لوگو امرداد
گزارش از نشست بیستم گردش 44

پری آگاهی با مصوبه انجمن زرتشتیان تهران پابرجا ماند

بخش زیادی از گفت‌وگوی هیات‌مدیره در نشست بیستم گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران به ماندگاری هویت تاریخی دبیرستان دخترانه‌ی پری آگاهی اختصاص یافت و در ادامه با برگزاری نشست غیرعلنی مدیر اجرایی سازمان پذیرایی گزینش شد.

 ماندگاری دبیرستان دخترانه‌ی پری آگاهی به تصویب هیات‌مدیره‌ی گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران رسید.

مصوبه‌ی کمیسیون آموزش:

  • تصمیم کمیسیون بر این شد که مدرسه‌ی پری آگاهی با کاربری دبیرستان دخترانه‌ باقی بماند. آموزش و پرورش اجازه‌ی تغییر کاربری این دبیرستان به هنرستان پسرانه را ندارد.

– کامبیز میزانیان هموند کمیسیون آموزش، اشتغال و جوانان، با اشاره به این که تصمیم‌گیری درباره‌ی تغییر کاربری دبیرستان دخترانه‌ی آگاهی یک تصمیم فراکمیسیونی است و باید به تصویب هیات‌مدیره برسد، درباره‌ی چگونگی تغییر ساختار دبیرستان پری آگاهی گفت: پیش از این بنا بود دبیرستان پری آگاهی به هنرستان پسرانه‌ی امام مهدی تغییر کاربری داده شود. در بندی از قرارداد اجاره‌نامه‌ی سال گذشته صراحتا ذکر شده که نام پری آگاهی بر این دبیرستان دخترانه همیشگی است و نمی‌تواند حذف شود. در حال حاضر با نامه به انجمن اطلاع داده‌اند که دبیرستان دخترانه به هنرستان پسرانه‌ی آگاهی تغییر کاربری داده شود.

وی افزود: در نیت‌نامه‌ی کتبی قید نشده که مدرسه‌ی هرمز آرش، پسرانه و پری آگاهی دخترانه ساخته شده است. چون مدرسه‌ی هرمز آرش در منطقه برای دانش‌آموزان پسر ویژه شده است، از نیت‌نامه برداشت می‌شود که مدرسه‌ی پری آگاهی نیز به عنوان دبیرستان دخترانه وقف شده است. دبیرستان دخترانه‌ی آگاهی باقی بماند چرا که در این تغییر کاربری ممکن است اتفاقاتی پیش بیاید.

کامبیز میزانیان در بخشی دیگر از سخنانش گفت: گردش پیش از گردش 43 بدون مجوز از انجمن نمازخانه در دبیرستان ساخته شد و فرنشین انجمن را برای شرکت در آیین گشایش فراخواندند. اکنون هم با گزارش خانواده‌ها از تغییر نام و کاربری دبیرستان دخترانه خبردار شدیم.

وی همچنین اعلام کرد برپایه‌ی نیت‌نامه می‌توان مجوز مدرسه غیرانتفاعی یا مرکز درمانی را برای این مکان گرفت.

– افشین نمیرانیان فرنشین گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران درباره‌ی حضور معاون آموزش و پرورش منطقه‌ی هشت تهران و مسوول دوره متوسطه‌ در انجمن و درخواست آن‌ها گفت: شمار دانش‌آموزانی که در دبیرستان دخترانه‌ی پری آگاهی تحصیل می‌کنند کاهش داشته است. کلاس‌های ریاضی تقریبا تشکیل نمی‌شود. از این رو درخواست کرده‌اند تا دانش‌آموزان این دبیرستان با دبیرستان مهرنامی که شمار بیشتری دانش‌آموز دارد و در نزدیکی این دبیرستان است ادغام شود و در این مکان هنرستان پسرانه‌ی آگاهی تاسیس شود. به مسوولان آموزش و پرورش نیز گفته شده است که اجازه‌ی ساخت‌وساز در دبیرستان آگاهی را ندارند.

وی در ادامه افزود: بنا بر گفته‌ی مسوولان آموزش و پرورش، این هنرستان باید تاسیس شود چرا که هنرستان استیجاری پسرانه‌ی مهدی در این منطقه را منحل کرده‌اند تا مخالفت قانونی با نامگذاری آگاهی نداشته باشد.

