لوگو امرداد
سی‌ویکمین نشست گردش 44، دوشنبه 13 آبان‌ماه

گزارش از نشست 52 دقیقه‌ای انجمن زرتشتیان تهران

مصوبه‌های کمیسیون‌های مالی، موقوفات و خدمات در نشست سی‌ویکم هیات‌مدیره‌ی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران به رای گذاشته شد. در ادامه‌ی نشست علنی، بخش پایانی آیین‌نامه‌ی هیات اجرایی گرداننده‌ی واحدها یا کارهای انجمن توسط نهادهای مردمی، تنظیم شده در کمیسیون هشتم، پس از بررسی و گفت‌وگو به تصویب هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران رسید و از این تاریخ لازم‌الاجرا شد. سپس به پیشنهاد فرنشین انجمن زرتشتیان تهران برای گفت‌وگو درباره‌ی رویدادهای هفته‌های گذشته نشست هیات‌مدیره غیرعلنی پیگیری شد.

نشست سی‌ویکم گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران، پس از 52 دقیقه گفت‌وگوی علنی به پیشنهاد فرنشین انجمن زرتشتیان تهران غیرعلنی دنبال شد. افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، درباره‌ی پیشنهادغیرعلنی برگزار شدن ادامه‌ی نشست گفت: «به نظر موضوع‌هایی است که ترجیح می‌دهم غیرعلنی مطرح کنم. می‌خواهم کمی درباره‌‌ی فرآیند و اتفاقاتی که در چند هفته‌ی گذشته بابت قراردادهای زمین‌های قصر فیروزه افتاده صحبت کنم. کمی درباره‌ی شنیده‌ها از مسایل مالی انجمن و خزانه‌داری انجمن صحبت کنیم».

– شاه‌بهرام سیروسی، فرنشین کمیسیون مالی و هموند کمیسیون موقوفات انجمن زرتشتیان تهران، نظرسنجی از هیات‌مدیره برای غیرعلنی شدن نشست را نیاز نمی‌داند. برپایه‌ی آیین‌نامه‌ی داخلی پیشنهاد برگزاری نشست غیرعلنی، به رای گذاشته شد و با اکثریت آرا به تایید هیات‌مدیره رسید.

مصوبه‌های کمیسیون مالی:

  • تسویه‌ی تنخواه کتابخانه‌ی یگانگی به مبلغ یک میلیون و 483 هزار و 950 ریال.
  • تسویه‌ی تنخواه آرامگاه به مبلغ 725 هزار ریال.
  • تسویه‌ی  تنخواه درمانگاه یگانگی به مبلغ 2 میلیون و 521 هزار و 500 ریال.
  • تسویه‌ی تنخواه دبیرخانه به مبلغ 10 میلیون و 120 هزار ریال.

مصوبه‌های کمیسیون موقوفات:

  • مصوب شد طبقه‌ی اول ساختمان کیخسرو و پروین در خیابان باباطاهر از تاریخ یکم آذرماه 1398 تا 30 آبان‌ماه 1399 به مبلغ ودیعه و اجاره‌ی ماهیانه مشخص اجاره داده شود.
  • مصوب شد اجاره‌بهای یکی از واحدهای خانه‌ی فریدونیان از تاریخ یکم خوردادماه 1398 تا 31 اردیبهشت‌ماه 1399 تعدیل شود.
  • مصوب شد اجاره‌بهای یکی از واحدهای خانه‌ی اهرستانی از تاریخ یکم مهرماه 1398 تا 31 شهریور‌ماه 1399 تعدیل شود.
  • مصوب شد اجاره‌بهای یکی از واحدهای خانه‌ی سپهری از تاریخ یکم دی‌ماه 1398 تا 30 آذر‌ماه 1399 با مبلغ اجاره و ودیعه‌ی مشخص اجاره داده شود.

