لوگو امرداد
علی‌رغم باخت مقابل پیکان

جوانان زرتشتی یزد شایستگی خود را نشان دادند

 تیم جوانان زرتشتی یزد در 107 دقیقه رقابت با پیکان، علی‌رغم پذیرفتن شکست، به شایستگی واپسین دیدار دور مقدماتی لیگ برتر را به پایان رساند.

هفته هجدهم و پایانی مرحله‌ی مقدماتی پیکارهای والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران، جام «سردار دل‌ها» دیروز (پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه) با برگزاری چهار دیدار در شهرهای اصفهان (دو دیدار)، تهران و رفسنجان پیگیری شد. خانه والیبال تهران در آخرین میزبانی خود در مرحله‌ی گروهی لیگ برتر والیبال، از ساعت 14 پذیرای دیدار دو تیم پیکان و جوانان زرتشتی یزد بود. جوانان زرتشتی یزد در واپسین دیدار دور مقدماتی به مصاف تیم پیکان رفتند که با قرار گرفتن در جایگاه چهارم یکی از تیم‌های قدرتمند دور مقدماتی بوده است. در این دیدار شاگردان فتوحی‌پور در تیم جوانان زرتشتی یزد بدون تاثیرپذیری از نام حریف خود پای به میدان نهادند و در تمامی ست‌ها تا امتیاز 10 بازی پایاپای را با حریف خود به نمایش گذاشتند و این نشان از پیشرفت تیم جوانان زرتشتی یزد نسبت به بازی‌های قبل مقابل تیم‌های بالای جدول دارد، چرا که تیم جوانان زرتشتی در بازی‌های گذشته با حریفان قدر در کسب امتیازات ابتدای بازی ناموفق عمل می‌کرد و با وجود ارایه‌ی بازی خوب در ادامه‌ی ست‌ها، جبران امتیازات سخت می‌نمود. عاملی هم که وجه تمایز این دو تیم در این بازی بود، تجربه‌ی بیشتر بازیکنان پیکان در بازی در لیگ برتر بود. تیم جوانان زرتشتی یزد ست‌های نخست، دوم و چهارم را با امتیازات 25 بر 16، 25 بر 15 و 25 بر 13 به حریف تهرانی خود واگذار کرد و ست سوم این بازی شایستگی‌های تیم جوانان زرتشتی را بیش از پیش نشان داد، جایی که جوانان زرتشتی یزد موفق شدند حریف نامی خود را با زدن سرویس‌های خوب و بازی هماهنگ و بدون نقص با نتیجه 25 بر 14 شکست دهند. این در حالی بود که تیم پیکان در بازی مقابل تیم‌های پایین‌تر از خود در جدول رده‌بندی (پنجم تا دهم) در دو بازی رفت و برگشت (مجموع 12 بازی) پیش از این بازی تنها دو ست (مقابل بانوان و رامین و مس رفسنجان) را واگذار کرده بود. در این دیدار که 107 دقیقه به درازا انجامید، کبری رضایی و منیژه صادقی ناظر فنی و داوری بودند. فرحناز قویدل و لادن آهنگران نیز به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت این بازی را بر دوش داشتند.
فتوحی‌پور پس از پایان بازی به خبرنگار امرداد گفت: «از عملکرد بازیکنانم راضی هستم، در این بازی واقعا خوب بودند به‌ویژه در ست سوم که سرویس‌های خوبشان مهم‌ترین عامل برتری تیم ما بود» وی ادامه داد: «با توجه به پایان بازی‌های تیم ما در لیگ برتر، تمرینات تیم تا پایان سال تعطیل خواهد بود و از آنجایی که بازیکنان یزدی تیم در لیگ استانی حضور خواهند داشت، تمرینات آنها از 15 فروردین‌ماه سال آینده مجدد آغاز خواهد شد». تیم جوانان زرتشتی