نمیرانیان در ادامه با تاکید بر این که رای مثبت به این تغییر کاربری می‌دهد، گفت: از آنجایی که سه هفته از نام‌نویسی مدارس گذشته است به نظر من باید با مسوولان آموزش و پرورش مدارا کنیم و با سیستم تعامل داشته باشیم در غیر این صورت آموزش و پرورش منطقه دچار تنش می‌شود که لزومی ندارد این تنش را به سیستم آموزش و پرورش منطقه‌ی 8 وارد کنیم.

وی با اشاره به این که مدرسه‌ی پری آگاهی پیوسته دخترانه بوده است در ادامه گفت: زمانی‌ دختران دانش‌آموز در مدرسه‌ی هرمز آرش درس می‌خواندند و این گونه نبوده که ویژه‌ی پسران وقف شده باشد.

فرشاد فرهی‌فر هموند انجمن زرتشتیان تهران، با یادآوری این که در گردش‌های گذشته با مدارا کردن خواستند حسن نیت جامعه زرتشتی را نشان بدهند که منجر به این شد که ما هنوز در حل آن ماندیم، گفت:  مدارا چه آورده‌ای و چه بهره‌ای برای انجمن خواهد داشت. چون ملک شخصی نیست و این تصمیم باید برای جامعه سود داشته باشد.

خدامراد مزداپور پیشنهاد دریافت حق‌الرضا از آموزش و پرورش بابت تغییر کاربری کرد.

 کوروش ساسانی: از دو گردش گذشته پیگیر دریافت اجاره برای مدرسه‌ی هرمز آرش و پری آگاهی بودیم که سرانجام با بستن قراردادی محکم با آموزش و پرورش به نتیجه رسیدیم. در تنظیم قرارداد اجاره به ماندگاری نام پری آگاهی تاکید شده ولی از دخترانه ماندن این آموزشگاه در قرارداد ذکری نشده است.

ساسانی در ادامه گفت: از آموزش و پرورش شفاهی درخواست شده است تا تمثال و یادمان پری آگاهی در هنرستان نصب کنند.

ساسانی با موافقت به تغییر دبیرستان به هنرستان ادامه داد: در وقف نامه نوشته شده این ملک در امور آموزشی و بهداشتی به کار گرفته شود. از این رو تبدیل به هنرستان تغییر در کاربری نیست چرا که آموزش در این مکان ادامه دارد.

جمشید دارابیان، هموند انجمن زرتشتیان تهران، سخنان افشین نمیرانیان را تایید و با آن موافقت کرد و از دیدگاهی دیگر گفت: به عنوان مالک بهتر است ساختمان را به مستاجر کم جمعیت اجاره داد تا از استهلاک ساختمان جلوگیری کرد و در بازه زمانی بیشتری دانش‌آموزان بتوانند از این مکان آموزشی بهره ببرند.

بابک شهریاری دیدگاهی متفاوت با جمشید دارابیان داشت و بر این باور بود که هر چه دانش‌آموزان بیشتری در دبیرستان مشغول به تحصیل شوند نام پری آگاهی ماندگارتر و پابرجاتر باقی خواهد ماند.

بهمن تیمساری با اشاره به این که در اختیار گذاشتن دبیرستان برای آموزش عام نشان از تعامل با آموزش و پرورش است، گفت: هویت تاریخی زرتشتیان و آن چیزی که در یادها جا گرفته، از هر چیزی با ارزش‌تر است. اکنون منعی برای ادامه‌ی کار هنرستان وجود ندارد پس باید این هویت را حفظ کنیم. آموزش و پرورش هم بارها با این مشکلات رو‌به رو شده و برای رفع آن راهکاری در پیش خواهد گرفت.

وی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: مالک با تنظیم قرارداد اجاره نامه نوع مستاجر را تعریف می‌کند و زمان تمدید، مستاجر آن را با شرایطی که از پیش تعیین شده می‌پذیرد و  در صورت تخلف در شرایط قید شده، می‌توان آن را خلع ید کرد. زمانی که مستاجر رضایت مالک را برای تغییر شرایط گرفت به خواسته‌های خودش ادامه می‌دهد.

مصوبه‌های کمیسیون مالی:

