لوگو امرداد
گزارش از هشتمین نشست گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران

حسابرسی انجمن؛ پیش یا پس از برگزاری مجمع همگانی

نشست هشتم گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران پیش از ورود به دستور نشست با پرسش بازرس انجمن و جویا شدن از روند اجرایی تنظیم قرارداد با حسابرس و چگونگی وضعیت حسابرسی آغاز شد.

– فربد فرهی یزدی بازرس انجمن زرتشتیان تهران پرسید: آیا تنظیم قرارداد با موسسه‌ی حسابرسی رسمی انجام شد و درباره چگونگی انجام کار چه تصمیمی گرفته شده است؟

– افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران در این باره توصیحاتی را بازگو کرد: در نشستی که با موسسه‌ی مربوطه داشتیم بنا شد اسناد مورد نیاز تا امروز (دوشنبه) آماده و در اختیار تیم قرار داده شود. همچنین در این نشست گفته شد، با توجه به این که وی حسابرس رسمی است در صورتی که حسابرسی انجام شود، موظف است یک نسخه از گزارش را به جامعه‌ی حسابرسان رسمی ارایه بدهد. تقریبا نتیجه و نظریه‌ی نهایی حسابرسی را می‌داند و احتمالا درباره‌ی خیلی از مسایل نمی‌تواند اظهار نظر کند و این باید در گزارش حسابرسی ذکر شود.
فرنشین گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران افزود: خوشبختانه یا متاسفانه مصوبه‌ی هیات‌مدیره تاریخ دار نیست و انجام حسابرسی را می‌توان به بعد از مجمع واگذار کرد ولی نمی‌خواهیم به این راهکار برسیم. به هر حال مقدمات کار در حال انجام است و تحت هر شرایطی زودتر از 10 اردیبهشت‌ماه حسابرسی انجام نخواهد شد پس در هفته‌ی آینده تعیین تکلیف خواهیم کرد.
فرهی گفت: انجام حسابرسی قبل از برگزاری مجمع یا پس از آن چه تفاوتی در عملکرد آن دارد؟
افشین نمیرانیان در پاسخ گفت: نحوه‌ی ارایه‌ی گزارش متفاوت خواهد بود. پس از برگزاری مجمع چون فرصت و زمان دارند تمرکز فقط بر گزارش نخواهد بود بلکه با حوصله و زمانی که خواهند داشت تمرکز بر روی ارایه‌ی بهبود روش‌ها خواهد بود، مجموعه‌ای از اطلاعات و پیشنهادها را ارایه می‌دهند.

مصوبه‌های کمیسیون موقوفات:

  • مصوب شد اجاره بهای واحد یک ساختمان خسروان به نشانی خیابان ستارخان، خیابان رمضان‌زاده تعدیل شود.

مصوبه‌های کمیسیون روابط عمومی و امور اجتماعی:

  • امضا کنندگان کارت شناسایی زرتشتی به نام‌های زیر مشخص شد: (پنج تن از هیات‌مدیره کارت شناسایی زرتشتی را باید امضا کنند.)
  1. مهردخت شهریاری
  2. افشین نمیرانیان
  3. فیروزه ماوندادی
  4. رستم خرمدین
  5. فرامرز کشاورزی
  6. شاه‌بهرام سیروسی
  7. رامین خسروی

– فرشاد فرهی‌فر از کمیسیون روابط عمومی درخواست کرد تا در آیین‌نامه تجدید نظر شود چرا که در زمان فترت هفت نفر که حق امضا داشتند در انجمن حاضر نمی‌شدند و کارهای مردم انجام نمی‌شد.

– فربد فرهی‌یزدی، بازرس انجمن زرتشتیان تهران: لزوم این که افرادی از هیات مدیره‌ی انجمن، زرتشتی بودن را تایید می‌کنند به چه دلیلی است؟ شاید جامعه 21 هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن را بشناسند ولی آیا 21 هموند هیات‌مدیره همه‌ی جامعه‌ی زرتشتی را می‌شناسند؟

– افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران: به نظر من هم خیلی لزومی ندارد و روابط عمومی اگر نیاز هست به این آیین‌نامه نیز رسیدگی کند.

  • بندهای آیین نامه‌ی کمیسیون روابط عمومی و امور اجتماعی خوانده شد و پس از بررسی پیشنهادها و نکته نظرها مصوب شد.
  • مصوب شد مبلغ 700 میلیون ریال کمک‌های مردمی برای هم‌میهنان سیل‌زده از سوی انجمن زرتشتیان تهران در اختیار رستم نودینی در یزد قرار گیرد تا زیر نظر کمیسیون روابط عمومی کالاهای مورد نیاز خریداری و به همراه دیگر کالاهای غیر نقدی فرستاده شود.

