لوگو امرداد

چهل‌وپنجمین نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهران

14چهل‌وپنجمین نشست هفتگی گردش ۴۳ انجمن زرتشتیان تهران دوشنبه ۱۰ آبان‌ماه ۱۳۹۵ خورشیدی برگزار شد.

کمیسیون مالی:

هزینه مهرماه ۱۳۹۵ خورشیدی آرامگاه قصرفیروزه شامل حقوق کارگران و پاک‌شور و هزینه‌ی بنزین آمبولانس به مبلغ ۶۸ میلیون ریال

کارکرد ۱۴۸ ساعت و ۱۰ دقیقه مهرماه ۱۳۹۵ پاسخگوی آدریان مطابق تایید کمیسیون فرهنگی به مبلغ هشت میلیون و ۱۴۰ هزار ریال

صورت هزینه خرید اجناس مورد نیاز درمانگاه یگانگی به مبلغ ۱۰ میلیون و ۳۰ هزار ریال

موارد کمیسیون مالی به تصویب رسید.

کمیسیون ساختمان:

این کمیسیون دو مورد داشت که به تصویب رسید.

بیمه‌نامه مسوولیت مدنی ناشی از اجرای عملیات ساختمانی در قبال اشخاص ثالث و بیمه‌نامه مسوولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان به مبلغ ۳۰ میلیون و ۲۲۰ هزار ریال

تا سقف ۶۰ میلیون ریال برای تعمیرات لوله‌ی فاضلاب آشپزخانه صنعتی مارکار تهران‌پارس

فرشاد فرهی‌فر هموند کمیسیون ساختمان درباره‌ی مصوبه‌ی تعمیر آشپزخانه در پاسخ جمشید گشتاسبی که پرسیده بود می‌توان آن را مورد مقتضی کرد، گفت: «پیش از این نیز تعمیرات آشپزخانه را به تعویق انداخته بودیم. اما مسوول مارکار آن را به دفتر فنی گوشزد کرده است، اما اگر دوباره به تعویق بیافتد ممکن است هزینه افزایش یابد.»

جمشید گشتاسبی پس از پاسخ‌های فرهی‌فر افزود که نیاز نیست مورد مقتضی آورده شود.

کمیسیون خدمات:

مصوبه‌ی نخست این کمیسیون درباره‌ی تخفیف دندان‌پزشکی برای فردی بود که به تصویب رسید.

«پیرو نامه‌‌ای رسیده با ۳۰ درصد تخفیف برای درمان دندان‌های فردی که در مورد گرفتن حق آب چاه‌های آدریان بزرگ و مارکار تهران‌پارس همکاری داشتند موافقت شد.»

فیروزه ماوندادی درباره‌ی این مصوبه افزود که فردی بوده است که با انجمن همکاری کرده‌ است و در زمینه‌ی چاه آب تخفیف گرفته‌اند به همین شوند به مانند کارمندان انجمن برای او هم ۳۰ درصد تخفیف در نظر گرفتیم.

فرهاد کاویانی هم درباره‌ی کمک‌های این فرد گفت: «حق آب چاه آدریان بزرگ ۱۱۶ میلیون تومان بود با کمک‌های این فرد به ۹۱ میلیون رسید، همچنین سندهای مالی که فرستاده بود پنج قسط بود که به ۱۲ قسط آنها را دگرگون کرد.»

تاج گوهر خداداد کوچکی(خادم) درباره‌ی این مصوبه گفت که امیدوارم نمایشی نباشد و واقعا تخفیف داده شود.

مورد بعد درباره‌ی استفاده از تالار خسروی از سوی انجمن خیریه درمانی برای ۱۴ آبان‌ماه ۱۳۹۵ خورشیدی برای برگزاری سخنرانی علمی بود که به تصویب رسید.

افشین نمیرانیان از هموندان کمیسیون خدمات خواست تا به کسانی که برای تالار خسروی درخواست می‌دهند گوشزد کنند تا برای گرفتن تالار زودتر اقدام کنند.

مورد دیگر این کمیسیون درخواست سازمان زنان زرتشتی برای گرفتن تالار خسروی برای برنامه‌ی جشنی در تاریخ دوم دی‌ماه ۱۳۹۵ خورشیدی بود که به تصویب رسید.

درخواست دیگر سازمان زنان زرتشتی برای گرفتن تالار خسروی به تاریخ ۲۱ آبان‌ماه ۱۳۹۵ خورشیدی برای برگزاری همایش فروش بود که به تصویب رسید.

