لوگو امرداد
گزارش هفتگی، دوشنبه 25 شهریورماه

کمبود نقدینگی چالش انجمن زرتشتیان تهران

تنها دو کمیسیون‌ مالی و موقوفات از میان هشت کمیسیون، مصوبه‌ها را در بیست‌وپنجمین نشست هفتگی هیات مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران به رای گذاشتند. کمیسیون‌های خدمات و آموزش، اشتغال و جوانان همچنین هیات‌رییسه‌ی گردش 44 به ارایه‌ی گزارش بسنده کردند.

چند هفته‌ای است که نشست‌های هیات‌مدیره‌ای انجمن زرتشتیان تهران پس از گذشت زمانی نزدیک به یک ساعت به پایان می‌رسد. از شمار مصوبه‌ها کاسته شده است. مدتی است که کمیسیون ساختمان مصوبه‌ای را مطرح نمی‌کند. از این رو هیات‌رییسه تصمیم گرفته تا با ارایه‌ی طرح‌ها و برنامه‌هایی زمان گفت‌وگو و نقد هیات‌مدیره را به درازا بکشاند. هیات‌رییسه این نبود پویایی هیات‌مدیره را نشان از بی‌انگیزه بودن آنان دانست و در این باره گفت‌وگو شد.

هیات‌رییسه با گزارش دو نکته:

– افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان از نشست هیات‌رییسه با یکی از بازرسان گفت: فرشاد خورشیدیان، بازرس انجمن، گفت‌وگویی را با هیات‌رییسه انجام داد. طی یک نشست طولانی، درباره‌ی حسابرسی و نفراتی که باید مشخص شوند تا کار را انجام دهند، تصمیمی گرفته شد. امیدوارم هفته‌ی آینده حسابرسان را معرفی کنیم و مصوبه را کمی تغییر دهیم تا به فراخور شرایط روز شود.

– چند هفته‌ای است که نشست‌ها یک ساعته به پایان می‌رسد و تنها درباره‌ی کارهای روزمره گفت‌وگو می‌شود که شاید نشان از بی‌انگیزه بودن همکاران است. چند تن از هموندان حاضر در این نشست  نیز به آن اشاره کرده‌اند. شاید این کوتاهی به فرنشین انجمن برمی‌گردد. باید برنامه‌ای گذاشت تا یکدیگر و کمیسیون‌ها را نقد کنیم. مسوول این کوتاهی و بی‌انگیزه شدن، فرنشین انجمن است. وظیفه‌ی هیات‌رییسه است که پس از رسیدگی به مصوبه‌ها، طرح و یا برنامه‌هایی را به عنوان دستور جلسه در هیات‌مدیره برای گفت‌وگو ارایه دهد که از هفته‌ی آینده این کار انجام خواهد شد. جلسه‌ی هیات‌مدیره بهتر است جلسه‌ی بحث آزاد نباشد بلکه جلسه‌ی تصمیم‌گیری باشد.

– فرهاد کشاورزی، هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران، به کمبود نقدینگی در انجمن به عنوان یکی از مشکلاتی که ایجاد بی‌انگیزگی در هیات‌مدیره کرده است، اشاره کرد و افزود: اجرای هر ایده، برگزاری هر همایش و برنامه‌ی آموزشی نیاز به پرداخت هزینه دارد. این در حالی است که انجمن برای پرداخت هزینه‌های اساسی مانند تعمیرات، پرداخت آب بها و بدهی پیمانکار، پول در دست ندارد.

وی در ادامه گفت: اجرایی نشدن مصوبه‌ها، مسایلی که رای هیات‌مدیره را خدشه‌دار می‌کند و حکم حکومتی که از اجرای مصوبه‌ای جلوگیری ‌می‌کند، موجب کمرنگ شدن انگیزه در میان هموندان هیات‌مدیره می‌شود. هیات‌مدیره حتی این توان را ندارد تا به عنوان انجمن زرتشتیان تهران از حق یکی از افراد جامعه که مورد تهمت قرار گرفته است دفاع کند.

