لوگو امرداد
ادامه مبحث حذف پول (بخش نوزدهم)

اولین گام‌های تاسیس انجمن بین‌المللی تمدن معنویت

140009101216262624173964نه ۱۴۳۱ و نه ۲۰۵۲، بلکه ۱۴۰۱ و ۲۰۲۲،‌ شاید زمان آغاز نخستین گام‌ها باشد،‌ و در حالی‌که طی مذاکراتی با دوستان و دریافت نقطه نظرات عزیزان اقدام می‌شد،‌ نوید انجام شدن این کار را برای ۳۰ الی ۵۰ سال آینده امکان‌پذیر می‌دانستند،‌ ولی به نظر می‌رسد آغاز این تلاش شاید با پاسخ‌های مثبتی از طرف دوستان مواجه شده‌، و با برداشته شدن گام‌هایی به جلو،‌ امکان تحقق این مهم در حال فراهم شدن است، و یا اینکه در شرایط سخت و ناممکن، امکان دارد به تاخیر بیافتد، و در حال حاضر باید همچنان به مطالعات در این زمینه ادامه داد و کارهای اجرایی را باید به آینده موکول نمود. از سوی دیگر شاید به سختی بتوان گفت: با افتخار و سعادت برداشته شدن اولین گام‌های تاسیس انجمن بین‌المللی تمدن معنویت را خدمت جامعه بشریت عرض نموده و پاسخ مثبت چند تن از یاوران را در این مهم و آغاز فعالیت‌های مقدماتی را به فال نیک گرفته، و امید است بتوان این مراحل را با دقت، صحت و دیدگاه‌های واقعی و موثر جهت به اجرا در آوردن آرمان‌های توسعه پایدار تمدن بشریت به جلو برد. لازم به توضیح است که طی مذاکرات انجام شده، و مشاوره‌های دریافت شده، مناسب‌تر دیده شد که در بدو امر،‌ اقدام به تاسیس انجمن بین‌المللی تمدن معنویت به صورت هیات مدیره و یا هیات امنائی شود و امور پیش‌بینی شده بر مبنای منشور تمدن معنویت و همچنین مرام‌نامه انجمن بین‌امللی تمدن معنویت به جلو برده شود. از آنجایی‌که پیش‌بینی می‌شود این مسوولیت مهم از عهده این انجمن مردم‌نهاد نیز در نهایت خارج بوده و شایسته است که توسط یک سازمان دولت نهاد ادامه یافته و کارهای صرفاً اولیه و برای شروع به این انجمن واگذار شود،‌ لذا پس از تاسیس آن سازمان مقتدر،‌ این انجمن بایستی منحل شده و کلیه امکانات و دارایی‌های آن به سازمان جدیدالتاسیس انتقال یابد. اجمالاً ارایه پیش‌نویس منشور تمدن معنویت که شامل خلاصه اهداف و نکات مهم این منشور است، شاید بتواند در شروع به این دیدگاه، مفاهیم تکمیل‌کننده‌ای را اضافه نماید. لازم به توضیح است که تمامی مقالات منتشره و یا اقداماتی که از طرف هیات موسس این انجمن از این تاریخ به بعد صورت می‌پذیرد به رویت و تایید اعضای هیات موسس رسیده و تا طی شدن مراحل قانونی، کار ادامه می‌یابد.

پیش‌نویس منشور تمدن معنوی

الف- اهداف

۱-استقرار توسعه پایدار از دیدگاه‌های اقتصادی و اجتماعی در جامعه بشریت و پایه‌ریزی انقلاب چهارم جهانی.
۲-ارج‌گذاری و دستیابی به اقتصاد ارزش محور که در آن تمامی معیارهای معنوی و مادی در جایگاه واقعی و همیشگی خود قرار گیرند.

ب- کلیات

ماده ۱- حرکت بسوی تمدن معنویت بر محور انجام فعالیت‌های خردمندانه، اجتماعی، اقتصادی، غیرسیاسی و غیرانتفاعی بوده و هیچگونه تاثیرپذیری و یا تاثیرگذاری از و یا بر روی هیچ حزب و دسته سیاسی نداشته و به هیچ حزب و دسته سیاسی وابستگی ندارد.
ماده ۲- هدف نهایی تحقق تمدن معنویت و استمرار در پیاده‌سازی این مهم به صورت یک الگو در جهان بوده و قصدی جهت انجام فعالیت‌های برون‌مرزی نداشته و صرفاً همانگونه که مهد تمدن در جهان بوده‌ایم بار دیگر خبرگی خود را بعنوان الگو تمدن معنویت و پیش‌قراولی آن، این امر را به عنوان سرلوحه کار در جهان به نمایش و اجرا گذارده،‌ تا تاسیس سازمان مقتدر بین‌المللی تمدن معنویت در کشور عزیزمان که این رسالت را بطور کامل عهده‌دار شود و به این صورت جایگاه بین‌المللی این فعالیت‌ها به سرانجام برسد.

ج- سرفصل بسیار مهم اصول و مفاهیم دینی

ماده ۳- با توجه به مطرح شدن ایده اولیه تمدن معنویت در مباحث گوناگون این تحول تا به‌حال،‌ ادیان الهی که دارای نقطه نظرات بسیار ارزشمند در تمدن معنویت هستند، دارای جایگاه بسیار ویژه‌ای در این ساختار و فعالیت‌های آن بوده، و با اهمیت و الویت خاصی مورد توجه قرار خواهند گرفت.