مصوبه‌های کمیسیون خدمات:

  • با درخواست روزبه شناسا برای خدمات فیلم‌برداری و سام انوشیروانی برای خدمات صدا به مدت 6 ماه به طور آزمایشی موافقت شد و در صورت تایید در لیست انجمن قرار خواهند گرفت.
  • با افزایش هزینه‌های دریافتی برای گروه‌های نور و صدا (به درخواست گروه‌های نور و صدا که با انجمن زرتشتیان تهران همکاری می‌کنند)، به شرح زیر موافقت شد:

– نرخ سیستم صوتی به مبلغ 12 میلیون ریال که 2 میلیون ریال آن سهم انجمن است. (پیش از این 6 میلیون ریال بوده با یک میلیون ریال سهم انجمن زرتشتیان تهران)

– نرخ خدمات نور به مبلغ 9 میلیون و 500 هزار ریال که یک میلیون و 500 هزار ریال آن سهم انجمن است. (پیش از این مصوبه 4 میلیون 500 هزار ریال بوده با 750 هزار ریال سهم انجمن زرتشتیان تهران)

– قیمت سهم انجمن برای گروه فیلم‌برداری 2 میلیون ریال است. (سهم انجمن زرتشتیان تهران پیش از این مصوبه یک میلیون ریال بود).

– نرخ سیستم صوتی برای هر مجلس بیرون از تالار پذیرایی (حیاط) مبلغ 4 میلیون ریال که یک میلیون آن سهم انجمن است. (پیش از این مصوبه نرخ 2 میلیون ریال بوده با 500 هزار ریال سهم انجمن زرتشتیان تهران)

– سهم انجمن برای گروه گل‌آرایی مبلغ 2 میلیون ریال است. (پیش از این یک میلیون ریال سهم انجمن زرتشتیان تهران بود).

– سهم انجمن برای ال‌ای‌دی کف و دیوار مبلغ 2 میلیون ریال است. (پیش از این یک میلیون ریال سهم انجمن زرتشتیان تهران بود).

یادآوری می‌شود نرخ‌های مصوب شده برای گروه‌های هنری از یکم آذرماه 1398 تا پایان محرم و صفر سال 1399 اجرا می‌شود.

– مهردخت شهریاری، فرنشین کمیسیون خدمات، با اشاره به این که گروه‌های هنری مدتی است که درخواست افزایش قیمت را پیشنهاد داده‌اند، گفت: با توجه به تورم و قیمت‌هایی که در بازار است و همچنین عدم افزایش قیمت از پایان سال 95 و شاید سال 96 عادلانه دانستیم که با افزایش قیمت و نرخ پیشنهادی گروه‌های هنری موافقت شد. با توجه به هزینه‌ی حمل و نقل وسایل، دستمزد کارگران، افزایش هزینه‌ی تعمیرات و استهلاک وسایل قیمت‌های پیشنهادی عادلانه به نظر می‌رسد.

– کورش ساسانی، فرنشین کمیسیون موقوفات، نحوه‌ی پرداخت دستمزد را جویا شد و گفت: گاهی با افزودن خدماتی مبلغ بیشتری درخواست می‌کنند. مردم نحوه‌ی پرداخت را نمی‌دانند. وی در بخشی دیگر از سخنانش به کمیسیون خدمات پیشنهاد داد تا از طریق برگه‌ی پرسشنامه از پیشنهادها و انتقادهای میزبانان آگاهی پیدا کنند.

– مهردخت شهریاری در این باره گفت: میزبان مستقیم دستمزد را به گروه‎های هنری پرداخت می‌کند و گروه هنری سهم انجمن را به مجری تالار می‌دهد. در صورتی که دستمزد را به مجری تالار بدهند مبلغ سهم انجمن کسر شده دستمزد را به گروه خدمات هنری پرداخت می‌کند.امین انجمن مجری تالارها است. اگر مردم شکایتی دارند باید یادآوری کنند.

– شاه‌بهرام سیروسی، فرنشین کمیسیون مالی، گفت: نظارت بر چگونگی ارایه‌ی خدمات از وظایف کمیسیون خدمات است. کمیسیون خدمات باید از مردم بخواهد تا مشکلات را با کمیسیون خدمات مطرح کنند. کمیسیون خدمات هنگام برگزاری مجالس باید شبانه برای نظارت به تالارها سر بزنند. از مردم در رابطه با رضایتمندی از چگونگی ارایه‌ی خدمات پرس‌وجو کند.

– شاه‌بهرام سیروسی، در بخشی دیگر با اشاره به سخنان مهردخت شهریاری که گفته بود با قیمت پیشنهادی گروه‌های هنری موافقت کرده‌اند، گفت: با افزودن نرخ خدمات فکری به حال عروس و دامادها شود. با وجود این افزایش‌ها تالارها در حال ضرر و زیان هستند. موضوع را بیشتر بررسی کنید و یا مصوبه را به آینده بگذارید.

