لوگو امرداد

سه نیک اشوزرتشت در سخنرانی برنده‌ی اسکار

سه نیک اشوزرتشت در سخنان برنده‌ی اسکارهنگام اهدای جایزه بهترین تدوین به فیلم «راپسودی بوهمی» (‌حماسه کولی) در آیین اسکار٢٠١٩، جان ا‌وتمن برای دریافت جایزه و سخنرانی در جایگاه قرار گرفت. وی سخنانش را با جمله مشهور اشوزرتشت «پندار نیک، گفتار نیک، کردار نیک» به پایان رساند.

به گزارش یورو نیوز، فیلم راپسودی بوهمی جایزه بهترین تدوین را از آن خود کرد. جان آتمن هنگام دریافت جایزه در پایان صحبت هایش به نقل از آموزه‌های زرتشت گفت: «پندار نیک، گفتار نیک، کردار نیک». فردی مرکوری، که فیلم راپسودی بوهمی زندگی او را روایت می‌کند، خواننده بریتانیایی از خانواده‌ای زرتشتی و از پارسیان هند بود.

گزاره‌ی «پندار نیک، گفتار نیک، کردار نیک» در فیلم «راپسودی بوهمی» هم بارها بازگو می‌شود؛ در این فیلم همچنین اشاره شده که خانواده‌ی فردی مرکوری از تبار زرتشتیان هند هستد که هزار سال پیش از ایران به هند می‌روند.

فیلم راپسودی بوهمی درباره زندگی «فردی مرکوری»، خواننده‌ی پرآوازه‌ی بریتانیایی است که خانواده‌ی زرتشتی‌اش از هند به بریتانیا مهاجرت کرده بودند.

فیلمی که برنده‌ی اصلی مراسم اسکار ۲۰۱۹ بوده و افزون بر جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد نقش اول، توانست جوایز بهترین تدوین، بهترین صدابرداری و بهترین تدوین صدا را از آنِِ خود کند.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

2 پاسخ

  1. درود بر ایران و ایرانی،درود بر زرتشتیان گرامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09