مصوبه‌ی شاخه‌زن و شمشادزن که هفته‌ی پیش به رای گذاشته نشده بود با بررسی کمیسیون خدمات دگرگون شد و بنا بر این شد که پس از خرید این دو مورد در اختیار همه‌ی مکان‌های زرتشتی که به آن‌ها نیاز است گذاشته شود.

کمیسیون خدمات درخواست مبلغ شش میلیون ریال را برای شاخه‌زن و شمشادزن داشت که به تصویب رسید.

موارد دیگر کمیسیون:

«با پرداخت یک میلیون و ۵۲۴ هزار ریال بابت پرداخت آب، تلفن و تی‌باکس خوابگاه فلفلی یزد جهت تسویه حساب»

«با پرداخت حق‌الزحمه ماه مهر سرپرست خوابگاه دختران تهران با مبلغ چهار میلیون ریال موافقت شد.»

این موارد به تصویب رسید.

با پیشنهاد کتاب‌دار مارکار تهران‌پارس و موافقت سرپرست کتابخانه یگانگی جهت ترویج کتاب‌خوانی در میان همکیشان و به مناسبت هفته کتاب‌خوانی، یک هفته عضویت رایگان در کتابخانه‌ی مارکار تهران‌پارس صورت می‌گیرد.

این مورد نیز تصویب شد.

کمیسیون روابط عمومی:

این کمیسیون تصمیم گرفت برای خانواده‌ای که درخواست تخفیف سرویس داده است و دو فرزند دارد تخفیف در نظر بگیرد و برای یکی از فرزندان تخفیف کلی در نظر گرفته شده است.

گزارش کمیسیون روابط عمومی درباره‌ی پل‌گذاری یکی از خانواده‌ها بود که فرزند جوان خود را از دست داده بودند و نوه‌ی خود را پل‌گذار کرده بودند. این خانواده از انجمن زرتشتیان تهران به شوند همکاری سپاس‌داری کردند.

کمیسیون فرهنگی:

این کمیسیون سه گزارش داشت و مصوبه‌ای نداشت.

گزارش‌ نخست درباره‌ی نامه‌ای بود که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی شعر فجر آمده است و خواسته شده است تا شاعران زرتشتی که شعرهای منتشرشده دارند به جشنواره معرفی شوند.

گزارش دوم درباره‌ی مدیران آموزشگاه‌های زرتشتی است که می‌بایست برنامه‌ی کامل کارکنانی که زیر پوشش انجمن هستند را آماده کنند تا برای پرداختی آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

گزارش سوم نیز درباره‌ی بازدید کمیسیون فرهنگی از مهدکودک پرورش بود که پس از بررسی هزینه‌ی ناهار مهرماه این مهد، تصمیم بر این شد تا پخت ناهار بر دوش کارکنان مهدکودک باشد.

کمیسیون موقوفات:

تعدیل اجاره یک واحد اهرستانی با افزایش رهن به میزان ۱۰ میلیون ریال از تاریخ یکم مهرماه ۱۳۹۵ خورشیدی تا یکم مهرماه ۱۳۹۶ خورشیدی

تعدیل اجاره واحد باباطاهر از مبلغ هشت میلیون ریال به مبلغ ۱۰ میلیون ریال از یکم مهرماه ۱۳۹۵ تا یکم مهرماه ۱۳۹۶

تعدیل اجاره یک واحد فریدونیان از مبلغ پنج میلیون ریال به ۱۲ میلیون ریال

این موارد به تصویب رسید.

فرشاد فرهی در بخشی از نشست انجمن گفت که درنشست پیشین خواستم که کمیسیون موقوفات گزارشی از زمین کارواش در یزد را ارایه کند که پدرام سروش‌پور هموند کمیسیون موقوفات در پاسخ او گفت مصوبه‌ای در سال ۱۳۹۳ وجود دارد که فراخوان برای کار فرهنگی است و مشکلی برای فراخوان دادن برای دیگر کارها وجود ندارد.

باشندگی هموندان جدید هیات‌مدیره‌ی سازمان جوانان زرتشتی(فروهر)

سیاوش بنداریان‌زاده رییس هیات‌مدیره‌ی سازمان جوانان زرتشتی(فروهر) در سخنانی گفت: «سازمان فروهر به عنوان یکی از سازمان‌های زرتشتی تلاش می‌کند تا رابطه‌های خود را با دیگر سازمان‌ها و انجمن‌های زرتشتی زیاد کند، زیرا با توجه به وضعیت اقتصادی و مهاجرت‌ها نیازمند رابطه‌ی بیشتر با یکدیگر هستیم.» بنداریان‌زاده در بخشی از گفته‌های خود درباره‌ی زمین «وصال» و شرایط فعلی آن نیز توضیحاتی داد.

