لوگو امرداد
در نشست اتاق بازرگانی زرتشتیان ایران

دانش آینده‌پژوهی و نگاهی کارآمد به آینده بررسی شد

اتاق بازرگانی زرتشتیان ایران نشست کارشناسی را با عنوان «چگونه آینده را درک کنیم و برای آن آماده شویم؟» برگزار کرد.

مهندس رادمان خورشیدیان، کارشناس ارشد مدیریت اجرایی، کارشناس ارشد دوم آینده‌نگاری اجتماعی از دانشکده جامعه‌شناسی  دانشگاه ترنتو – ایتالیا، سخنران این ماه نشست کارشناسی اتاق بازرگانی زرتشتیان بود.

در بخش نخست این نشست درباره‌ی دانش آینده‌پژوهی سخن گفت و شیوه‌ی نگاهی کارآمد در مورد آینده به باشندگان پیشنهاد شد. درباره مخروط آینده که نمایشگر آینده‌های گوناگون است و همچنین پنج سنت فکری اندیشیدن در مورد آینده نکته‌هایی بیان شد.

در بخش دیگر این نشست به بررسی کوتاهی از روندهایی که در حال دگرگون کردن جهان هستند پرداخته شد. روندهایی در پنج زمینه‌ی فناوری، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و زیست‌محیطی جهان را دستخوش دگرگونی می‌کنند. از دیگر روندهایی مهمی که در این نشست پیرامون آن‌ها گفت‌وگو شد، ترابشریت یا ارتقا توانمندی ذهنی و جسمی بشر با فناوری در آینده، افزایش میانگین سنی جهان و پیر شدن جمعیت جهان، افزایش سرسام‌آور جمعیت قاره آفریقا در آینده و شکاف بین نسلی موجود بین اشخاصی که در دوره‌های مختلف متولد شدند و با فناوری‌ها و رویدادهای اجتماعی مختلف کودکی و شخصیت آن‌ها شکل‌گرفته است.

این نشست با پیشنهادی در راستای جهت بخشیدن به کسب‌وکار پیشه‌وران زرتشتی پایان یافت و در آن به نوآوری مبتنی بر بسندگی (:قناعت) اشاره شد، شیوه‌ای از طراحی خدمات و محصول که بازار هدف آن طبقه متوسط رو به پایین هستند و سعی در آن است که با تولید انبوه محصولی کارآمد ولی ارزان سود اندکی از جمعیت بسیاری کسب شود.

نشست اتاق بازرگانی زرتشتیان، 27 بهمن‌ماه 1397 خورشیدی در تالار اجتماعات انجمن زرتشتیان تهران در طبقه‌ی دوم تالار خسروی از ساعت 19:30 برگزار شد.

1

2

مهندس رادمان خورشیدیان، کارشناس ارشد مدیریت اجرایی، کارشناس ارشد دوم آینده‌نگاری اجتماعی

مهندس رادمان خورشیدیان، کارشناس ارشد مدیریت اجرایی، کارشناس ارشد دوم آینده‌نگاری اجتماعی

5

دکتر مهربان اردشیریان، برگزارکننده‌ی نشست اتاق بازرگانی زرتشتیان ایران

دکتر مهربان اردشیریان، برگزارکننده‌ی نشست اتاق بازرگانی زرتشتیان ایران

7

8

9

10

11

 

کتاب‌های مرجع

کتاب‌های مرجع

13

14

15

فرتور رسیده است.

1986

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-04