– کامبیز میزانیان، هموند کمیسیون روابط عمومی پیشنهاد داد که همیاری غیرنقدی انجمن زرتشتیان تهران نیز به مبلغ نقدی کمک‌های مردمی افزوده شود تا به یک باره کالاهای مورد نیاز تهیه و بارگیری شده به سمت استان خوزستان حرکت کند چرا که برای بار دوم انتقال بار به عهده‌ی انجمن خواهد بود.

– رامین خسروی، فرنشین کمیسیون روابط عمومی درباره‌ی مشارکت انجمن زرتشتیان تهران در همیاری گفت: کمیسیون روابط عمومی با حضور خزانه‌دار و فرنشین انجمن تشکیل شد بنا بر این بود که مبلغی از سوی انجمن به عنوان همیاری پرداخت شود. رایزنی با فرنشین کمیسیون مالی و فرنشین انجمن و خزانه‌دار شد و نتیجه آن شد که مبلغ پرداختی با توجه به شرایط مالی انجمن، نهایی شود.

– افشین نمیرانیان در این باره گفت: پیشنهاد مشخص را باید فرنشین کمیسیون مالی مطرح کند. وی با اشاره به واریز 50 میلیون ریال کمک نقدی انجمن اشا به حساب جمعیت هلال‌احمر افزود: انجمن زرتشتیان تهران اگر تصمیم به همیاری در مراحل بعدی را داشته باشد شاید بهتر این است که از طریق نهادی مانند هلال‌احمر اقدام کند.

– بابک شهریاری، هموند انجمن زرتشتیان تهران: بزرگترین کمک انجمن استفاده از اعتبار خودش برای جذب کمک‌های نقدی و غیرنقدی است. این وظیفه‌ی انجمن است که توانسته خیراندیشان را به نیازمندان وصل کند.

– کامبیز میزانیان: این اعتبار جامعه‌ی زرتشتی بوده که مردم به آن اعتماد کردند.  

– فرشاد فرهی‌فر، هموند گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران، همیاری انجمن در زمانی دیگر را پیشنهاد داد: درباره‌ی همیاری انجمن زرتشتیان تهران تامل کنیم. می‌توان در مراحل بعدی انجمن از اعتبار مالی خودش استفاده کند. انجمن زرتشیان تهران می‌تواند در چند مرحله دیگر و بنا بر نیازسنجی روز اقدام کند.

*کالاهای گردآوری شده برای کمک به هم‌میهنان آسیب‌دیده از سیل سه‌شنبه سوم اردیبهشت‌ماه 1398 خورشیدی از خانه‌ی فرهنگ و هنر زرتشتیان تهران بارگیری شد و به نام پیشکش جامعه‌ی زرتشتیان به سمت یزد حرکت کرد. گزارش کامل آن بر روی تارنمای امرداد قرار گرفته است.

مصوبات کمیسیون فرهنگی و دینی:

  • پیرو درخواست نامه‌ی دبستان جمشیدجم پرداخت مبلغ 25 میلیون ریال برای برگزاری سدره‌پوشی مصوب شد. ( 17 دانش‌آموز پنج‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه 1398 خورشیدی در سدره‌پوشی گروهی شرکت می‌کنند.)
  • پیرو درخواست نامه‌ی دبستان گیو پرداخت مبلغ 30 میلیون ریال برای برگزاری گهنبار مصوب شد.
  • پرداخت مبلغ 20 میلیون ریال برای برگزاری مراسم سدره‌پوشی در تاریخ 13 اردیبهشت‌ماه 1398 به مدرسه‌ی گیو مصوب شد. (12 دانش‌آموز پایه‌ی ششم دبستان دخترانه‌ی گیو آدینه 13 اردیبهشت‌ماه سدره‌پوش می‌شوند. مبلغ هزینه‌ی سدره‌پوشی 12 میلیون تومان برآورد شده که خانواده‌ها و شماری از پارسیان هند تامین می‌کنند.)