  • پرداخت هزینه‌های اردیبهشت‌ماه باغ اوسون به مبلغ 24 میلیون و 107 هزار ریال.
  • تسویه‌ی تنخواه درمانگاه یگانگی از 12 تا 20 تیرماه 1398 به مبلغ 10 میلیون و 773 هزار و 800 ریال.
  • پرداخت نصب تابلوی راهنما به سمت درمانگاه یگانگی به مبلغ 19 میلیون و 436 هزار و 803 ریال.
  • تسویه‌ی تنخواه کمیسیون ساختمان از تاریخ 8 تا 31 تیرماه 1398 به مبلغ 11 میلیون و 968 هزار ریال.
  • افزایش مبلغ تنخواه دبیرخانه از 50 میلیون ریال به 100 میلیون ریال.
  • پرداخت هزینه‌های تیرماه مهدکودک پرورش به مبلغ 18 میلیون و 976 هزار و 192 ریال.
  • تسویه‌ی تنخواه کتابخانه‌ی یگانگی از تاریخ 11 تا 26 تیرماه 1398 به مبلغ یک میلیون و 326 هزار و 550 ریال.
  • پرداخت قسمتی از هزینه‌های بازسازی خانه‌ی بختیان به مبلغ 20 میلیون ریال.
  • صورت‌حساب کارگران آرامگاه قصرفیروزه در تیرماه 1398 به مبلغ 80 میلیون ریال بابت 4 نفر.(از 1 میلیون و هشتصد هزار تومان به 2 میلیون ریال افزایش یافته که با مصوب هیات‌مدیره تا پایان سال دو میلیون و صدهزار تومان پرداخت خواهد شد.)
  • تسویه‌ی تنخواه دبیرخانه تا تاریخ 7 امردادماه 1398 به مبلغ 74 میلیون و 799 هزار ریال.
  • افزایش وام کارمندان انجمن زرتشتیان تهران از 30 میلیون ریال به 60 میلیون ریال با بازپرداخت 20 ماهه و کسر از حقوق.
  • پرداخت هزینه‌های جانبی اسفالت زمین‌های مارکار تهران‌پارس به مبلغ 9 میلیون و 165 هزار ریال.
  • پرداخت هزینه‌های خرید 10 دستگاه پروژکتور 100 ولت برای مارکار تهران‌پارس به مبلغ 44 میلیون ریال.

مصوبه‌های کمیسیون روابط عمومی:

  • با درخواست یکی از همکیشان برای رایگان شدن سرویس مدارس سه فرزند وی موافقت شد.
  • با درخواست یکی دیگر از همکیشان برای تخفیف 30 درصد هزینه‌ی نام‌نویسی کلاس‌های خانه‌ی فرهنگ و هنر برای سه فرزند وی موافقت شد.

مصوبه‌های کمیسیون فرهنگی، دینی:

  • مصوب شد مقداری از پارچه‌های اشوداد آدریان تهران با دوخت رایگان کلاه سفید نیایش مورد استفاده قرار گیرد.

مصوبه‌های کمیسیون موقوفات:

  •  مصوبه‌های کمیسیون موقوفات درباره‌ی تعدیل اجاره بهای شماری از ساختمان‌های مسکونی انجمن در نشست هفتگی هیات‌مدیره مطرح شد و به تصویب رسید.
  •  مصوبه‌های تعدیل بهای شماری از اماکن تجاری انجمن، به‌شوند پایین بودن نرخ اجاره‌بهای پیشنهادی، مصوب نشد.

– دبیر کمیسیون درباره‌ی تنظیم اجاره‌نامه برخی از املاک انجمن گزارش داد.

سخنان هیات بازرسان:

– فهیم فرهادی بازرس جدید منتخب سال مالی 98، از شرکت‌کنندگان در مجمع همگانی انجمن زرتشتیان تهران سپاس‌داری کرد و شمار زیاد شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته را نشانه‌ی آشتی هازمان با مجمع دانست.

– فرشاد خورشیدیان، بازرس منتخب سال مالی 98 در سخنان خود ابراز امیدواری کرد که با همکاری بیشتر هیات‌مدیره‌ی گردش 44، بی نظمی‌هایی که بازرسان پیوسته گزارش می‌دهند، در این سال مالی جدید و با حضور بازرسان جدید از میان برداشته شود. در ادامه درخواست‌های مطرح شده‌ی هیات بازرسان در مجمع همگانی را بازگفت:

– در مجمع همگانی به گزارش بازرسان درباره‌ی خانه‌ی سالمندان پاسخ داده نشد. هیات بازرسان در مجمع همگانی از عدم تعامل بین خانه سالمندان و انجمن زرتشتیان تهران مبنی بر نحوه‌ و میزان درآمد و مخارج خانه سالمندان گزارش داده بودند که این عدم تعامل در شرایطی است که پرداخت حقوق 8 تن از کارمندان خانه سالمندان بر عهده‌ی انجمن زرتشتیان است.

– خورشیدیان خواستار پیگیری درستی وجود دستگاه کارت‌خوان شخصی مدیر تالار پذیرایی شد.

– حسابرسی مجموعه‌ی انجمن تا پایان مهرماه 1398 را یادآوری کرد.

