لوگو امرداد
به دنبال برگزاری نمایشگاه «ایران: مهد تمدن»

دیدار مدیر موزه‌ باستا‌ن‌شناسی آلیکانته با مدیر موزه‌ ملی ایران

مدیر موزه‌ی باستا‌ن‌شناسی آلیکانته با هیات همراه در سفر به ایران با مدیر موزه‌ی ملی ایران دیدار کرد.

به دنبال برگزاری نمایشگاه «ایران: مهد تمدن» در موزه باستان‌شناسی الیکانته در اسپانیا و توافق‌های به‌ عمل آمده مبنی بر نمایش متقابل آثار این موزه در ایران، دکتر جوزپ آلبرت کورتس گاریدو، مدیر موزه‌ی باستان‌شناسی الیکانته به همراه دکتر جورج آگاتانجلو سولر دیاز، مسوول نمایشگاه‌های این موزه و استاد دانشگاه الیکانته به ایران سفر کردند و در روز های سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه ۱۱، ۱۲و۱۳ تیرماه ۱۳۹۸ خورشیدی، با دکتر جبرییل نوکنده مدیرکل موزه‌ی ملی ایران دیدار کردند.

 به گزارش روابط عمومی موزه‌ی ملی ایران، در این دیدار در نشستی دو طرف، همراه با چند تَن از کارشناسان موزه‌ی ملی ایران به بحث و تبادل دیدگاه درباره‌ی چگونگی برگزاری نمایشگاه مشترک و کارهای اجرایی آن پرداختند.

 مسوولان موزه‌ی باستان‌شناسی آلیکانته با بازدید از محل برگزاری نمایشگاه آینده به بررسی توانمندی‌ها و امکانات موزه‌ی ملی ایران در برپایی نمایشگاه، طراحی فضای داخلی، طرح محتوایی، کاتالوگ و … پرداختند.

جبرئیل نوکنده با ابراز خرسندی از آغاز کارهای اجرایی  در برگزاری نمایشگاه اسپانیا در تهران گفت: برپایه‌ی برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و توافق دو طرف نمایشگاه «میراث باستان‌شناسی شرق اسپانیا: گزیده‌ای از موزه‌ی باستان‌شناسی الیکانته» با نمایش بیش از ۲۸۰ اثر تاریخی- فرهنگی در آغاز مهرماه 1398 خورشیدی، در موزه‌ی ملی ایران گشایش خواهد یافت.

نیاز به یادآوری است که گروه اسپانیایی افزون‌بر ملاقات‌هایی با مدیر موزه ملی ایران، در نشست‌های مشترک با حضور محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی، محمدرضا کارگر، رییس‌کل امور موزه‌ها و اموال منقول تاریخی فرهنگی ، سیدعلی پاکدامن مدیرکل دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امورخارجه، ادواردو لوپز بوسکتس سفیر پادشاهی اسپانیا شرکت کرد و در این دیدارها تیم اسپانیا گزارشی از وضعیت نمایشگاه «ایران: مهد تمدن» ارایه داد و علت موفقیت این نمایشگاه را برپایه‌ی میزان استقبال و آمار بالای ۶۰ هزار تَن بازدیدکننده در سنجش با زمان مشابه دیگر نمایشگاهای موقت خود ارزیابی کردند.

در ادامه برای گسترش سطح روابط فرهنگی دو موزه سرفصل‌های پژوهشی مشترک، نمایشگاه‌های آینده و… از سوی دو طرف مطرح شد.

در این سفر کاری، گروه اسپانیایی افزون‌بر موزه‌ی ملی ایران از مجموعه‌های فرهنگی تاریخی نیاوران، گلستان، بازار تهران و میدان مشق بازدید کردند.

2

3

4

5

6

7

8

9

10

فرتور رسیده است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06