رستم خسرویانی از باشندگی سازمان فروهر سپاس‌داری کرد و افزود که تاکنون سابقه نداشته است تا هیات‌مدیره جدید سازمان فروهر به انجمن بیاید.

رستم خسرویانی که از ساعت ۲۰ در نشست انجمن باشنده بود در ادامه از پیشنهاد جمشید خراشه برای نام‌گذاری خیابان بن‌بست کنار مارکار تهران‌پارس  به نام «بابک خراشه» خبر داد و افزود که باید نامه‌نگاری را به شهرداری انجام دهیم و موافقت‌های اولیه نیز گرفته شده است. هموندان انجمن در ادامه به این پیشنهاد رای مثبت دادند.

حاشیه انجمن:

پس از مدت‌ها نشست انجمن در ساعت تعیین شده یعنی ۱۸ و ۳۰ دقیقه آغاز شد.

افشین نمیرانیان جانشین فرنشین(:نایب رییس) انجمن زرتشتیان تهران پیش آغاز نشست گفت که به یک سالگی گردش ۴۳ نزدیک می‌شویم و نیاز است که هموندان با یکدیگر به گفت‌وگو بنشینند؛ بهتر است در دو نشست آینده اگر وقت کافی داشتیم درباره‌ی عملکرد یک‌ساله گردش ۴۳ انجمن گفت‌وگو می‌کنیم که این نشست‌ها غیرعلنی است و تصمیم و مصوبه‌ای هم در آن‌ها نخواهد بود.

فرهاد کاویانی پیشنهاد داد که تا زمانی‌که مخالف مصوبه‌ای وجود ندارد موافق نیز صحبت نکند. پیش از این تصویب شد که برای هر مصوبه دو موافق و دو مخالف صحبت کنند اما رعایت نمی‌شود. افشین نمیرانیان در پاسخ گفت زمانی‌که بحث‌ها داغ می‌شود بهتر است انجام شود.

جانشین فرنشین انجمن در پایان نشست با گفتن اینکه بیشتر کمیسیون‌ها به مسایل روزمره سرگرم هستند از هموندان خواست تا به موضوعات گوناگون بپردازند.

نشست هفتگی انجمن زرتشتیان تهران در ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه و با باشندگی همه هموندان به پایان رسید.

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

5 پاسخ

  1. کارمندان انجمن در مدارس 3ماه تابستان حقوق ندارند الآن که یک‌ماه و نیم از سال تحصیلی گذشته تازه کمیسیون فرهنگی یادش افتاده که مدیران برنامه‌ی کاری بدهند این کار می‌بایست شهریورماه انجام می‌شد جای تاسف داره که اینقدر برای آموزش ارزش قائلیم.

  2. حضور ریاست انجمن بسیار کمرنگ شده است. ساعت 20 میآید و تا ختم جلسه در 20 دقیقه چیزی نمیگوید. شاید تاریخ مصرف راهکارهای سرهنگی رو به اتمام است و جایی باز شود برای جوانان انجمن که بتوانند این سازمان 105 ساله را به افق های جدید برسانند.
    در سالگرد یک سال از این دوره خوب است از خود بپرسند چقدر نوآوری و کیفیت کار داشتند، چقدر درد جامعه را فهمیدند و باری از دوش همکیشان برداشتند؟ چند خانواده را از املاک موقوفه انجمن بیرون راندند؟ چقدر توانستند با سایر ارگانها مانند انجمن موبدان و رسانه های زرتشتی همکاری کنند؟ و آیا توانستند با انجمن را با جامعه آشتی دهند. دو سال باقیمانده بسیار زود خواهد گذشت و این دوره با همه خوبی و بدی به تاریخ خواهد پیوست.

  3. جناب اقای سپهری با تشکر از موشکافی شما ، اما فکر کنم اندیشه های ناب سرهنگی هنوز در روح و روان انجمن ساری و جاری میباشد و جوانان مستقل توان مقابله با آن خلاقیت را حداقل در این گردش ندارندو باید امیدوار باشیم مجمع فوق العاده خاصی برای انتخاب چندین باره ایشان در جهت انجام امور خاص ناتمامی که ما متوجه نیستیم ،،،تشکیل نشود…

  4. مگر امکان دارد سه ماه تابستان به کارمندان انجمن حقوق ندهند؟ انجمن این همه در ساخت و ساز و وکیل ریخت و پاش دارد. این زحمتکشان چطور زندگی میکنند؟

  5. افزایش اجاره از 500 هزار تومان به یک میلیون و دویست هزار تومان یعنی ناگهان افزایش دو و نیم برابری. چرا تفاوت اجاره ها و افزایشها اینقدر زیاد است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-02-06