لوگو امرداد

آگاهی‌رسانی نام‌نویسی در جشنواره موسیقی زرتشتیان

پوستر ثبت نام v2.4 بدون بردرنام‌نویسی در بیست و سومین جشنواره موسیقی زرتشتیان سراسر دنیا، 16 مهرماه آغاز می‌شود.

نام‌نویسی در این رویداد هنری از 16 مهرماه 1401 آغاز می‌شود. نوازندگان زرتشتی از سراسر جهان می‌توانند از ۱۶ تا ۱۹ مهر‌ماه با انجام نام‌نویسی اعلام آمادگی کنند.

کانون دانشجویان زرتشتی، بیست‌ و‌ سومین جشنواره موسیقی زرتشتیان سراسر دنیا را به صورت حضوری، آذرماه ۱۴۰۱ برگزار می‌کند.

تاریخچه:

جشنواره در ابتدا با عنوان «جُنگ موسیقی زرتشتیان» با هدف ایجاد حس رقابت بین نوازندگان زرتشتی و افزایش توانایی آن‌ها برگزار می‌شود. در سال‌های بعد با گسترش این برنامه و استقبال از آن، جنگ موسیقی زرتشتیان شکل رسمی‌تری به خود گرفت تا این که در سال 1379 نخستین “همایش موسیقی زرتشتیان سراسر کشور” و در سطح استانداردهای ملی موسیقی برگزار شد.

کشف استعدادهای جدید در موسیقی، خود بهانه‌ای شد برای کودکان و نوجوانان زرتشتی تا به سوی این هنر کهن گرایش پیدا کنند. همچنین بهبود بخشیدن سطح برگزاری جشنواره سبب شد تا گروه‌ها و افراد برگزیده، در جشنواره‌های بزرگتر و غیر زرتشتی نیز به پیشرفت‌های چشم‌گیری دست یابند.

چنانچه در دوازدهمین دوره‌ی برگزاری برگزیدگان آن به جشنواره بین‌المللی فجر راه یافتند و این ارتباط کانون دانشجویان زرتشتی با جشنواره موسیقی فجر منجر به شکل گرفتن بخش “اقلیت‌های مذهبی” برای نخستین بار دراین جشنواره شد.

در هجدهمین دوره جشنواره موسیقی،جهت پیشرفت سطح جشواره، برای نخستین بار از سالن‌های زرتشتی (نظیر سالن خسروی، سالن دبستان گیو و …) به سالن تئاتر شهرزاد منتقل شد و تاکنون همچنان جشنواره موسیقی در سالن‌های غیر زرتشتی برگزار می‌شود.

در بیست‌ویکمین دوره از جشنواره موسیقی بدلیل همه‌گیری ویروس کرونا جشنواره موسیقی به صورت مجازی برگزار شد و برای اولین بار تلاش شد که به صورت بین‌المللی برگزار شود. در این دوره از جشنواره 3 شرکت‌کننده خارج از کشور ثبت‌نام کردند.

کانون دانشجویان زرتشتی به عنوان برگزارکننده جشنواره موسیقی زرتشتیان سراسر کشور هرسال می‌کوشد این رقابت هنری زرتشتیان را در سطح بالاتری از کیفیت برگزار نماید تا نوازندگان و هنرمندان هازمان زرتشتی عرصه‌ای معتبر برای ارائه هنر خود داشته باشند. تاکنون شاهد بیست دوره جشنواره موسیقی زرتشتیان سراسر کشور بوده‌ایم. (برگرفته از تارنمای کانون دانشجویان زرتشتی)

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09