مصوبه‌های کمیسیون مالی:

  • پرداخت سود حسن انجام کار قرارداد لوله‌کشی گاز قصر فیروزه با شرکت عمران ترسیم پرشین به مبلغ 32 میلیون و 600 هزار ریال.
  • پرداخت هزینه‌ی ترکیدگی منبع آبگرم‌کن خانه‌ی جوانمردی به مبلغ 5 میلیون و 800 هزار ریال.
  • پرداخت 4 میلیون ریال هزینه‌ی سبد گل برای آیین یکی از درگذشتگان.
  • پرداخت مبلغ 595 میلیون ریال هزینه‌ی سرویس مدارس در فروردین‌ماه 1398.
  • پرداخت هزینه‌های آموزگاران حق‌التدریس دینی در دو مورد به میزان 192 ساعت به مبلغ 24 میلیون ریال و 144 ساعت به مبلغ 18 میلیون ریال.
  • پرداخت هزینه‌های بانکی در فروردین 1398 به مبلغ 390 هزار ریال.
  • هزینه‌های صدابرداری آیین اوستاخوانی جشن فروردین‌گان به مبلغ 4 میلیون ریال.
  • هزینه‌ی خرید مخزن 240 لیتری پسماند برای درمانگاه یگانگی به مبلغ یک میلیون و 2 هزار و 800 ریال.
  • مجموع درآمد اسفندماه 1397 درمانگاه یگانگی به مبلغ 794 میلیون و 965 هزار ریال.
  • هزینه‌ی لابراتوار دندان‌سازی جمعا به مبلغ 54 میلیون و 400 هزار ریال.
  • هزینه‌ی کارکرد دندان‌پزشکان در ماه اسفند به مبلغ 213 میلیون و 826 هزار ریال.
  • هزینه‌ی تمدید پنج ساله‌ی دامنه‌ی سایت انجمن زرتشتیان تهران به مبلغ 144 هزار ریال.
  • مبلغ 200 میلیون ریال برای خرید کالاهای مورد نیاز دندان‌پزشکی.
  • پرداخت مبلغ 18 میلیون 565 هزار ریال هزینه‌ی پرداخت عدم خلافی ساختمان خرمن گیو.
  • پرداخت هزینه‌ی نظافت خانه‌ی فرهنگ و هنر در دو نوبت اسفندماه 1397 به مبلغ یک میلیون ریال.

مصوبه‌ی کمیسیون خدمات:

  • پرداخت مبلغ 15 میلیون ریال بابت دستگاه رای‌گیری در وجه شایان دولت‌زاده (طراح و سازنده‌ی دستگاه).

مصوبه‌ی هیات رییسه:

  • مبلغ 100 میلیون ریال بابت لای‌روبری قنات قصر فیروزه پرداخت شد. جزییات در قرارداد مالی نوشته شده که به تایید کمیسیون مالی رسیده است.

گزارش کمیسیون موقوفات:

  • درباره‌ی قصر فیروزه از تمام روسای انجمن و تمام کسانی که در جریان موضوع قرارداد هستند، برای هم‌اندیشی دعوت می‌شود.

گزارش کمیسیون ساختمان:

 بهمن تیمساری فرنشین کمیسیون ساختمان انجمن زرتشتیان تهران درباره‌ی روند اجرایی ساختمان روانشاد خرمن گیو گزارش داد:
عملیات اجرایی ساختمان خرمن گیو رو به پایان است به گونه‌ای که با تهیه‌ی پنجره و نصب درهای داخلی، کلید و پریزها، شیرآلات، پکیج ورادیاتورها، ساختمان به بهره‌برداری خواهد رسید. وی با اشاره به تاریخ‌دار بودن تجهیزات نام‌برده شده (گارانتی) افزود: بهتر است نصب این موارد برشمرده که دارای گارانتی هستند با فاصله‌ی کم از زمان بهره‌برداری باشد و به این ترتیب ریسک سرقت آنها را در زمان خالی بودن ساختمان کمتر می‌کنیم.
فرنشین کمیسیون ساختمان در ادامه درباره‌ی برنامه‌ریزی پایانی این پروژه گفت: همچنین برنامه‌ریزی و هماهنگیِ کارهای اداری پایان کار و اقدام‌های لازم برای یافتن مستاجر باید پیش‌بینی شود. از سوی دیگر چون پرداختی‌های انجام شده به پیمانکار تاکنون به صورت بخشی از هزینه‌ها بوده و تا تکمیل کار و تست به صورت علی‌الحساب است، پس بابت تامین منابع مالی مخارج باقی‌ مانده و نیز تسویه حساب با پیمانکار با توجه به بودجه‌بندی گردش 44 باید پیش‌بینی‌های لازم انجام شود.