مصوبه‌های کمیسیون مالی:

  • هزینه‌های امردادماه 1398 مهدکودک پرورش به مبلغ 14 میلیون و 124 هزار و 539 ریال.
  • هزینه‌ی خرید لرک گهنبار پیته‌شهیم به مبلغ 8 میلیون و 410 هزار ریال.
  • هزینه‌ی رفت و برگشت دو تن از ورزشکاران به جام اشا به مبلغ 4 میلیون و 18 هزار ریال.
  • هزینه‌های تیرماه 1398 مهدکودک پرورش به مبلغ 14 میلیون و 420 هزار و 521 ریال.
  • پرداخت هزینه‌های لابراتوارهای دندان‌پزشکی در امردادماه 1398 به مبلغ 51 میلیون و 850 هزار ریال.
  • هزینه‌های موبدان نگهبان آتش در امردادماه 1398 به مبلغ 19 میلیون و 800 هزار ریال.
  • هزینه‌های امردادماه 1398 پزشکان نوبت صبح و عصر درمانگاه یگانگی به مبلغ 93 میلیون و 776 هزار و 800 ریال.
  • پرداختی به دندان‌پزشکان در امردادماه 1398 به مبلغ 205 میلیون و 883 هزار و 600 ریال.
  • خرید تجهیزات پزشکی درمانگاه یگانگی به مبلغ 25 میلیون و 527 هزار و 500 ریال.
  • تسویه‌ی تنخواه قصرفیروزه به مبلغ 7 میلیون و 950 هزار ریال.
  • تسویه‌ی تنخواه دبیرخانه از تاریخ 4 تا 24 شهریورماه 1398 به مبلغ 64 میلیون و 913 هزار ریال.

گزارش کمیسیون مالی:

  • از این پس در روز اورمزد هر ماه، ساعت 7 صبح از محل شاه‌ورهرام‌ایزد صندوق‌های کمک‌های همکیشان بازگشایی می‌شود. (متولی بازگشایی صندوق‌های خیریه دبیرخانه‌ی انجمن است و کمیسیون مالی این پیشنهاد دبیرخانه را در هیات‌مدیره مطرح کرده است.)

گزارش کمیسیون خدمات:

  • در راستای فراخوان جهت نیروی کار با تایید نوشین فرامرزیان، سرپرست کتابخانه‌ی یگانگی،‌ بهرام‌جی فرهمند برای کتاب‌خانه‌ی مارکار انتخاب شد. (این گزینش از میان 6 داوطلب انجام شده است. شاید این گزارش به دلیل در بر داشتن بار مالی نیاز به مصوبه داشته باشد که بنا شد فرنشین انجمن هفته‌ی آینده آن را اعلام کند.)
  • پریسا زره‌پوش که بخشی از امور ورزشی مجموعه‌ی مارکار را برعهده دارد، پیشنهادهایی برای اجاره‌ی فضای ورزشی مارکار به غیرهمکیش همچنین مسقف کردن بخشی از زمین والیبال ارایه کرد و بنا شد نتیجه‌ی بررسی‌های بیشتر و نرخ اجاره بها را اعلام کند. کمیسیون خدمات نیز به دنبال مصوبه‌ی اجاره‌ی زمین ورزشی آدریان بزرگ به غیرهمکیش این اجازه را ضمنی به وی داده است.
  • با نماینده‌ی شرکت آترین گشت نشست توجیهی انجام شد. در این نشست شرایط خانواده‌ها و انتظارات برای ارایه‌ی سرویس بهتر، در میان گذاشته شد.

