لوگو امرداد
گزارش تصویری

آیین بازگشایی کتابخانه زرتشتیان یزد

کتابخانه زرتشتیان یزد (بانو و کیخسرو بزرگ‌چمی) به کوشش انجمن زرتشتیان یزد در مجموعه اهدایی روانشاد کدخدا در آتشکده ورهرام یزد بازگشایی شد.

آیین بازگشایی کتابخانه زرتشتیان یزد با باشندگی تنی چند از هموندان هیات مدیره انجمن زرتشتیان یزد و همکیشان در محوطه روانشاد کدخدا در آتشکده ورهرام برگزار شد. آغازگر برنامه، خوانش اوستا با آوای موبد رستم کاووسیان‌زاده بود. بهار بهشاد، مجری برنامه، با خوشامدگویی به باشندگان و شادباش فرارسیدن آیین مهرگان، از تاریخچه کتابخانه بزرگ‌چمی، بخشی را برای باشندگان بازگو کرد. سپنتا نیکنام، فرنشین انجمن زرتشتیان یزد، پیرامون بازگشایی کتابخانه، اهداف آینده‌ی آن، بخش‌های گوناگون کتابخانه، معرفی نیک‌اندیشان دهشمند و دیگر نکته‌هایی در این زمینه سخنانی را بیان داشت. سپس با باشندگی هموندان هیات مدیره‌ی انجمن زرتشتیان یزد، فریبا مالی و سپنتا نیکنام، کورش رشیدی و رستم بهرامیان فرشید از نیک‌اندیش فریدون گشتاسبی، یکی از دهشمندان بازگشایی کتابخانه، سپاسگزاری شد. در ادامه نیک‌اندیش فریدون گشتاسبی از خاطرات و تجربه‌های خود برای باشندگان سخن گفت. در پایان با همراهی باشندگان، روبان افتتاحیه بریده و کتابخانه بازگشایی شد.
کتابخانه بانو و کیخسرو بزرگ‌چمی، در سال ۱۳۸۵ با نیک‌اندیشی روانشاد کیخسرو بزرگ‌چمی به نامگانه همسر روانشادشان بانو، در طبقه دوم تالار بزرگ‌چمی گشایش یافت. پس از بازسازی و بهسازی تالار در مجموعه اهدایی روانشاد کدخدا، این کتابخانه به آتشکده ورهرام یزد منتقل گردید و پس از بازگشایی آماده خدمت‌رسانی به همکیشان است. در ادامه گزارش تصویری از این رویداد فرهنگی را خواهید دید:

1 6

2 5

3 5

4 6

5 6

7 4

15 4

11 3

6 4

13 4

12 4

14 4

31

16 3

20 2

23 2

24 2

22 2

17 4

19 4

18 4

9 5

8 5

0 1

25 2

26 1

27

28

29

30

فرتور از تارنمای انجمن زرتشتیان یزد است.
6744

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

یک پاسخ

  1. با سپاس از انجمن یزد و همه خیراندیشانی که برای این کتابخانه همت کرده اند. بسیار مناسب است که هدف و برنامه این کتابخانه بسیار مشخص تر باشد. برای نمونه اگر برای “کتابخانه تخصصی پژوهشهای زرتشتی” برنام ریزی شود کتابخانه ایی خاص در درازمدت به وجود خواهد امد که می تواند مرجع باشد. دراینصورت افراد دیگر هم تشویق می شوند که کتابهای تخصصی خود را به این کتابخانه اهدا کنند. امیدوار باید بود که انجمن یزد مقدمات این موضوع را فراهم اورد. متاسفانه چنین کتابخانه ایی در ایران وجود ندارد و کتابخانه هایی که امکان ان را هم داشتند (مانند کتابخانه مجموعه انجمن کرمان یا کتابخانه یگانگی تهران) تاکنون به طور خاص برای این برنامه ریزی نکردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-30