گزارش از قنات قصرفیروزه:

-به دنبال پرسش فرشاد خورشیدیان، بازرس انجمن زرتشتیان تهران، درباره‌ی چگونگی ساختار قنات قصرفیروزه، بابک شهریاری، دبیر کمیسیون خدمات گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران که پیشینه‌ای در نظارت بر لای‌روبی قنات قصرفیروزه نیز دارد، آمار تقریبی از ساختار قنات قصرفیروزه را گزارش داد: نزدیک به 10 کیلومتر مسیر قنات است که هر 25 متر یک میله احداث شده، با سازه‌ی 400 میله قنات و متوسط ارتفاع 60 متری روبرو هستیم. با محاسبه‌ متوجه می‌شویم، ارزش این سازه هیدرولیک بیش از میلیارد تومان است. با توجه به ارزش آب‌دهی این قنات چیزی بیش از 1000 میلیارد تومان ارزش امتیاز آب‌دهی این قنات است . سرمایه‌ای با این ارزش، شایسته است که انجمن زرتشتیان تهران شخصی کارشناس به عنوان میراب استخدام کند. در این صورت یک نفر مشخص هر روز در منطقه رفت‌وآمد می‌کند و در منطقه شناخته می‌شود. همچنین حضور میراب و پیگیری در نگهداری و سرکشی به سازه‌ی قنات، مالکیت انجمن زرتشتیان تهران را برمنطقه تثبیت می‌کند. این 400 میله قنات‌ها باید شناسنامه‌دار شود. این میله قنات‌ها اکثرا با سطح زمین هم‌تراز هستند. زمانی‌که سیلاب جاری می‌شود سنگلاخ به داخل قنات سرازیر می‌شود. خطر سقوط جانور نیز پیش‌بینی می‌شود. عبور و گذر در کانال 10 کیلومتری قنات برای لای‌روبی و یا بیرون آوردن جانوری که به قنات سقوط کرده، به سختی امکان‌پذیر است. راهکار این است که دهانه‌ی ‌قنات را به گونه‌ای از سطح زمین بالاتر ببریم.

وی افزود: نمی‌توان از یک شخص توقع داشت که هم کارهای مدیریتی آرامگاه را انجام دهد و هم به قنات رسیدگی کند، این کار شدنی نیست و این چنین می‌شود که سازه‌ی چند هزار میلیاردی در معرض آسیب هست و پیاپی هیات‌مدیره مصوبه مالی می‌گیرد.

-خدامراد مزداپور، هموند گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران، درباره‌ی مدیریت آرامگاه قصرفیروزه پیشنهاد داد: مدیریت قصرفیروزه را باید به سه گروه اجرایی سپرد. گروهی به کارهای اداری قصرفیروزه مربوط به منطقه و شهرداری را رسیدگی کنند. گروهی به کارهای دینی در قصر بپردازند و گروهی کارهای قنات و کشاورزی را انجام دهند.

-فرهاد کاویانی، هموند گردش 43 انجمن زرتشتیان تهران با تجربه‌ی کار در سازمان آب و فاضلاب و آشنا به موقعیت قنات در باره‌ی نگهداری از قنات پیشنهاد داد: گردش 43 همین مشکل بوجود آمد و در پی آن مصوبه‌هایی هم دوفوریتی در هیات مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران گرفته شد. پیشنهاد من این بود که اگر امکان دارد یک نفر قنات را همیشگی سرکشی کند و صورت وضعیت آن را گزارش دهد، سه ماه یک‌بار از سر منشا، سرچشمه تا به آخر در گالری قنات حرکت کرده و میله‌ها را شماره‌گذاری کند و وضعیت هر میله را به شماره اعلام کند که در انجام کار دوباره کاری نشود. میله‌ای که خراب شده و آسیب دیده را بی‌گمان باید سریع درست کرد تا خرابی گسترده نشود، ولی یک میله را چند بار باید درست کرد؟

نشست هشتم هیات‌مدیره‌ی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران در نبود سیما بزرگ‌چمی، فرهاد کشاورزی و فرانک زنده‌نوش دوشنبه دوم اردیبهشت‌ماه 1398 خورشیدی از ساعت 19 آغاز شد و نزدیک به دو ساعت و نیم به درازا کشید.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. آن را که حساب پاک است، از حسابرسی چه باک است.
    چرا حسابرسی الان انجام نشود که گزارش آن به مجمع داده شود؟ مجمع حق دارد با چشم باز و حساب رسمی به صورتحسابهای سال قبل رای تایید بدهند. البته بهتر است ریاست و خزانه دار دوره قبل نیز حاضر و پاسخگو باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09