مصوبه‌های کمیسیون موقوفات:

  • مصوب شد اجاره بهای یکی از واحدهای خانه‌ی ورزا به آدرس خیابان فلسطین جنوبی، کوچه‌ی مروارید از تاریخ یکم دی‌ماه 1397 تا 30 آذرماه 1398 تعدیل شود.
  • مصوب شد یکی از واحدهای ساختمان بختیان واقع در میان گلها از تاریخ یکم مهرماه 1398 تا 31 شهریورماه 1399 اجاره داده شود.
  • مصوب شد اجاره بهای یکی از واحدهای ساختمان مهربانی به آدرس کوچه‌ی زرتشتیان از تاریخ یکم مهرماه 1398 تا 31 شهریورماه 1399 تعدیل شود.
  • مصوب شد برای دریافت شماره ثبتی در موقعیت پلاک ملک ایرانی‌ بمبیی واقع در شهرستان اهرستان استان یزد تا سقف یک میلیون و 500 هزار ریال هزینه شود. (شناسایی املاک با همکاری یکی از همکیشان در یزد پیگیری می‌شود. وی در این زمینه تجربه کار با دیگر انجمن‌های یزد را دارد.)

– فرانک زنده‌نوش، خزانه‌دار انجمن زرتشتیان تهران، از کمیسیون موقوفات خواست تا مصوبه‌ای که موضوع قرارداد تنظیم شده، مبلغ پرداختی و تعداد پلاک ثبتی در آن مشخص شده باشد را به هیات‌مدیره ارایه کند.

– آرش آذرگشسب، بازرس انجمن زرتشتیان تهران خواهان شفاف‌سازی نام کارشناسی که در یزد در پیگیری شناسایی پلاک‌های ثبتی با انجمن تهران همکاری می‌کند، شد.

گزارش کمیسیون آموزش، اشتغال و جوانان

– با توجه به زمان بازنشستگی مدیر مهدکودک پرورش، بنا شد برای جایگزینی نیروی جدید فراخوان داده شود.

 درخواست بازرسان

– فرشاد خورشیدیان، بازرس انجمن زرتشتیان تهران، نیاز به راه‌اندازی شورای حل اختلاف تهران که در کنکاش موبدان مطرح شده بود اشاره کرد و گفت: روند اجرایی تشکیل این شورا در چه مرحله‌ای است؟ مواردی در جامعه‌ی جوان ما رو به افزایش است و برای حل اختلاف نمی‌دانند راهکار چیست. آیا باید به یزد مراجعه کنند؟

– افشین نمیرانیان در پاسخ گفت: از دو ماه گذشته که در مجمع اعلام شد تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده است و مرجع خاصی هم برای پاسخگویی به این که سرانجام این تاخیر چه خواهد شد نمی‌شناسیم. وی افزود در چند مرحله مجموعه مدارک داوطلبان همکاری در شورای حل اختلاف به قوه قضاییه ارائه شد و مدارک آنان در حال ارزیابی است. 8 نفر از همکیشان داوطلب بودند که دو نفر –مثبت و یا منفی یک نفر- انصراف دادند. وی به کمیسیون روابط عمومی و امور اجتماعی انجمن زرتشتیان پیشنهاد داد تا در صورت نیاز به قوه قضاییه درخواست رسیدگی بدهند.

– فهیم فرهادی بازرس انجمن زرتشتیان تهران، از کمیسیون موقوفات درخواست کرد تا گزارش کتبی از عملکرد وکلای انجمن و کارهایی که در دست اقدام دارند را به بازرسان و هیات‌مدیره ارائه دهد.

سخنران پیش از دستور نشست

بزرگمهر پرخیده در مورد کمیسیون برنامه‌ریزی و بودجه و نظارت راهبردی و وظایف آن گفت: این کمیسیون نباید منتظر درخواست مصوبه از سوی دیگر کمیسیون‌ها باشد و بایستی به صورت موتور اصلی انجمن کار کند و استراتژی و اهداف را در انجمن تدوین کند. وی در بخشی دیگر از سخنانش چهار مدیریت لم‌پنیسم، هدف‌گرا، برنامه‌گرا و استراتژی گرا را نام برد و مدیریت انجمن را از نوع اول دانست و افزود: شوربختانه به دلیل مدیریت نوع اول و مدت مدیریت انجمن است که هیچگاه پرونده‌ی مالی با مدت زمان چهار سال و یا بیشتر اجرا نمی‌شود. درست‌ترین کار مدیریت استراتژی گرا است که همه‌ی برنامه‌ها برمبنای استراتژی درست پیش رود.