– بازرسان ارایه‌ی گزارش فرنشین گردش 43 انجمن زرتشتیان تهران به مجمع در خصوص قصرفیروزه را خواستار شدند. بنا بر ادعای نامبرده مبنی بر اتمام مشکلات، به ایشان برای دور چهارم اجازه‌ی حضور در انتخابات داده شد.

– ارایه‌ی گزارش از سوی وکیل در مورد پرونده مغازه بوفالو و دلایل به نتیجه نرسیدن این پرونده با در نظر گرفتن هزینه‌های گزاف تحمیلی از سوی وکیل مربوطه و یا هر یک از وکلا که پرونده‎های در دست رسیدگی آنها به نتیجه نمی‌رسد و بازنده اعلام می‌شوند.

– افشین نمیرانیان، فرنشین گردش 44 و جانشین فرنشین گردش 43 انجمن زرتشتیان تهران در آغاز سخنانش به پاسخ ندادن به دو گزارش هیات بازرسان در مجمع اشاره کرد و گفت: به دو مورد در مجمع همگانی پاسخ ندادم و نمی‌دانم به چه دلیل از این دو بند پریدم. یکی از آن موارد گزارش بازرسان درباره‌ی خانه‌ی سالمندان بود که موجب شد یکی دو تن از هموندان هیات‌امنای خانه‌ی سالمندان به من خرده بگیرند که حق هم دارند.

وی در ادامه افزود: «خانه‌ی سالمندان نیت‌نامه‌ای را دارا است که برپایه‌ی آن با شکل‌گیری هیات‌امنا به فعالیت خود ادامه می‌دهد و از لحاظ مالی به شدت مستقل است. جمله‌ای که در گزارش بازرس وجود داشت به نظر من براساس اطلاعاتی بود که آن اطلاعات خوب منتقل نشده بود.»

فرنشین انجمن زرتشتیان تهران در ادامه گفت: « در واقع خانه‌ی سالمندان پول کارمندان خودش را پرداخت می‌کند. فقط چون سرای سالمندان نمی‌تواند کارمندان خود را بیمه کند پول بیمه را انجمن می‌دهد که آن را هم با حساب و کتاب داخلی و به شکل تهاتری تا پایان سال و گاهی شش ماه یک‌بار تسویه می‌کنیم. به لحاظ مالی همه درآمد و هزینه‌ی سرای سالمندان کاملا در اختیار خودش است هیچ پولی از آنها نمی‌گیریم و پولی نیز پرداخت نمی‌کنیم مگر در صورت گرفتن تخفیف برای همکیشان مددجو.

 سخنران پیش از دستور

بزرگمهر پرخیده، سخنران پیش از دستور سخنان خود را با گفتن این که  انجمن خیزش آرامی از نظر خبرگی دارد ولی این خیزش رشد قوی ندارد آغاز کرد و در ادامه با یادآوری گزارش ارایه شده در مجمع همگانی انجمن، مبنی بر دهش 600 میلیون تومانی خیراندیشان به انجمن، پرداخت سوبسید برای سرویس مدارس شش‌گانه‌ی زرتشتی را بایسته دانست و افزود: سرویس مدارس از آزمون‌های انجمن هست که با یک رای موافق بیشتر در این آزمون قبول شد. شلوغی سازمان فروهر در روزهای آدینه آمار بزرگی از دوری دانش‌آموزان از مدارس زرتشتی است. انجمن هیچگاه نتوانسته کیفیت آموزشی مدارس را بهبود دهد.

گوشه و کنار نشست بیستم انجمن زرتشتیان تهران

– افشین نمیرانیان، فرنشین انجمن زرتشتیان تهران، گزینش فهیم فرهادی به عنوان بازرس سال مالی 1398 را شادباش و خوش‌آمدگفت.

– افشین نمیرانیان برای فربد فرهی، بازرس پیشین انجمن آرزوی موفقیت کرد.

وی همچنین از باشندگی همکیشان در مجمع همگانی و به ویژه هیات‌رییسه‌ی گرداننده‌ی مجمع سپاسگزاری کرد.

– فرانک زنده‌نوش، خزانه‌دار گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران، پیشنهاد تغییر در زمان برگزاری مجمع همگانی برای انتخاب بازرسِ سال مالی را در هیات‌مدیره مطرح کرد و گفت: پیش از پایان سال مالی انتخابات بازرس برای سال مالی پیش رو انجام شود و بازرسان از فروردین‌ماه در این مسند باشند. چرا که بازرسان جدید سه ماه از سال مالی را از دست داد‌ه‌اند و درباره‌ی سه ماهی که حضور نداشتند باید گزارش دهند. بنابراین دو مجمع همگانی باید برگزار شود یکی برای انتخاب بازرس و دیگری برای تصویب صورت‌های مالی انجمن تشکیل شود.

