لوگو امرداد
آدینه 8 مهرماه

آغاز کلاس‌های دینی شیراز با درس همدلی و همازوری

 آدینه هشتم مهرماه مجموعه دینی، فرهنگی، ورزشی زرتشتیان شیراز میزبان دانش‌آموزان و آموزگاران کلاس‌های دینی بود تا سال تحصیلی جدید، حضوری و به گونه‌ی رسمی آغاز شود، آغازی متفاوت و پر از شور و شادابی و نشاط و پر از خاطره‌های به یاد ماندنی.
پس از آنکه سال‌های تحصیلی 1399 و 1400 به شیوه‌ی مجازی و غیرحضوری برگزارشد، امسال دانش‌آموزان و آموزگاران کلاس‌های دینی به کوشش کمیسیون دینی انجمن زرتشتیان شیراز، از ساعت 9 بامداد گردهم آمدند تا با برگزاری اردویی تفریحی و آموزشی نخستین روز کلاس‌های دینی را نیز برپا کنند. در آغاز میترا جوانمرد جانشین فرنشین کمیسیون دینی به معرفی دانش‌آموزان و آموزگاران‌ پرداخت و 12 دانش‌آموز سال ‌تحصیلی 1401-1402 آموزگاران خود را شناختند. سپس دانش‌آموزان و آموزگاران دست در دست یکدیگر همدل و همزبان اوستای همازوری را در فضا طنین‌انداز کردند تا آغازی معنوی و دل‌انگیز باشد برای سال تحصیلی جدید. در ادامه ناهید فلفلی فرنشین کمیسیون دینی همراه با شادباش‌گویی به باشندگان، راتا پوردهی زین‌آباد و آرتان سرایی را به عنوان نودانش‌آموزان کلاس‌های دینی معرفی کرد و از خواسته‌ها و هدف‌هایشان برای باشندگی در کلاس‌های دینی پرسید و در همین راستا یادگیری خوب درس‌های دینی، خشنودی آموزگاران و آماده‌شدن برای سدره‌پوشی، پاسخ‌هایی بود که از زبان این نونهالان شنیده شد. در ادامه میترا جوانمرد برنامه‌ی یک‌روزه اردو را شرح داد. بدین ترتیب دانش‌آموزان دو ساعت نخست را به ورزش و تفریح و سرگرمی پرداختند و از ساعت 11 تا 13 در کلاس‌های دینی باشنده شده و پس از صرف ناهار در کارهای پیش از جشن مهرگان هم بهره شدند. در مراسم بازگشایی کلاس‌های دینی مهوش نامداریان و پروانه کیانی‌پور از آموزگاران پیشکسوت کلاس‌های دینی به همراه تعدادی از دانش‌آموزانی که سال گذشته و امسال به جمع دانشجویان پیوسته‌اند، باشنده بوده و به برگزاری هر چه باشکوه‌تر این اردوی یک روزه کمک کردند.
کلاس‌های دینی از این پس هر هفته آدینه از ساعت 15:45 تا 18 در مجموعه دینی، فرهنگی و ورزشی زرتشتیان شیراز برگزار خواهد شد.

5 23

3 28

4 27

2 32

6 23

7 24

8 25

9 24

10 24

11 21

13 20

فرتور از شهرام پوردهی است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. مجموعه =گِردآورده ، گَموده ( جمع اَرَبی شده ی گَم یا جَم پارسی است .)
    کِلاس = درسگاه ، درسکَد، درسخانه ( درس واژه ای پارسی ست )
    تفریحی = فَرخِشی ، فَرهِشی ( فرح اَرَبیده ی فَرّه و فَرُخ ) واژه ی آلمانی آن froh است .
    اِدامه = دَواله ( بررسی لغت دَوام : دَو – آم از دَو پارسی و کارواژه ی دَویدن برگرفته شده ، اینکه کاری یا چیزی همواره و همیشه در هال دَویدن و رفتن است و – آم پسوند ، بر این پایه دَو – آل / آله = دَواله = ادامه ) دُنباله ، پِی گیری ، پِی رَفت…
    ساعت از بنیاد پارسی ست می توان سااَت نوشت واژه ی آلمانی همریشه : Zeit
    کُمیسیون = هَمگُسیلاد ، همکُناد ، هَمدازاد ، هَمفَرمایاد ( از هم فرمودن یا فرماییدن )
    تعدادی = شماری
    صرف ناهار = گُسارش/ گُساردن چاشت
    فَضا = اَفزا ، سِپاش ، پیراهَم ، پیراهیم
    سال تحصیلی جدید = سال آموزشی / آموزندگی نُوین / تازه
    ناهمسانی میانِ : گُذاردَن / گُذاشتن و گُزاردن
    گُذاشتن / گُذاردن درست اش : گُداردَن است :
    گُداردن : گُ – دار – دَن/ ایدن
    گُ – پیشوند نوین ، وی – پیشوند کُهَن به مینش جُدا ، دور ، گُسسته ، گُسَل
    دار بُن داشتن
    گُداشتن یا گُداردن چیزی که داریم را از خود جدا می کنیم ، از زِهن به کُنش یا از درون به بیرون می آوریم. بهتر است کم کم گُداردن بنویسیم و بگوییم.
    گُزاردن : گفتن ، تعبیر و تفسیر کردن است:
    گُزارش ، خواب گُزاری ، گُزاره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-09