مدیران گذشته سعی می‌کردند کار را به صورت فردی مدیریت کنند و همه‌ی موارد را مدیریت کنند که گاهی اوقات موفق نبوده‌اند. به تازگی در این گردش دیده شده که مدیریت به صورت جزیره‌ای و جداگانه مدیریت و اجرا می‌شود. مانند هیات‌مدیره کردن مارکار و یا کارهایی مانند این که به نظر درست نمی‌آید.

وی درباره‌ی فعالیت کارگروه مددکاری گفت: خوب است کمیته‌ی مددکاری منحل شود و نیازی نباشد که افراد جامعه به این کمیته مراجعه کنند و یا درخواست‌نامه بدهند. انجمن بایستی به صورت نامحسوس نیازمندان جامعه را شناسایی کند. خوشبختانه خانم خادم،هموند پیشین کمیسیون روابط عمومی و مددکاری اجتماعی، نیز همین پیشنهاد را به انجمن داده است.

– خدامراد مزداپور هموند هیات‌مدیره به جایگزین نشدن مدیر جدید سازمان پذیرایی اشاره کرد و از این فکر مشغولی گفت: مدیر جدید سازمان پذیرایی با 12 رای مثبت هیات‌مدیره گزینش شده است. انتظار جامعه از هیات‌مدیره‌ی انجمن اجرای مصوبه است. این که با تهیه‌ی طومار از اجرای کار جلوگیری کنند، این احساس می‌شود که هیات‌مدیره‌ی انجمن قدرت اجرایی ندارد.

– افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران در این باره گفت: واقعیت این گونه نبوده است. پس از آن که گزینش مدیر جدید سازمان پذیرایی به تصویب رسید، برنامه‌ریزی در مجموعه‌ی انجمن پیش‌بینی شدکه طی دو ماه پیش رو که سازمان پذیرایی برنامه‌ی کمتری دارد، این تغییر و تحول انجام شود. تغییر و تحول یک شبه نمی‌تواند اتفاق بیفتد از لحاظ مالی و انبارگردانی نیاز به زمان دارد. ولی در دو-سه هفته‌ی گذشته از جاهایی که دلایل خودشان را داشتند از ما خواستند که برای اجرای این برنامه‌ دست نگه داریم و خیلی هم به لحاظ قانونی ارتباطی با طومارها نداشته است و برای طومارها دست نگه نداشته‌ایم. هر چند که علاقه‌مند هستیم به پرسش‌های همه پاسخ بدهیم و امیدوارم مخالفان این انتخاب یا کسانی که شبهه‌ای دارند منطق ما را بپذیرند. با توجه به مکاتبه‌های انجام شده از هفته‌ی گذشته منتظر هستیم به لحاظ قانونی اتفاقاتی بیفتد. در صورت نیاز در مورد مکاتبه‌های انجام شده توضیح خواهم داد.

گوشه و کنار نشست 25

– جمشید دارابیان از فرنشین  انجمن زرتشتیان تهران خواست تا مطالبات انجمن را پیگیری کند و در ادامه گفت: کمیسیون برنامه‌ریزی نرم‌افزاری طراحی کند تا دیرکردهای پرداخت اجاره‌بها –حتا یک روز دیرکرد- را به فرنشین انجمن هشدار دهد. وی افزود حدود یک سال است که شماری از مستاجران انجمن اجاره بها را پرداخت نکرده‌اند و در میان آن‌ها بدهکار هفت میلیون تومانی نیز وجود دارد و کمیسیون‌ها پیگیری معوقه‌ها را به عهده نمی‌گیرند.

– فرانک زنده‌نوش با تاکید بر این نکته که پیگیری مطالبات وظیفه‌ی امور مالی است، در ادامه به دو دلیلی که موجب شده تاکنون این اتفاق نیفتد اشاره کرد و افزود: امور مالی اصلا نمی‌داند که مستاجر به چه میزان باید اجاره بدهد تا در حسابداری به ثبت برسد و به مطالبات آن رسیدگی شود. در حال حاضر فقط خانه‌های سازمانی را توانسته‌ایم شناسایی و به ثبت برسانیم و این مشکل برای مستغلات هنوز وجود دارد و اجاره‌های تغییر یافته نیز به تدریج تکمیل می‌شود.