– خدامراد مزداپور، هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران نیز پرسش بالا را مطرح کرد و گفت: با وجود دو برابر شدن نرخ منوی تالارهای پذیرایی نسبت به سه ماهه‌ی گذشته، پس چرا تالار زیان‌ده است؟

جمشید دارابیان در قیاس با قیمت‌ها‌ی بازار، گفت: عدم افزایش قیمت‌های خدمات گروه‌های هنری، موجب کاهش انگیزه‌ی کار در آنها می‌شود. همچنین به دلیل این که تاکنون در برابر افزایش قیمت مقاومت می‌شده، این افزایش قیمت عادلانه است.

گزارش کمیسیون خدمات:

  • در کمیسیون خدمات با آقای کارگزار، مدیرعامل شرکت آرتین گشت کارگزار به اتفاق همکارانش آقای بهرامی و علی‌نقی پیرامون مشکلات و مسائل ترابری دانش‌آموزان شش آموزشگاه زرتشتی گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

مصوبه‌ی کمیسیون برنامه ریزی، بودجه و نظارت راهبردی

  • بازخوانی بخش پایانی آیین‌نامه‌ی کلی هیات اجرایی گرداننده‌ی واحدها یا کارهای زیرمجموعه‌ی انجمن نهادهای مردمی انجام شد و این آیین‌نامه با تصویب هیات‌مدیره از تاریخ 13 آبان‌ماه 1398 قابل اجراست.
  • نحوه نظارت بر عملکرد هیات‌های اجرایی:

هیات‌های اجرایی به‌طور مستقیم زیر نظر هیات‌مدیره‌ی انجمن فعالیت می‌کند پس بایسته است هیات مدیره جهت اعمال نظارت موثر موارد زیر را تعیین و ابلاغ کند:

– انتخاب 1 تا 3 بازرس با اختیارات تام بازرسی برای فعالیت‌های واگذار شده

– الزام ثبت وقایع مالی روزانه در دفاتر استاندارد وزارت دارایی(حداقل دفتر مشاغل)

– الزام به ارائه گزارش‌ها مالی سالانه منضم به گزارش‌های بازرسی در پایان هر سال مالی

– الزام به ارائه گزارش‌های مالی منضم به گزارش‌های بازرسی در پایان هر دوره ماموریت هیات‌های اجرایی

«این آیین نامه به تصویب مجمع عمومی انجمن زرتشتیان تهران خواهد رسید و از تاریخ تصویب در هیات‌مدیره گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران قابل اجرا می‌باشد».

در پایان آیین‌نامه‌ پیش‌بینی شده بود که در مجمع عمومی زرتشتیان تهران به تصویب برسد. کامبیز میزانیان، فرنشین کمیسیون برنامه‌ریزی، بودجه و نظارت راهبردی، الزام به اجرایی شدن آیین‌نامه در هیات‌مدیره‌های گردش‌های آینده‌ی انجمن زرتشتیان تهران را دلیل درخواست تصویب آیین‌نامه در مجمع اعلام کرد و گفت: پس از اجرا شدن آیین‌نامه و رویت برآیند عملکرد آن در یکسال آینده به تصویب مجمع همگانی برسد. همچنین تغییرات احتمالی که در گردش‌های آینده در آیین‌نامه اعمال می‌شود نیز ملزم به تصویب در مجمع همگانی انجمن زرتشتیان تهران شود.

فرنشین انجمن زرتشتیان تهران پیشنهاد داد که در صورت نیاز، زمانی نزدیک به برگزاری مجمع همگانی، تصویب آیین‌نامه‌ی اجرایی در دستور کار مجمع قرار داده شود. این آیین‌نامه از تاریخ تصویب در هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران قابل اجرا است.

سخن پیش از دستور نشست 31:

بزرگمهر پرخیده از کنشگران هازمان زرتشتی در سخنان پیش از دستور چند نکته از نشست کنکاش یگانگی را یادآور شد: لازم است در آغاز چکیده‌ای از مواردی که به‌تازگی در نشست کنکاش یگانگی با عنوان پرسش و پاسخ با انجمن زرتشتیان تهران بوده را بازگو کنم تا دیگر هموندان هیات‌مدیره که زمان حضور در نشست را نداشتند، نیز در جریان قرار گیرند.

