدادهای تاریخ‌سازی که در سکوت می‌گذرند» به قلم فیروزه فرودی که در تازه‌ترین شماره‌ی امرداد چاپ شده است.

متن کامل این نوشتار را در رویه‌ی هفتم (زرتشتیان) شماره‌ی 450 امرداد بخوانید.

«امرداد» شماره‌ی  450 از ‌‌دوشنبه، 20 دی‌ماه، 1400 خورشیدی، در روزنامه‌فروشی‌ها و نمایندگی‌های امرداد در دسترس خوانندگان قرار گرفت.

خوانندگان می‌توانند برای دسترسی به هفته‌نامه‌ی امرداد افزون‌بر نمایندگی‌ها و روزنامه‌فروشی‌ها از راه‌های زیر نیز بهره ببرند.

فروش اینترنتی هفته‌نامه امرداد شماره‌ی 450

اشتراک ایمیلی هفته‌نامه امرداد

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04