 حال اگر این گزینه‌ی میزان اجاره‌بهای پرداختی، شناسایی و تنظیم شود، نفری در امور مالی نداریم که این پیگیری‌ها را انجام دهد به این معنا که امور مالی انجمن تجهیز نیست. وی در ادامه از هیات مدیره درخواست کرد تا برای اجرای درست کارها دستکم دو نیروی دیگر و یک مدیر به امور مالی افزوده شود.

وی افزود: کمیسیون‌ها ستادی هستند و اجرایی نیستند. پس ستاد نمی‌تواند موردی را پیگیری کند. پیگیری این موارد به عهده‌ی اجراییات است، یعنی همان اعضایی که تمام وقت در انجمن کار می‌کنند. اولین گامی که بتواند مشکلات انجمن را 30 تا 40 درصد حل کند تجهیز امور مالی است.

– فرشاد فرهی‌فر از هیات‌مدیره درخواست کرد تا در وظایف کمیسیون‌ها از نظر مکان‌هایی که مسوول آن هستند، بازنگری انجام شود. وی در ادامه گفت: این که مکان‌ها میان کمیسیون‌ها تقسیم شده است در انجام وظایف اصلی کمیسیون‌ها موجب اشکال و اختلاف نظر می‌شود.

وی افزود: قرار بر این بود که کمیسیون برنامه‌ریزی طرحی را در این زمینه ارایه دهد.

– افشین نمیرانیان به کمیسیون برنامه‌ریزی یادآوری کرد که طی یک مصوبه، این وظیفه به عهده‌ی کمیسیون برنامه‌ریزی گذاشته شد تا در مدت شش ماه طرح جدیدی را در هیات مدیره  مطرح کند.

– فرنشین انجمن زرتشتیان تهران از کمیسیون فرهنگی درخواست کرد تا هفته‌ی آینده برنامه‌ی برگزاری جشن مهرگان را گزارش بدهد.  

– فرشاد فرهی‌فر، هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران اعلام کرد که متن تفاهم‌نامه با انجمن موبدان درباره‌ی همکاری در گرداندن آتشکده‌ی تهران را در نشست آینده مطرح خواهد کرد.

– فیروزه ماوندادی، هموند هیات‌مدیره از گلایه‌ه‌ی خانواده‌ها درباره‌ی افزایش بیش از اندازه‌ی شهریه‌ی مهدکودک پرورش گفت.

– کامبیز میزانیان، هموند کمیسیون آموزش میزان افزایش شهریه‌ی مهدکودک پرورش را همان 30 درصد مصوبه‌ی هیات‌مدیره اعلام کرد که 20 درصد زیر نرخ تعیین شده‌ی سازمان بهزیستی است. سازمان بهزیستی افزایش شهریه را 30 درصد تعیین کرده است.

وی در ادامه گفت: این افزایش قیمت همه ساله از مهرماه اعمال می‌شود. شاید در محاسبه‌ی درصد افزایش اشتباه رخ داده است و رسیدگی به این گلایه را در برنامه‌ی‌کاری گذاشت.

– مهردخت شهریاری، هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن افزایش قیمت را بیش از 30 درصد مصوبه دانست و با مقایسه‌ی شهریه‌ی سال تحصیلی گذشته با شهریه‌ی دریافتی در سال جدید، افزایش شهریه‌ را بیش از 70 درصد برآورد کرد.

– خدامراد مزداپور، هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران، گفت: مهدکودک ما فقط جایی برای نگهداری کودکان شده و بهره‌ی آموزشی ندارد. باید به مربی‌ها آموزش داد. کودکانمان نشاط لازم را ندارند. باید به پرورش کودکان توجه شود.

– کامبیز میزانیان در این باره گفت: این گونه نیست. همه‌ی مربیان دوره‌های آموزشی را گذرانده‌اند و آگاهی آنها به روز است. مدارک مرتبط را دارند که قابل ارایه است.