وی با اشاره به این که بنا نیست تنها از کارهای شایسته‌ی انجمن زرتشتیان به نیکی یاد شود، اگرچه به واقع جای سپاسگزاری و خسته نباشید را دارد و با توجه به گستردگی کار و پیچیدگی آنها همیشه لیاقت و خبرگی مدیران و اعضای هیات‌مدیره و بازرسان انجمن مثال زدنی است، در ادامه چکیده‌ای از مواردی که در نشست کنکاش یگانگی به گفت‌وگو گذاشته شد را یادآوری کرد و افزود:  انجمن بایستی سعی در بهبود عملکرد را همیشه در دستور کار خود قرار دهد و انجام درست امور همواره بخشی از کنش روزانه‌ی انجمن به شمار می‌رود. این‌گونه به نظر می‌رسد که با تاکید فرنشین انجمن از سخت‌گیری‌های زیاد روی ساکنان همکیش واحدهای مسکونی انجمن کاسته شده است و برپایه‌ی نیت نامه‌ها که هدف آنها رفاه بیشتر جامعه زرتشتی است، دقت بیشتری می‌شود و رضایت و رفاه آنها بیش از پیش در نظر گرفته می‌شود.

بزرگمهر پرخیده در بخشی دیگر پیشنهاد داد تا کمیسیون‌های انجمن زرتشتیان تهران سازوکاری برای پاسخگویی به همکیشان را در پیش بگیرد. وی در ادامه گفت: با توجه به پرسش و درخواستی که شماری از خانواده‌‌های دانش‌آموزان زرتشتی که ازمدارس ششگانه و سرویس استفاده می‌کنند، در برخی موارد دچار مشکلاتی می‌شوند و همچنین گستردگی کارهای انجمن در زمینه‌های مختلف از سوی دیگر در کمیسیون‌های هشتگانه انجمن، خوب است سازوکاری برای پاسخ‌گویی سریع انجمن در این زمینه‌ها فراهم شود که می‌تواند یکی دیگر از روش‌های چابک سازی و نوین شدن ساختار گسترده انجمن به شمار رود.

انجمن راهکارهای درآمدزایی ندارد و با نگرش این که به دنبال تامین درآمد برای چرخاندن اقتصاد انجمن راه حل نهایی است، نمی‌توان مسائل انجمن را حل کرد، اگرچه باید در مسائل اقتصادی کاملاً  حرفه ای عمل شود ولی آخرین راهکار نزدیک تر شدن انجمن به جامعه و ایجاد درک متقابل است تا همانند گذشته، جامعه‌ی زرتشتی مسائل و مشکلات انجمن را مربوط به خود بداند و در حل آنها گام های جدی‌تری بردارد.

پرخیده پس از بازگو کردن چکیده‌ای از کنکاش یگانگی، با بیان نکته‌ای در پیوند با واگذاری تالارهای مارکار که در راستای کاهش هزینه‌‌ی کاربران انجام خواهد شد، سخنان خود را ادامه داد و گفت: بایستی دقتی دو چندان شود که استراتژی انجمن مدیریت یک پارچه‌ی تالارهای پذیرایی و رضایت همکیشان را همان‌گونه که تابه‌حال در نظر گرفته می‌شده، ادامه دهد و ناخواسته کیفیت خدمات و نظارت انجمن کاهش نیابد.

وی در پایان سخنان به رشد خبرگی و بلوغ سازمانی انجمن زرتشتیان تهران که بزرگترین انجمن، الگو و پیشتاز انجمن  و سازمان‌های زرتشتی در کشور به شمار می‌رود اشاره کرد و گفت: انجمن این وظیفه را همیشه بر دوش داشته است. از هموندان هیات‌رییسه، هیات‌مدیره و بازرسان این گردش درخواست می‌شود با به نمایش گذاشتن این جایگاه، در رشد آن بیش از پیش کوشا بوده تا چون گذشته سرلوحه و الگوی دیگر انجمن‌های جامعه قرار گیرد.

نشست سی‌ویکم هیات‌مدیره‌ی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران از ساعت 18 و 20 دقیقه در تاریخ 13 آبان‌ماه 1398 خورشیدی در نبود فرامرز کشاورزی، فرهاد کشاورزی، فرانک زنده‌نوش و میترا نمیرانیان آغاز شد و به مدت 52 دقیقه به درازا کشید.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. ما هنوز متوجه نشدیم چرا تالار پذیرایی زیان ده است، مرتب نرخ آن بالا میرود ولی همچنان زیان ده است، لطفا بررسی کنید که در انجمن و مجموعه تالارها چه میگذرد که با این تعداد مراسم همچنان زیان ده است، یکم وقت کردید مدیریت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-25