د- علوم و مکاتب سیاسی و سایر علوم موثر برتمدن معنویت

ماده ۴-همان‌طوری‌که در ماده یک این منشور تاکید گردید این منشور کاملاً غیرسیاسی بوده و این موضوع همواره بایستی رعایت شود. تنها نکته قابل ذکر این است که مرز تعادلی بین سیاست و جایگاه آن در تمدن معنویت و اینکه،‌ مکاتب،‌ مفاهیم و جایگاه فعالیت‌های سیاسی را نمی‌توان در این مقاطع تعریف نمود و این یکی از مقولات سنگین و پیچیده‌ای بوده که به خبرگان علوم سیاسی واگذار می‌شود و در آینده این مفاهیم با وضوح بیشتری توسط این بزرگان بهتر و با دقت بیشتری قابل تعریف است و تا آن زمان همواره مشاوره‌های با ارزشی در این مقولات از خبرگان این مقوله در فعالیت‌های تمدن معنویت، به منظور صرفاً آگاهی بیشتر از این مقولات، دریافت خواهد گردید.
ماده۵-از آنجایی‌ که بسیاری از مفاهیم علمی و کاربردی در علوم موثر بر تمدن معنویت و همچنین فرهنگ روزمره در جهان بعد از تمدن معنویت دچار تغییراتی خواهد شد، و مرزهای تعادلی جدیدی نتیجه آن خواهد بود، لذا این موارد را به تلاش خبرگان هر رشته واگذار کرده،‌ و از تعیین و تعریف شاید غیرمنطقی و زودهنگام آنها بایستی خودداری می‌شود.

ه – رعایت اخلاقیات، شئونات معنوی و علوم مدیریتی

ماده ۶-از آنجایی که یکی از نقاط برجسته، افتخارآمیز و برتر تحول تمدن معنویت را می‌توان الویت بالایی، که این تحول برای استراتژی و روش‌های کاری خود تعریف می‌نماید، رعایت اخلاقیات و شئونات معنوی می‌توان دانست،‌ در اینجا به چند مورد آنها که بایستی همواره در دستور کار خود قرار دهد به‌صورت فهرست‌وار اشاره می‌شود:

۱-مرور و مطالعه تجربیات قبلی و شاید مواجه شده با شکست،‌ در موارد مختلف و ارایه راه‌کارهای مناسب جهت موفقیت در امور مشابه و استفاده در آینده، با دقت مناسب.
۲-در نظر گرفتن مقولاتی مانند «درک متقابل» در مذاکرات و بررسی مسایل به منظور حل مساله در پیشبرد مسایل اخلاقی و شئونات معنوی در موارد گوناگون.
۳-احترام به تمام موازین اخلاقی و اصول، همکاری بسیار دقیق با تمامی ارکان، ارگان و سازمان‌ها، پرهیز از کارهای موازی، و یا انجام کارهایی بر خلاف نظر آنها، ‌و انجام هماهنگی‌های مستمر با آنها.
۴-و هزاران باید و نبایدهایی که باید رعایت و به مرحله اجرا درآید، تا کوچکترین چالشی و یا تنشی مقطعی رخ نداده و این تلاش دچار خسارت ناخواسته‌ای نشود، و همواره بهره‌جویی از دیدگاه و نظر مشاوران و خبرگان در زمینه‌های گوناگون صورت پذیرد.
۵-بهره‌جویی از آخرین دست‌آوردهای مدیریتی، علمی و فنی توسعه اقتصادی و تکنولوژیکی در جهت استفاده هر چه بهتر ساختار و روش کار جهت رسیدن به پیشرفت امور و دستیابی به این تحول جهانی، بدون بروز خطا که امکان جبران آنها سخت و زیان‌بار خواهد بود. و تدوین اهداف،‌ استراتژی، و آیین‌نامه بسیار دقیق، مثبت و قابل اجرا و همچنین برنامه اجرایی امور.
۶-حفظ سلامت، ‌دقت، نیکی در تمام شئون، دستیابی به مشترکات اخلاقی و معنوی بشر، و بالاترین بهره‌وری در تمامی اقدامات.

و- دامنه شمول

ماده۷-دامنه شمول این منشور را تمامی سازمان‌های مقتدر دولت نهاد،‌ انجمن‌های مردم نهاد و تمامی شرکت‌ها و افرادی که درک خوب و قوی از این تحول داشته و آنرا تنها و بهترین راه توسعه پایدار و رفاه آینده طولانی مدت بشریت می‌دانند و در این راه گام بر می‌دارند،‌ می‌توان پیش‌بینی نمود.

ز- ارکان

ماده ۸- ارکان مطابق با قوانین تعریف و اجرایی خواهند شد.

در خاتمه لازم است یادآوری شود، که همه موارد طرح شده همچنان در ابتدای راه بوده و سعی در اجرای یک ایده است که امکان موفقیت و شکست آن هنوز قابل پیش‌بینی نبوده و صرفاً تلاش در جهت انجام کارهای درست به روش درست است، ‌تا شاید گامی در جهت رفاه بشریت برداشته شود.

ادامه دارد …

عنوان: حذف پول (مورد مطالعه – آغاز انقلاب چهارم در جهان – تمدن معنویت)

پدیدآور: بزرگمهر پرخیده ۰۹۱۲۷۳۷۳۴۶۷  [email protected]

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06