– رستم خرم‌دین، هموند هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران، از پیشنهاد رستم فولادی، فرنشین دبیرخانه‌ی انجمن برای سامان‌دهی و زیباسازی تابلوهای عکس موجود در تالار همایش انجمن گفت که در صورت موافقت هیات‌مدیره و با در نظر گرفتن پیشنهادها انجام خواهد شد.

– هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران به شرکت در هفتمین جشنواره‌ی علمی زنده‌یاد مینا ایزدیار که 9 مهرماه از ساعت 18 در تالار خسروی برگزار می‌شود، دعوت شده‌اند.

– پیش‌بینی شده است که با به عقب کشیدن ساعت رسمی کشور، آغاز نشست‌‌های هفتگی هیات‌مدیره نیز از ساعت 18:30 به 18 تغییر کند.

بیست‌وپنجمین نشست هفتگی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران در نبود ساسان نیکنام و سیما بزرگ‌چمی (با اعلام قبلی)، دوشنبه 25 شهریورماه 1398 خورشیدی از ساعت 18:50 آغاز شد و نزدیک به یک ساعت و نیم به درازا کشید.

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

12 پاسخ

  1. دوستان مهد کودک را که مکانی آموزشی است با سازمان پذیرایی اشتباه گرفته اند که میخواهند فرا خوان بدهند ؟ مدیر مهد باید حداقل سابقه کار در مهد کودک را داشة باشد انجمن امیدوارم انتخاب درستی انجام دهد

  2. چطور برای دبیرستان فیروزبهرام و رستم آبادیان فرا خوانی داده نشد .امیدوارم انجمن فردی لایق و توانمند وکسی که حداقل چند سالی ددر مهد کودک آموزش کافی را دیده است انتخاب کندبه مانند خانم رستمی که دلسوزانه سی سال زحمت کشیدند

  3. امیدوارم هیات مدیره محترم برای حفظ حرمت خودشان در برابر اینگونه افرادی که جهت منافع شخصی خود این اجازه را به خودشان میدهند به فردی که نه تنها منتخب هیات مدیره بلکه منتخب اکثر جامعه هست تهمت بزنند ایستادگی کند و از تصمیم خود عقب نشینی نکند

  4. مدیریت کار آمد ، می تواند چاره ساز باشد ، اعتماد را به جامعه برگردانید و شفاف عمل کنید ، همه چی درست میشه ، قدیمی ها صد سال اداره کردن ، باز هم میشه ، همت کنیم

  5. امیدوارم انجمن جلوی اینگونه افراد کم نیاورد و آقای امید فرهنگ به سالن برگردند

  6. هیئت مدیره اگر میخواست حرمتش حفظ شود شرایط فراخوانش را اجرا میکرد و به حرف خودش ارزش قائل میشد.
    ضمنا یک فرد انتخاب میشود و منافع برای یک نفر شاید باشد نه کل معترضین که فرموده اید افرادی برای منافع شخصی اعتراض کرده اند .
    منتخب هیئت مدیره طبق امتیازدهی خود کمیسیون خدمات شخص دیگری بوده که در جلسه مجددا رای گیری میکنند.همانگونه که رئیس در جلسه فوق فرمودند جهت حسابرسی افراد را معرفی و مصوبه را با کمی تغییر تا به فراخور شرایط روز باشد.(پاسخ به کامنت همکیش)
    هنوز هیئت مدیره وظیفه خود را نمیداند که در چه جایگاهی قرار دارد چون دفاع از تهمت به عضوی از جامعه جزو وظایف شما نیست ودر صورت درخواست شخص ، مدافع وی نماینده مجلس است نه انجمنهای زرتشتی.(پاسخ به عضو با تجربه و فعلی انجمن)
    هیچ ارگان و انجمنی نباید قدرت اجرای نادرست را داشته باشد این یک امر طبیعی است ودر صورت اجرای درست آن مخالفت نخواهد شد و قدرت اجرا را نیز خواهید داشت همانند انتخاب عضوی که چندین سال رد صلاحیت میشد ولی در این دوره تایید شد(پاسخ به اعتراض عضوی که فرمودند قدرت اجرایی نداریم)
    فکر نمیکنم کسی با شخص فعلی و حتی شخص منتخب مشکلی داشته باشد کلا عملکرد انجمن مورد بحث است که حتی اعضا هیئت مدیره به عملکرد ریاست معترض هستند نه سرپرستان زحمتکش جامعه.
    خواهشمندم کمی به خود و عملکردتان نگاه کنید و برای پیشرفت خود و جامعه انتقادپذیر باشید. با سپاس از امرداد که جامعه را از اتفاقات داخل انجمن مطلع میکند.