– به پیشنهاد افشین نمیرانیان، فرنشین گردش 44 انجمن زرتشتیان تهران، غیرعلنی شدن ادامه‌ی نشست بیستم با دستور تصویب مصوبه‌ی کمیسیون خدمات مبنی بر گزینش مدیر اجرایی سازمان پذیرایی به رای گذاشته شد و با موافقت اکثریت هیات‌مدیره ادامه‌ی نشست غیرعلنی پیگیری شد.

– افشین نمیرانیان شوند (:دلیل) طرح پیشنهاد برگزاری غیرعلنی نشست را  ذکر نام اشخاص و احتمالا بازگو کردن تجربیات هیات‌مدیره درباره‌ی آنها و شاید بیان شدن نقاط ضعف آنان اعلام کرد و این که هیات‌مدیره بتواند به راحتی گفت‌وگو کند و به نتیجه برسد، بهتر است تا نشست غیرعلنی ادامه یابد. این در حالی است که کمیسیون خدمات به برگزاری نشست غیرعلنی اصراری نداشت.

– خدامراد مزداپور از خزانه‌دار گردش 44 درخواست کرد تا به سیستم مالی انجمن زرتشتیان تهران سروسامان دهد.

– بهمن تیمساری مصوبه‌ی پرداخت هزینه‌ی ساخت ساختمان خرمن گیو را به کمیسیون مالی یادآوری کرد.

– صورت‌جلسه‌های هیچ‌یک ار نشست‌های بیست‌گانه‌ای که تا کنون برگزار شده در هیات‌مدیره خوانده نشده است.

– گزارش کمیسیون‌ها در نشست به دلیل رسیدگی به گزینش مدیر اجرایی سازمان پذیرایی در نشست غیرعلنی، خوانده نشد.

نشست بیستم هیات‌مدیره‌ی انجمن زرتشتیان تهران هفتم امردادماه 1398 خورشیدی در نبود سیما بزرگ‌چمی و دیرکرد یک ساعته‌ی رستم مزدیسنی از ساعت 18 و 50 دقیقه آغاز شد و نزدیک به 2 ساعت و نیم به درازا کشید.

 

 

به اشتراک گذاری
Telegram
WhatsApp
Facebook
Twitter

7 پاسخ

  1. با درود و سپاس از همگی دست‌اندرکاران جامعه
    در متن خبر آمده است:
    "افشین نمیرانیان، فرنشین گردش 44 و جانشین فرنشین گردش 43 انجمن زرتشتیان تهران در آغاز سخنانش به پاسخ ندادن به دو گزارش هیات بازرسان در مجمع اشاره کرد و گفت: به دو مورد در مجمع همگانی پاسخ ندادم و نمی‌دانم به چه دلیل از این دو بند پریدم. یکی از آن موارد گزارش بازرسان درباره‌ی خانه‌ی سالمندان بود."

    موضوع دوم چه بود؟

  2. درود بر اعضای انجمن که با رای خود جلوی تغییر نام و کاربری مدرسه ی پری آگاهی را گرفتند و تن به مصلحت اندیشی (واگذاری اموال جامعه) عده ای ندادند

  3. با تشکر از زحمات هیات مدیره انجمن .از عزیزان خواهشمندم که در مورد خانه های رستم باغ هم تصمیمی اتخاذ کنند که واقعا به نیازمند داده بشه نه به کسی خودش منزل داره و اونجا را اجاره داده و میاد در رستم باغ با اجاره پایین سکونت پیدا میکنه و حق یه همکیش دیگر که واقعا مستحق هست را ضایع میکنه خواهشمندم رسیدگی بشه

  4. نتیجه فراخوان پیمانکار مجموعه مارکار که دو روز پیش از به پایان رسیدن گردش 43 انجام شده را اعلام کنید

  5. من هم با نظر همکیشی که در مورد خانه های رستم باغ پیغام گذاشته بودند موافقم من کسی رو میشناسم که دو واحد آپارتمان در خیایابن آزادی دارد ولی در رستم باغ سکونت داردخواهشمندم رسیدگی کنید

  6. 9 ماه از فراخوان پیمانکاری مارکار گذشته ولی خبری نشد این در حالیه که شش ماه به قرارداد مدیر خسروی مانده ولی عرض سه ماه مدیر جدید انتخاب کردند چرا به این سرعت؟ پس قرارداد باقی مونده چی میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین ها
1403-01-10