یزد نخستین باشندگی‌اش در لیگ برتر را تجربه کرد و در بیشتر بازی‌ها گرچه پیروز میدان نبود ولی بازی پایاپای و خوبی را با حریفان خود به نمایش گذاشت و به یقین در صورت حمایت از این تیم جهت ماندگاری در لیگ برتر، در فصل‌های آینده نمایش‌های بهتر همراه با کسب نتایج درخشان‌تر را از این تیم شاهد خواهیم بود. نیلوفر رشیدی سرمربی شایسته‌ی تیم پیکان نیز در پایان بازی به همین موضوع اشاره داشت و گفت: «تیم جوانان زرتشتی یزد تیم خیلی خوب با پتانسیل بالایی است که اگر حمایت شود در دوره‌های بعدی حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت».
جدول لیگ برتر زنان در پایان مرحله گروهی بدین شرح است:
1. سایپا / 17 برد و 50 امتیاز
2. ذوب‌‌آهن اصفهان / 16 برد و 47 امتیاز
3. باریج‌اسانس کاشان / 15 برد و 47 امتیاز
4. پیکان / 12 برد و 36 امتیاز
5. مس رفسنجان / 8 برد و 25 امتیاز
6. مهرسان / 8 برد و 23 امتیاز
7. ستارگان فارس / 6 برد و 18 امتیاز
8. ریف اصفهان / 5 برد و 15 امتیاز
9. جوانان زرتشتی یزد / 3 برد و 9 امتیاز
10. بانوان ورامین / بدون برد و امتیاز
بیست‌ویکمین دوره ی پیکارهای والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران جام «سردار دل‌ها» از روز پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه با حضور 10 تیم آغاز شده بود و تیم‌های جوانان زرتشتی یزد، سایپا، ذوب‌آهن اصفهان، پیکان، ستارگان فارس، مس رفسنجان، مهرسان، باریج اسانس کاشان، ریف اصفهان و هیات والیبال ورامین 10 تیم حاضر در این رقابت‌ها بودند، مرحله مقدماتی لیگ برتر زنان سال 1400 به صورت رفت و برگشت و یک هفته روزهای پنج‌شنبه و یک هفته روزهای دوشنبه و پنج‎شنبه با برگزاری 90 دیدار انجام شد. پیش از این قرار بود در پایان رقابت‌های مقدماتی هشت تیم برتر به مرحله پلی‌آف صعود کنند و مراحل پلی‌آف لیگ برتر زنان سال 1400 تا تعیین جایگاه نهایی هشت صعودکننده ادامه یابد ولی با تغییرات صورت گرفته تنها چهار تیم سایپا تهران، ذوب‌آهن اصفهان، باریج اسانس کاشان و پیکان به عنوان چهار تیم برتر به مرحله پلی‌آف صعود کردند؛ مرحله پلی‌آف لیگ برتر زنان سال 1400 از 16 تا 21 بهمن‌ماه با حضور چهار تیم سایپا تهران، ذوب‌آهن اصفهان، باریج اسانس کاشان و پیکان تهران به میزبانی سالن فدراسیون والیبال برگزار خواهد شد.
فرتورهای بازی تیم جوانان زرتشتی یزد و پیکان تهران را که به کوشش پرتو جغتایی تهیه شده است با هم می‌بینیم :

ZartoshatPAYKAN 2 1

ZartoshatPAYKAN 5 2

ZartoshatPAYKAN 7 1

ZartoshatPAYKAN 9 1

ZartoshatPAYKAN 14

ZartoshatPAYKAN 23

ZartoshatPAYKAN 24

ZartoshatPAYKAN 26

ZartoshatPAYKAN 28

ZartoshatPAYKAN 29

ZartoshatPAYKAN 32

ZartoshatPAYKAN 37

ZartoshatPAYKAN 40

ZartoshatPAYKAN 55

ZartoshatPAYKAN 63

ZartoshatPAYKAN 70

ZartoshatPAYKAN 73

فرتور از پرتو جغتایی است.
1719

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-01