  7. اگر انجمن مشکل کمبود سوژه برای رسیدگی داره میتونه به موارد زیر رسیدگی کنه:
    زمین های قصرفیروزه، زمین بهمن جوانمردی در تجریش، ملک معروف به بوفالو، زمین های ارباب هرمز آرش در تهرانپارس،

  8. ماکه نفهمیدیم فرنشین محترم انجمن چه گفته ؟او باید از رای همکیشان و هموندان انجمن پاسداری کند فرنشین بودن که فقط سخنرانی و درمراسم ها شرکت کردن نیست .

  9. جناب اقای میزانیان باتوجه به اینکه خصوصیات و رفتار و منطق شما در انجمن زبانزد شده و همیشه با دلیل و مدرک و در حفظ منافع جامعه کوشیده اید اینبار هم همین منوال را از شما انتظار داریم شهریه مهد پرورش بیش از حد معمول اضافه گردیده ودر مقابل هیچگونه تغییری در این مجموعه صورت نگرفته وبنده به عنوان اولیاءگفته های اقای مزدا پور را کاملا تایید مینمایم مهد شده فقط محل نگهداری عزیزانمان صد البته که مربیان اموزش دیده و دلسوزند و ازهمه مهتر همکیش ولی از این اموزش و به روز بودن را من که فرزندم انجاست باید تایید کنم .این اموزش و مدرک مربیان گرامی چه تاثیری درنحوه نگهداری و پرورش کودکانمان داشته .چه تغییرو ارتقاءکیفی در مهدتوسط انجمن صورت پذیرفته که طبق تعرفه بهزیستی افزایش قیمت داشته ایدانهم بالاتر نه 20 در صد پایین تر مهد پرورش از یک اتاق بازی مجزا که حداقل نیاز این مجموعه میباشد نیز محروم است.هموندان عزیزانجمن زمانی کمکهای بی دریغ خیراندیشان به سمت انجمن خواهد امد که نتایج مثبت ان را حس کنند و از گوشه و کنار جامعه از خدمات ان گرامی انجمن اشنا شوند

  10. اگر افزایش شهریه مهد پرورش 30 درصد بوده پس چطور می فرمائید که 20 درصد زیر نرخ اعلامی بهزیستی است؟
    همان 30 درصد افزایش هم نسبت به امکانات فیزیکی مهد و آموزش هایی که برای کودکان لازم است، رقم بالایی است.
    دو مسأله ای که برای کودکان خطر ساز است: 1- پله های قدیمی با ارتفاع بلند
    2- استفاده از سرویس بهداشتی برای کودکان 3 و 4 سال بدون مراقب به بهانه مستقل بار آوردن فرزندان

  11. مهد کودک تنهابرای نگهداری از کودکان نباید باشد. ای کاش روی عملکرد مربیان ، فضای مهدکودک و امکانات آن هم نظارتی می شد. داشتن مدرک مربی گری کافی نیست. مربی نباید بین بچه ها تفاوت قائل شود. دست نوازشی که به سر یک کودک آشنا یا قوم و خویش میکشد خنجری است که به قلب کودک حساس و نظاره گرمی زند. زمانی که ما همکیش هستیم و گاهی فرزندان هم را می شناسیم این یکسان نگری و تبعیض نگذاشتن بین فرزند خودی و غیر ؛ حداقل آموزشی است که یک مربی باید دیده باشد و عمل کند زیرا این برخورد ها در آینده جبران پذیر نیست و آینده سازان جامعه را رنجیده خاطر و باهزاران مشکل مواجه خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-27